Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19261 til 19280 af 178710
-
Bestem a så punktmængden har arealet 8.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave. Funktionen f er bestemt ved F(x)=e^x - e^-x hvor x er større eller lig med o. Man skal bestemme a således at punktmængden (x,y) = x er lig med eller over nul, og under eller lig med a. y er lig med eller over nul og lig med eller under f(x) får arealet 8... -
I have a dream - Martin Luther King
ForumindlægHej med jer. Nogle som har noter om I have a dream? Det kunne være hvad som helst, f.eks. Opgaver eller noget lignende. Skal bruge det imorgen. Tak for hjælpen. -
Essay: A gap of sky, engelsk A-niveau
ForumindlægHej SP. Jeg har lige skrevet mit essay færdigt, er det nogen der kunne have lyst til at se på noget grammatik? Ville være super lækkert mvh klaskefar -
Finde a og b udfra funktionen f(x) = b*a^x
ForumindlægOpgave lyder: Vækstraten for funktionen f(x) = b • ax er 17% og f(0) = 24. Angiv tallene a og b. Nogle der kan hjælpe? -
definition af a,b i lineær funktion
Forumindlæghej.Er der nogle venlige sjæle, der kunne fortælle mig hvad a og b er i en lineær funktion? -
Skalafaktoren som funktion af rødforskydning, a(z)
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med denne opgave? :) a) Plot skalafaktoren som funktion af rødforskydningen. b) Ved hvilken z har universet 1/10 af sin nuværende størrelse? I a) tænkte jeg at tegne funktionen a(z)=1/1+z som graf.. men ved ikke hvordan jeg skal gøre i b). -
Råd til Mundtlig eksamen 3årig Høj
ForumindlægJeg skal op i morgen til mundtlig eksamen, så ville lige høre om nogen af jer der selv har været oppe, har nogle gode råd til hvad man skal gøre, og ikke skal gøre?Jeg kan efterhånden alle vores beviser udenad, så jeg følger mig sikker der, men man ved jo aldrig.Gode råd:)? -
Diskret matematik - mennesker på en ø
ForumindlægHej jeg sidder og prøver lave denne har diskret matematik opgave og kan ikke lige regne den sidste ud. I 1 har jeg sagt at Peter er sandsiger og at Signe er en løgner. I 2 har jeg sagt Bob er sandsiger og at Anne er en løgner. Håber folk er enige. Men det er så nummer 3 som jeg ikke lige kan r... -
Badminton drejebog eksamen
ForumindlægHey jeg går på HF og har idræt på B-niveau, jeg skal med en klassekammerat bruge 20min til eksamen på at fremvise diverse badminton øvelser. Jeg kunne godt bruge nogle fif til hvordan drejebogen udarbejdes. Vigtigst af alt, så mangler vi nogle gode badminton øvelser. Der lægges vægt på funkt... -
a = f'(x_0), hvorfor?
Forumindlægy = a(x-x_0) + y_0 => y = f'(x_0)(x-x_0) + y_0) Hvorfor kan a = f'(x_0)? (Bare sig, hvis jeg skal skrive resten ind/uddybe) -
vinkelhalveringslinje - hvordan finder jeg A m.m.?
ForumindlægHej jeg har givet en trekant: b=3, C=90 og A's vinkelhalveringslinje er 4. Hvordan kommer jeg videre, hvordan finder jeg A, eller noget andet der gør at jeg kan finde alle trekantens værdier? tak -
Øvelse til skriftlig eksamen
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave, som lyder: I en model for afkøling af en bestemt væske kan temperaturen T (målt i grader) som funktion af tiden t (målt i timer) beskrives ved følgende sammenhæng.: T = 21 + 59 *e -1,66*t Bestem væskens temperatur efter 1 time, og beskriv betydningen af tallet 21.... -
Eksamen skr. bio
ForumindlægEn der vil kigge mine besvarelser igennem i min skr. biologi studentereksamen. Og måske komme med en karakter. skriv så sender jeg den. Takker -
Matematik problemregning terminsprøve
ForumindlægHej, I morgen skal jeg op i matematik i min terminsprøver og skal lave problemregning, altså med hjælpemider. Er der nogen specifike emner der kommer? for eskemple algebra, fuktioner osv. Så kan jeg forberede mig på det. tak -
DANSK: Råd til eksamen
ForumindlægHej,Er der nogen, der har nogle såkaldte gode råd til danskeksamen?Og er det korrekt, at man har en times forberedelse? Jeg søger specielt gode råd i forbindelse med lyrik (Og jo, jeg har tjekket studi's fremragende guide til analyse, men kunne også være rart med lidt råd fra "virkelighe... -
skr. dansk eksamen.
ForumindlægHej - jeg skal op i skr. dansk på fredag og ville lige hører om hvordan i andre forbereder jer? eller hvordan man måske kunne forberede sig? -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i FSA i fysik her om et par dage, men er i tvivl om, hvilke forsøg jeg kan bruge til de forskellige emner. Jeg skal bruge 2-4 forsøg inden for hvert emne (dem jeg har skrevet, er dem jeg allerede har). Induktion -Mini elværk Radioaktivitet - Geigertæller Baser Salte og neutralisation ... -
mundtlig engelsk eksamen hjælp
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig engelsk på fredag og jeg skal huske en 5 minuters fremlægelse i hovedet og det har jeg problemer med. så ville høre om der er nogle der har et par gode råd til at huske en fremlægelse ? :) -
eksamens spørgsmål. kan i hjælpe?
Forumindlæghej har brug for hjælp til denne opgave, har svært ved den. Hvordan omregnes mellem kWh og Joule? <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size:12.0pt;font-family:"Arial","sans-se... -
fysik-eksamen 11-13
Forumindlæghej er der nogen der har været op i fysik og fået 11-13?? hvad skal man gøre for at gå den karakter ..nogle gode råd??
