Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19301 til 19320 af 48309
-
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Hjælp mht. synopse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er gået i stå med min synopse, og kunne godt bruge en anden frisk mening. Jeg har fået det fordybselsområde som hedder Selviscenesættelse, og til mit prøveoplæg ville jeg ikke gå i dybden med reality-tv men hellere politisk iscenesættelse. Jeg har valgt, at tage GGGI skand... -
Induktiv Metode + Præsidenten i USA
ForumindlægHello ;) Sagen er den, at jeg skal op i AT (3g) som så mange andre. Jeg ved godt grundlæggende hvad både induktiv og deduktiv er, men mit spørgsmål er alligevel, men mit følgende eksempel er en induktiv metode: Jeg konkluderer ud fra noget materiale (empiri), at forholdet mellem USA og Europa er... -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G... -
Sandhed eller løgnen
ForumindlægHistorien om Sandheden og Løgnen "Det var en strålende varm dag, og Sandheden og Løgnen havde besluttet sig for at gå sammen ned til søen for at bade. Da de kom til bredden, smed de begge deres klæder og sprang ud i det dejlige kølende vand. De legede og pjaskede og morede sig rigtig fornøje... -
Novelle
Forumindlægjeg har lavet en kort novelle. er der nogen der vil læse den, rette den, give karakter og give råd til hvordan jeg kan forbedre den? tak på forhånd :) Dolken Han gik ud i entreen.” Jeg vil råde jer til at finde den til i aften,” sag-de han. Så gik han uden at sige farvel. Han var ... -
Har Brug for hjælp til Fluernes herre Analyse.
ForumindlægCitat Fra læreren som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med :(. (Ved godt det er forkert, man er virkelig i en træls situation) 1. Hvad kan være forfatterens hensigt med at placere børnene på en Øde Ø? 2. Kunne historien have været fortalt, hvis den havde foregået et andet sted? Begrund! 3. ... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
fagudtryk
Forumindlæghej, skal snart op i old og er pludselig blevet ramt af en kæmpe usikkerhed. hvilke fagbegreber forventes der at man bruger til old eksamen under gennemgang af teksterne symposion, odysseus og ødipus?? på forhånd mange tak for hjælpen!! -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Ba. samt cand. studerende - hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder i en rigtig irriterende situation der ærligt talt gør mig pisse nervøs! Jeg mangler en sidste eksamen på mit studie bestående af 5 ECTS point førend jeg kan kalde mig bachelor. Problemet er bare at jeg har brug for gode råd til hvordan jeg kan forberede mig til den... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
USA's Udenrigspolitik 1991 og frem?
ForumindlægHej :-) Jeg skal til at skrive SRP i historie og samfundsfag..(Begge A-niveau) Jeg har valgt emnet USA's udenrigspolitik uden rigtigt at have den store viden om det (ved dog lidt).. MEN, var til samtale i dag med mine vejledere og vi blev enige om at fokusere på USA's udenrigspolitik ef... -
oversættelse rettelse?
ForumindlægPå dansk.. El Mariachi er historien om en mand, der ankommer til en mexicansk landsby for at søge arbejde. Som sine forfædre ønsker han bare at spille guitar og leve med og af musikken. Han tror på det bedste og ved ikke, at noget slemt vil ske. det er tilfældigheder, der bestemmer, hvad der s... -
Den kolde krig, hjælp til problemformuleringer.
ForumindlægHej ! Jeg skal op i i historie i morgen og har derfor behov for noget hjælp. Jeg har trukket emnet den kolde krig, og har hertil fået 5 kilder som jeg har kigget på. Jeg har desværre bare svært ved at finde passende problemformuleringer og problemer med at finde ud af hvor jeg skal begrænse mig ... -
Hjælp til at finde navne med betydning til min nye bog !!!
ForumindlægHejsa jeg skal til at skrive en ny bog. Alle personer i bogen har et navn, der har en særlig betydning, og som passer til deres rolle og person. F.eks. Silva = Skov (på latin) og William = beskytter Jeg mangler et navn til en ond hovederolle, så jeg tækte at jeg ville høre hvilke bud der ... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
Hjælp til emnevalg i dansk/historieopgaven
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til at skrive dansk/historieopgave og skal derfor til at have lavet en problemformulering. Jeg har valgt at skrive i både dansk og historie men er endnu ikke helt sikker på mit emne. Indtil videre har jeg tænkt på moderne teknologi, apartheid i Sydafrika eller noget med udvi...
