Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19221 til 19240 af 24890
-
Hypoteser
ForumindlægHej lektiehjælpere Jeg sidder med en samfundsfagsopgave, som lyder: Opstil tre hypoteser, der kan forklare de tendenser vedrørende vaigdeltagelse ved Europaparlamentsvalg, der fremgår af tabel 1. Hver af hypoteserne skal understøttes af en faglig begrundelse. (Tabellen er vedhæftet) Nogle, der... -
De to oliekriser
ForumindlægHej! Sidder og laver samfundsfagsopgave om "De to oliekriser", så jeg tænkte på, om der evt. er nogle af jer derude som sidder inde med nogle guldkorn som ville være vigtige at fremhæve i en sådan opgave? Fx: vigtige faktorer som er med til at medfører de to kriser.. El.lign. som vill... -
Gode danske tekster?
ForumindlægHej:) Er der nogen, der kender en god tekst, som jeg kan analyser, som handler om døden? - Jeg skal nemlig bruge det til dansk mundtlig prøve.... Håber I kan hjælpe! -
Hvorfor er havet salt?
ForumindlægHvorfor er havet salt? -
Artikel med novelleindledning
ForumindlægHeej! Jeg har trukket emnet "Angsten for det fremmede" og har valgt en artikel om det. Artiklen jeg har, har en lidt anderledes "novelleindledning" Indledningen lyder sådan: Solen bager, varmen flimrer, og på den afrikanske savanne vandrer en flok stenaldermænd fred... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Renate Delfs, Comme il faut
ForumindlægNogen der har læst Renate Delfs- Comme il faut. Jeg har brugt mange dage på det, men forstår det ikke. Skal besvare disse spørgsmål: 1. Wer begeht welches Verbrechen? 2. Wer ist das Opfer? 3. Kennen sich Opfer und Täter? 4. Wird der Schuldige bestraft? 5. Wie wird der Schuldige best... -
Tysk rettelse ønskes...
ForumindlægHejsa alle Er der nogen der vil være mig behjælpelig med at rette min tyske tekst, den er kun skrevet på tysk, der må gerne ændre s i ord og sætninger. Er altså ikke god til det her, når det gælder det skriftelige, er mere til det mundtlige. så det er lidt gebrokken tysk jeg har lavet. Jeg skal a... -
Fransk stil til rettelse
ForumindlægHej Alle. Håber i gider rette min stil! Tak på forhånd: Cher tout le monde qui trouvera l'intérêt dans cette lettre. Je m'assieds en haut ici, et le regard en bas à vous tous. Je ceci enverrai tout le monde et espérer que vous écouterez et comprendrez. Comme d’habitude la classe de ... -
Trak Kina - skal op imorgen. Hjælp!!?
ForumindlægHej! Jeg var oppe og trække Kina - fra Kejserdømme til kapitalime i dag. Jeg har fået bilag om studenteroprørene på Den Himmelske Freds Plads (massakren) og en af lederne udtaler sig om det. Nogle der lige vil give mig nogle gode råd hvad jeg evt. kunne komme ind på i mine analyse/diskussions sp... -
Eventyrtræk
ForumindlægNogen der kan fortælle nogen eventyrtræk, ville gerne være hlet sikker på hvad det er? -
Samfundsfagseksamen på A niveau - hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er den eneste på mit hold, der ikke er i en gruppe, eftersom jeg ikke kender nogen, og jeg er meget dårligt rustet til eksamen i sig selv. Jeg har 24 timers forberedelse og har forstået at jeg skal opbygge en synopsis ud fra det materiale jeg har fået og så noget selvfundendt? Men hvordan bæ... -
Emner til Ødipus og Odysseen
ForumindlægJeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ... -
spro.
Forumindlæghej er der nogen der lige kan kigge min opgave igennem..og tjæk om der er nogen sproglig fejl.. på forhånd tak ... It is an American short story written by Tobias Wolf and was published in 1995. The story is about a book called Anders, and the book is critic. Anders is middle age and he is sta... -
Hvad har i fået i AT?
ForumindlægHej alle er der nogle af jer der har været op i at? jeg var nemlig oppe, hvor det gik rigtig skidt.. så vil bare høre om hvordan det er gået med jer andre? -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
Tysk - Blooms Taksonomi
ForumindlægHvordan siger man Blooms Taksonomi på tysk? -
'Mit Dankort lever det fede liv'
ForumindlægThjaa, jeg havde altså meget brug for en kjole, og i fredags tvang jeg mig selv i Ålborgstorcenter. Turen begyndte rigtig fint med, at min veninde og stil-guide var blevet syg, så jeg måtte afsted alene. Men men men jeg fik dog hurtigt sat en ekspedient igang med at finde nogle ting frem til mig,... -
Statskundskab
ForumindlægHejsa. Jeg regner med, at starte på studiet statskundskab næste år - efter en endt HF i år. I det henseende, så kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er nogen som har en ide om, hvilket materiale man læser på 1 år? (Og evt. hvor jeg ville kunne finde det) Det ville være ualmindeligt rart, at ... -
Andre 3.g'ere der skrev den tirsdag? :)
ForumindlægHej 3.g'ere Var ligesom så mange andre til skriftlig dansk i tirsdags, og valgte at skrive den litterære artikel om novellen "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen.. Jeg syntes den var utrolig svær at analysere og fortolke, og jeg er derfor slet ikke sikker på, at jeg har forstået ...
