Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 19401 til 19420 af 144068
-
Opgave om skæringspunkter tror jeg;)
ForumindlægKan ikke lige finde ud af den her:bestem de værdier for a, for hvilke parablen P og linjen la har netop et punkt fælles:P: x^2-8x+15la: ax-(4a+2)Er det noget med at sætte dem lig med hinanden, og se på diskriminantens fortegn? Så der kun er et punkt de skær hinanden? Kan ikke få det til at passe,... -
SSO!! hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skive sso i matematik B- A. Jeg ved ikke hvor skal jeg begynde og hvad kræver det??? Jeg vil gerne se nogle opgaver for at få inspiration/ ideer. hvis nogen har skrevet sso i matematik A-B, vil være søde at sende det til mig??? det vil være en stor hjælpe og jeg vil være meget... -
Bestem forskrift for parabel
ForumindlægHej :-) En parabel går gennem følgende punkter: A(2;7,11), B(6;10,42) og C(10;9,20) a) Bestem forskriften for parablen og lave en graf over den. b) Bestem parablens nulpunkter og toppunkt c) Bestem parablen brændpunkt. Håber nogle kan give hints til opgaverne. På forhånd tak! -
Koordinater
ForumindlægEn funktion F er givet ved forskriften F(x)= kvadratroden af x+4 - 2.... har selv lavet a og b men kan ikke finde ud af c: C opgaven går ud på at man skal beregne koordinaterne til røringspunktet for en tangent til grafen for f, som har hældningskoefficienten a=1/6 ved ikke hvad jeg skal gøre -
2. gradspolynomium
ForumindlægOpgaven lyder: Om et andengradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c oplyses at a=-5, samt at det har nulpunkterne -3 og -2. a) Bestem arealet af det område mellem nulpunkterne, der afgrænses af grafen for f og førsteaksen. Er ret lost, for ved ikke lige hvordan, jeg skal gribe den an :s Håber der er hjælp... -
Funktioner.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har et eksamens spørgsmål, som jeg ikke er sikker på. Spørgsmålet lyder: Jeg skal vise hvordan tallene a og b kan findes ud fra to punkter på grafer. Vil det sige, at jeg skal benytte de to formler for a og b. Hvordan viser man grafisk, hvad d... -
potensvækst + konstanter
ForumindlægHey. Jeg skal finde en forskrift der angiver en fugls energibehov afhængigt af dens vægt. x = fuglens gram i vægt y = energibehov i kJ/døgn Jeg har nu fundet forskriften: 5,91*x^0,7245 men hvad betyder a og b? - altså om fx 5,91 kunne være tallet som energibehovet stiger med pr gram? Just a ... -
Lønningsdag - Hjælp
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønnn Lønngsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stpr gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en som kan hjælpe... -
Max + min.
ForumindlægJeg har følgende diff. ligning: y`= sin(x)*y som går gennem P(pi/2 , 4). a) Angiv den eksakte værdi a minimum og maksimum for f(x) Nogen der kan hjælpe? Jeg har fået f(x)=4*e^(-cos(x)) -
Integralregning, stamfunktioner
ForumindlægHej, Har brug for hjælp til noget integralregning - Hvilket er et område jeg ikke er så stærk på! Jeg skal have 'defineret' arealfunktionen A(x), for en kontinuert og ikke-negativ funktion, f(x). Jeg skal samtidigt vise at arealfunktionen A(x) er en stamfunktion til f(x) - Hvad er den st... -
trykluftcylinder trekants beregning"
Forumindlægtak igen, for alle folk da gad og hjælpe mig!!! jeg har dog igen en ny udfordring, der har behov for jeres hjælp!!! En trykluftcylinder anvendes som vist på nedenstående figur. Vippearm AB er 520 mm og vippearm BC er 490 mm. Beregn den slaglængde a, der er nødvendig for armen AB drejer 180 om p... -
andengradsligning
ForumindlægHejsa har denne opgave for, som jeg har lidt svært ved.. håber nogle kan hjælpe mig! :-) Tak på forhånd: Betragt andengradsligningen 2x2+ax-3=0, hvor a er en konstant. Vis, at andengradsligningen har to løsninger uanset værdien af a. Hjælp: Vis, at diskriminanten altid er >... -
Isoler x i ligninger??
ForumindlægJeg har problemer med 2 ligninger, da jeg skal isoler, og ikke er 100 på hvordan jeg skal gøre.. Den ene hedder: 2a - 4x = a. Den anden er: 5x + (a - 1)x = 10a. Jeg beder ikke om at i laver mine lektier, men jeg vil bare gerne have det skåret ud i pap, hvordan jeg skal gøre, da jeg er lid... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej :) Opgaven ser sådan ud: f(x)=a*x^2+b*x+c Jeg har brug for hjælp til følgende opgave; "bestem f(0)" og "hvilke af tallene a, b og c er positive?" Håber nogen kan hjælpe :) -
Interval
Forumindlæga. Tegn grafen for strømstyrken i intervallet t ∈ [0; 0,05]. b. Bestem strømstyrken til tiden t = 0 . c. Beregn '' i hånden'' de tidspunkter i løbet af de første 50 millisekunder hvor strømstyrken er 5 A. d. Hvad er maksimum og minimum for funktionen? e. Bestem perioden f... -
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved... -
hjælp ønskes
ForumindlægBeregn de ubekendte stykker i den spidsvinklede trekant ABC samt trekantens areal T, når A = 73°, C = 65° og a = 4,5 Jeg kender alle 3 vinkler vinkel B = 42 grader hvordan finder jeg sidderne -
Bevis...
ForumindlægJeg skal bevise at for alle vektorer gælder den såkaldte trekantsulighed:vektor (a + b) = Dette synes lidt svært at bevise, men kan det være noget i retningen af at (a+b), altid vil være mindre, fordi det andet er som en slags omvej...Evt. inddrage phytagoros... -
Ln og e^x
Forumindlæg1) Jeg skal i samme koordinatsystem tegne ln og e^x. a) Er der nogen der har en tegning af det? b) De er hinandens omvendte ikke?? c) Er de så hinandens spejlbillede?? ----------------------------------------------------------------------- 2) Jeg skal i samme koordinatsystem tegne log... -
funktion
ForumindlægHejEr der en der vil hjælpe mig med denne opgave??Jeg har nogle x - værdier og nogle y - værdier.Det er en funktion af typen y= b*x^aJeg skal bestemme konstanterne a og b.- hvilken formel skal jeg bruge?? Skal jeg vælge to punkter og gøre som en "normal" eksponentielvækstfunktion?? Jeg ...
