Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19381 til 19400 af 158924
-
LinæreFunktioner
ForumindlægHej alle, Jeg går på 1,g i HHX og er ret god til alt matematik UD OVER LINGINGER, Og har fået en emne opgave for som jeg på ingenmåde kan finde ud af, nogen dejlige mennesker derude der kan hjælpe? -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle :) - Jeg vil virkelig gerne læse til Civilingeniør byggeri og anlæg :) Men jeg har lige et par spørgsmål :D 1.) Hvor svært bliver det på universitet mht. Fysik og Matematik ? 2.) Er bøgerne på dansk ? 3.) Altså f.eks. med matematik, skal man kunne lave beviser og sådan noget ? eller hvo... -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Betydning- koefficient
ForumindlægEr der nogen, som på et VIRKELIG! Let forståeligt dansk, kan forklare mig, hvad i alverden der forstås med koefficienter, det jeg har fundet på nettet er simpelthen for kryptisk, for min absolut IKKE matematik-mindede hjerne... På forhånd mange tusinde tak for din hjælp... -
Styrken i en opløsning
ForumindlægHej. Jeg sidder og løser gamle eksamenssæt og har lidt problemer. Så det er på ingen måde en obligatorisk opgave eller lign. opgave teksten er lidt lang: En patient med kronisk nyreinsufficiens skal behandles med FURIX (furosemid). Den maksimale døgndosis er 4g. Du blander 2 ampuller á... -
koordinatsættet til vektor b
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 3.061jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt, skal afleveres i morgen mandag d. 18 oktober..jeg ved at vektoren a=(2,-3) om vektor b oplyses det at: vektor a* vektor b=4 ogvektor a*... -
Matrix til ligningsløsning
ForumindlægMin matematik er lidt rusten. Jeg har to ligninger a = b*x + c*y og d = c*x + y Hvordan omskriver jeg dem til matrixform og løser dem (dvs. bestemmer x og y, alle andre bogstaver er konstanter)? -
Annuitet
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig eller måske give mig et link ?. Det skal bruges til mundtlig matematik C. Redegør for opsparingsannuiet og fortælle om hvordan ud fra viden om 3 af størrelserne A, b, n og r kan finde den manglende oplysning. på forhånd tak :) -
ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg vil være advokat og vil gerne finde ud af hvilken ungdomsuddanelse, der så ville være den rigtige for mig? Jeg er stærk fagligt i dansk og andre sprogfag, knap så stærk i naturfag og mattematik. Historie/samfundsfag etc. er fint. Så, hvilken ungdomsuddanelse ? Håber i vil ... -
Informationsteknologi - IT - Datalogi
ForumindlægInformationsteknologi - IT - DatalogiHvad laver man i de forskellige overnævnte fag...?Håber nogle kan svare..//Therackoo :D -
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns... -
"hatte" en vektor
ForumindlægHmm sidder lige med en matematikopgave, hvor man åbentbart skal "hatte" en vektor for at løse opgaven.. Altså når fx n= , så er n-hat(^)=. Men hvad er det, det betyder rent geometrisk? Har fuldstændig glemt hvad det vil sige.. Har det noget at gøre med normalvektoren? Hvad er det man b... -
beregning af en linje
ForumindlægHvordan beregner jeg den 'fede' streg på linket?? http://peecee.dk/?id=33569 -
Trigonometri
ForumindlægNogle der kan hjælpe med opgaverne Jeg har sættet et billede af opgaven ind. Håber nogle ville hjælpe, da jeg virkelig ikke forstår det -
Hvordan finder man længden af en graf?
ForumindlægJeg ved godt en graf kan være uendelig, men hvordan finder jeg længden af en funktion som f.eks hedder f(x)=x^2 fra f.eks x = 0 til x = 2. Det er lidt mere simpelt med rettelinjer, men kurver/bøjende grafer ved jeg ikke lige helt hvordan man finder en længde af et bestemt område på x-aksen. Nogle... -
Skriveredskaber på STX?
ForumindlægHej Jeg vil spørger om, hvad man bruger af skriveredskaber på stx, og passer, linealer o.s.v. Eller er det, det samme som i folkeskolen. tak på forhånd -
Mat. Analyse bevis, (simpelt!) korrekt? Heltal osv
ForumindlægHmm jeg er en 2. års htx elev, der forsøger sig med lidt matematisk analyse. Problemet er bare, at jeg har ikke nogen der er i stand til at checke mit arbejde, så jeg er ofte i tvivl om jeg gør det rigtigt .. Er der nogle der eventuelt kunne checke dette lille bevis for mig? Det handler om h... -
Differentiere og finde asymptoter på simpel brøk
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg er fuldstændig på bare bund.. vil bare gerne have noget hjælp til at komme igang og til at finde ud af hvordan jeg regner den :-) En funktion f er givet f(x)=1 / (x^2 - 4) angiv definitionsmængde, asymptoter, monotoniforhold og værdimængde for f det... -
Mundtlig eksamen???
Forumindlæghej!!er der nogen herind, der ved hvordan en almindelig mundtlig eksamen i matematik forgår??min lære på htx fortalta os, at der er en problembehandling, som vi skal fremlægge "forklare" i 5 min. og så har de "cencoren og læren" 10 min til at stille spørgesmål...men jeg er så ...
