Resultater: 19241 til 19260 af 436512
-
Energi
ForumindlægNogle der kan nævne flere ting, vi I Danmark kan danne energi på. Eks. gennem vindmøller, solfangere, solceller -
Industrialisering i Dk??
ForumindlægHej! Var Danmark et u-land inden industrialisering? håber der er nogen der ved det :) -
The Legend of Sleepy Hollow
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået til opgave at skrive om forskellen mellem filmen Sleepy Hollow af Tim Burton og novellen The Legend of Sleepy Hollow af Washington Irving, men jeg har virkelig problemer med at analysere begge dele. Jeg er ikke god til sådan noget. Indtil videre har jeg fundet for... -
hjælp!!
ForumindlægHey.Er der nogen der kender til et godt sted hvor man kan få matematik hjælp på høj niveau?? -
Historie øst-vesttyskland
ForumindlægHej alle. Vil i ikke lige være venlige at bruge 2 min på at besvare mit spørgsmål med et ikke så langt svar, angående noget historie. Forstil jer, at i var en østtysker og prøv så at fortælle, hvordan din hverdag har ændret sig siden Berlin murens fald - både på en negaiv og positiv måde Hå... -
10. tyske sætninger til rettelse!
Forumindlæg1.Som hjemmearbejde skal drengen beskrive et billede, der har gjort et stort indtryk på ham.1. Als die Hausaufgabe sollte der Junge ein Bild beschreiben, da hatte ein Großen eindrückt an ihm gemacht.2.Han går ind i faderens arbejdsværelse, som han egentlig ikke må betræde, og betragter ”Pigen m... -
hældningen af tangent
Forumindlæghej. Hvordan løser man denne opgave: g(x)3/2x4-2 bestem hældningen af tangenten i 2,g(2)) -
Lektiehjælp!!!
ForumindlægHej. Mit problem er at jeg skal lave en fantasiferie sktil til på mandag, men jeg er ikke så god til at finde på fantasiferier. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal skrive? -
manuskript
ForumindlægHej Jeg skal skrive stil og jeg har valgt at lave et foredrag for klassen, hvor selve opgaven er at lave et sammenhægende manuskript. Jeg kan ikke finde nogle lignende opgaver her på siden, så jeg tænkte om der var nogle der kunne sende en til mig. Jeg har nemlig aldrig prøvet denne type opgave ... -
Året-der-gik Quiz
ForumindlægHer er 25 spørgsmål om året der gik. Hvor meget kan du egentlig huske? https://www.studieportalen.dk/Tests/Test.aspx?id=9 -
hjælp
Forumindlæg -
Opg. 2 maj 1991 organisk kemi
ForumindlægHej... Ville lige høre om nogle ville hjælpe mig med opgaven som hedder kobber.Opgaven lyder således:metallet kobber anvendes i stort omfang til elektriske ledninger og andre elektriske komponenter. Der udvindes fx kobber(I)sulfid ved reaktion med O2(g). Herved dannes der frit kobber og svovldiox... -
Renteregning
Forumindlæg1) Et beløb aftager med 20% om året. Hvor mange procent aftager det med på en måned? 2) Et beløb på en konto fordobles på 10 år. Hvor mange procent vokser beløbet med pr. år? Det ville være mega fedt hvis I kunne hjælpe. -
monotoniforholdene for funktionen
ForumindlægBestem monotonoforholdene for f(x)=-x^3-3x^2+9x jeg har valgt at gøre således: differentier og find f'(x) = 0 er ligningen differentier rigtigt ? -3x^2-6x+9 derefter vil jeg sætte den lig 0 således: f '(x)=0 -3x^2-6x+9=0 -3x^2-6x=-9 herfra kan jeg ikke komm... -
Jeg har virkelig brug for en hjælpende hånd til min franske aflevering, så måske der var nogle kloge hoveder til at hjælpe? på forhånd tak!
ForumindlægTu me manques de respect:Traduction facile:Vi er hos en algiersk familie. De unge bor (sammen) med de gamle. Kvindernes arbejde er traditionelt: De laver mad og de gør rent. Det er ikke let for den unge Fatiha at hendes svigermor bestemmer alt. Hun er næsten aldrig alene med sin mand.Nous sommes ... -
hjælp
Forumindlæghar brug for hjælp til opgave b -
Benyt modellen til at bestemme, hvor stort befolkningstallet i Gedser var, da det var størst, og hvornår befolkningstallet i Gedser bliver 200.H
ForumindlægHej :) Jeg sidder i lidt af problem i min matematik afleveringen. Jeg har siddet og kigget på andre der har haft samme problem med samme opgave men jeg har ikke rigtig kunne forstå hvad det var man skulle. Spørgsmålet lyder sådan: I en model antages det, at befolkningstallet kan beskrives... -
Adam Oehlenschläger: Fiskeren
Forumindlæghejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak -
Opg. 1 august 1995 elementaranalyse og mængdeberegning
ForumindlægHej. Vil nogle hjælpe mig med følgende opgave?En elementar analyse viser at stoffet A kun indeholder carbon, hydrogen, oxygen og chlor.Der blev afvejet 1,608g af stof Asølvioner reagerer med chloridioner efter reaktionskemaet:Ag+(aq)+SCN-(aq) ---> AgSCN(s)til titreringen blev der brugt 6,4mL 0... -
eksponentielt aftagende funktion...
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opagve: http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1313Kan I give nogle udregningsmetoder?
