Søgning på: filosofi c. Resultater: 19361 til 19380 af 60665
-
væksthastighed
ForumindlægHej SP! der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave, jeg er gået i stå og kan ikke komme videre! Tak på forhånd! :) -
Markedskommunikation??
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig markedskommunikation her på mandag d. 2/6, er der nogen der har nogle gode råd til denne her eksamen, det er sådan at eksamen foregå på den måde at man trækker en tekst inden for et emne. og så fremlægger man vel? Vores lærer har ikke kommet med en spørgetime, så panikker l... -
Eksamen - HTX
ForumindlægHvordan fungerer eksamen i Programmering på HTX? Jeg har hørt en masse om at man skal op og skrive et program foran censor og lærer, eller man skulle lave et program inden og derefter repræsenterer det. Er der nogen samtale efterfølgende eller i mens? -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
Er dopamin polær eller upolær?
ForumindlægJa, som overskriften så godt fortæller, så er mit spørgsmål om hvor vidt dopamin er polær eller upolær ? :) Der er en illustration af strukturen med hæftet og det er ud fra den der skal konkluderes. -
Integration
ForumindlægNår funktionen e^3x integreres, skal man bare smide x´et foran, mens 3-tallet bekvemt bliver på sin plads? -
EKSAMEN
ForumindlægSkal til eksamen imorgen, tænkte om der er nogle der har været til samfundsags eksamen og ville fortælle hvordan den forløber altså hvilke spørgsmål de kan finde på at stille ? :-) -
Mundtlig kristendom
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig kristendom på mandag, og nu sidder jeg og vil gerne forberede mig... Jeg ved hvilke tekster der bliver opgivet, men er der mere som jeg kan gøre? Er det de tekster man har læst i løbet af årene, som man kommer op i, eller er det nogle man ikke kender? Og hvad skal m... -
Toppunkt
ForumindlægNogen som kan bevise formlen for toppunkt? -b/2a ? med forklaringer? :/ -
Finde længden af et parabel.
ForumindlægJeg har punkter 120 (b) og 75 (a) og jeg har funktionen f(x)= -0,0148x^2+2,888x+-103.333 er der nogen der vil hjælpe eller integrere dette for mig via formelen der findes i svar nummer 4 i dette link? http://studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537161&reply=8#8 det er ikke fordi jeg er d... -
Lønfordeling og personale styring - Hjælp
ForumindlægErhversøkonomi Case opg. 5 / 13. JUNI 2008 TDC har ansat peter som elev i regnskabsafdelingen. Du er blevet udpeget som ansvarlig for hans oplæring. I dag skal han lære om lønfordeling og personalystyring. 5.1 Bøgfør nedenstående bilag i konto skitser. Skitserne med posteringer skal anvendes t... -
Spørgsmål mht. eksamen
ForumindlægHej alle, jeg er lidt forvirret mht mit mundtlige mat eksamen. Når man skal op og forklare ved tavlen skal man så komme med eksempler for f.eks. potensfunktioner eller skal man bare forklare det overordnede uden tal eksempler?? Fie :) -
polynomier
ForumindlægHey alle sammen =) sidder her og laver noget math, men er itvivl om følgende: Gør rede for polynomiers toppunkter og rødder?? hvad skal jeg komme ind på!! håber i kan give mig råd til at komme igang lige med det her:) på forhånd takker.. -
Diiod i additionsreaktion
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad der menes med: 1 dobbeltbinding kan reagere med 1 I2-molekyle i en additionsreaktion Jeg er i tvivl om hvad der menes med en dobbeltbinding. På forhånd tak (: -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
Beregning af bølgelængde??!
Forumindlægnår en elektron springer fra en bane til en anden, hvordan er det så man beregner bølgelængden? Håber virkelig der er nogen der svare:) -
Sprørgsmål til skoleskyderier :D alt kan bruges
Forumindlæghey hvis alle ens årsags forklaringer på en skoleskyder først skal besvares i vurderinsdelens hvordan vil i så bygge det op? vil i bare komme med årsagerne for tænker også man skal underbygge ens svar af teorier og den slags ? -
trionometri!! det haster!
Forumindlæghej jeg har svært ved selveste besttemelsen af opgaverne, og hvilke formler man skal bruge. samt hvordan man argumentere for formlerne please hjælp -
Fysik eksamen i morgen - energi
ForumindlægHejsa :) Jeg er i gang med min forberedelse til min fysik eksamen i morgen, og jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig. Jeg har trukket emnet ENERGI. Jeg syns selv, at jeg har ledt overalt, men jeg kan bare ikke forstå det med energiformer. Atså kan man bare sige, at der er mange energifo... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil...
