Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19381 til 19400 af 59860
-
Eksponentialfunktioner
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle (på basis niveau !) hvad eksponentialfunktioner er? jeg ved at det er noget i retning af: f(x)= y = b*ax. Men jeg ved jo ikke hvad ax,b står for. og hvad forskellen er mellem dem og eksponentielle funktioner? -
Kemi og van hoff
ForumindlægNogen der kan sige mig om dette er rigtigt? -
Japan-Kina
Forumindlæghey...hvorfor besatte Japan Kina??? altså på hvilke grunde?? forstå det ik helt... -
Cirkel AREAL?
ForumindlægJeg forstår ikke dette : En cirkels Areal = Pi * Radius i anden(altså radius * radus*) Radiuset på en cirkel jeg har, er 2 km. = Pi * 2 i anden = 12.56 kvadratkilometer`. er det rigtigt`? Radiuset på en anden cirkel er 500 meter = Pi * 500 i anden = 785398,1634 .. ?Hvordan får jeg det til ... -
(På/I) samvittigheden
ForumindlægEr det to forskellelige betydninger som vides ud fra følgende sætninger: 1) ..., og med terrorangrebne i samvittigheden 2) ..., og med terrorangrebne på samvittigheden Kan de begge to være rigtige, og hvordan forstår I sætningerne? -
italiensk eksamen?? hjælp
ForumindlægJeg skal op i italiensk, hvilket ikke er spor heldigt! Er der nogen der har nogle goe hjælpesætninger? -
hvorfor/hvordan forsvinder co2 fra sodavanden????
ForumindlægHvorfor og hvordan forsvinder CO2 fra sodavanden???? Hvis gerne kemisk formel(: -
Mat-examen - statistik?
ForumindlægEr der ikke nogen, der har en god idé til, hvad man skal snakke om, hvis man kommer op i statistik?? Der er jo ingen beviser? Har opgivet deskriptiv statistik og normalfordelingen - men hvad siger man så? Nogen, der har erfaringer fra b-niveau - især normalfordeling? Gymnasietiden skulle jo gerne... -
forbedre...
ForumindlægHej jeg vil gerne forbedre mit engelsk.. men er der nogle der ude der har efaring med det ? selvfølgelig kan jeg altid se film med engelske undertekster og læse engelske bøger - det forsøger jeg med i forvejen.. men er der andre måder? og er der nogle der har læst eller set en bestemt bog / serie... -
ENG..PLEASE
ForumindlægHEj...!!!Har først lige fået min skriftlig karakter i engelsk at vide,da jeg var til sygeeksamen.Har fået 6 og det er jeg overhovedet ikke tilfreds med. Mit spørgsmål er så, kan jeg tage den om...??Dem jeg har snakket med, mener det ikke, da jeg jo er bestået, og at man kun kan når man ikke er. M... -
Koncentrationsberegning
ForumindlægHej allesammen,Er løbet ind i et lille problem:En blanding af 200mL 0,0063M Li2CO3 blandes med 100mL 0,0108M K2CO3. Jeg skal beregne de aktuelle koncentrationer af Li+, K+ og CO3-- i blandingen. Mit forslag:Stofmængde Li2CO3: n = c*V = 0,0063M * 0,200L = 0,00126mol[Li2CO3]: c=n/V= 0,00126mol/0,30... -
Opskriv en forskrift for polynomiet?
ForumindlægEn der kan hjælpe? har ingen ide om hvad jeg skal gøre, så det må gerne forklares "børnevenligt" opgaven lyder: Om et 2.gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punkterne (7,4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet. På forhånd tak :-) -
2 problemer med tangenter
ForumindlægHej (igen)1. problemf(x)=x^3-6x+2 har en tangent gennem punktet (2;f(2)). Dens ligning har jeg beregnet til y=6x-14. Nu skal jeg så finde ligningen for en anden tangent med samme hældningskoefficient. Hvad gør jeg?2. problemBestem Vm for f(x)=x^4-4x^3+1 , x er element i [-1;4].Jeg har beregnet f&... -
gasser
Forumindlægstofmængden af en gas er 1,34 mol. rumfanget er 0,73 mL og temperaturen er 42 grader celcius. beregn gassens tryk i Pa. hvordan? jeg ved det er idealgasligningen vi ska ha fat i men hvordan? -
Rigtigt afstemt?
ForumindlægHey, er der lige en der vil checke om jeg har afstemt disse reaktionskeamer rigtigt?a)Pb++(NO3-)2 + K2+SO4-- -> PbSO4 + 2KNO3b)NA+I- + AG+ -> NANO3 + AGIc)Pb++(NO3-)2 + 2Na+I- -> Pb(I)2 + 2NaNO3d) 2Na-3PO4--- + 2 AgNO3- -> 2Na3NO3 + 2 AGPO4e) 2Na+3PO4--- + 2 Ca++NO3- -> 2Na3NO3 + 2... -
Lineære funktion bestemmelse
ForumindlægHej. . Jeg sidder med en opgave, og jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse den. opgaven lyser således. 1.Bestem andelen af kvindelige analfabeter på det tidspunkt, hvor andelen af mandlige analfabeter er 20. der oplyses: andelen af mandlige analfabeter kan beregnes vha. g(x)= -0,73x + 50... -
Tysk oversættelse!
ForumindlægKan nogen hjælpe med at rette minoversættelse!danske version:Fru Krause svarer: ”Jeg synes, at jeres opfattelse af tiden er forkert.Efter min mening skal dit barn ikke tænke så meget på tiden; demenneskelige forbindelser er vigtigere.”Fru Krauses problem er, at hun er overflødig. Ingen behøverhen... -
kvadrat rod
Forumindlæghalløjsa jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal finde kvadratroden af en firkant uden lommeregner... da jeg ikke har nogle regneregl for kvadratrødder har jeg brug for lidt hjælp: så er der nogel der kan fortælle mig hvordan jeg finder kvadratroden af en firkant ?? -
Hjælp en studinde i nød!
ForumindlægHjælp en ny matematik studindeJeg har problemer med følgende stykke...kan nogen hjælpe?2 * -3(i anden) - 4 * -3 - 2 * -3(2 * -3 skal divideres med 5(-3-4)...)Jeg håber min opstilling er til at tyde.Jeg får selv to resultaterdet ene er 29,82857143det andet er 9,6...er det helt galt? eller er en af... -
RSA dekryptering.
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med SRP, hvor jeg skal give eksempler med RSA koden. Jeg har fundet ud af af kryptere teksten SRP (skulle vælge et meget kort ord), men nu da jeg skal til at dekryptere teksten går det lidt galt. Jeg har fundet ud af, at jeg skal benytte mig af ligning...
