Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19421 til 19440 af 92738
-
Hvad betyder position ?
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundlig samfundsfag C om Pierre Bourdieu, og der er et ord jeg ikke lide kan forstå. Han mener at et individ kan have forskellige typer at kapital, som kan bruges til at forbedre sin position i samfundet. Håber i kan hjælpe :) -
Kvadratisk Programmering
ForumindlægHej, har fået følgende delspørgsmål til mundtlig eksamen. Og er lidt i tvivl. Delspørgsmål:Gør rede for ligheder og forskelle mellem lineær, kvadratisk og parabelsk programmering. Og jeg ved godt at lineær er ax+by+c, imens parabelsk er ax^2+bx+dy+e, men er bare om når om hvad man skal tage ud... -
Metode
ForumindlægHejsa Jeg er ved at forberede mig til mundtligt srp i Samfundsfag A og Naturgeografi C Hvilke fordele og hvilke ulemper er der ved kvantitativ metode når det er en figur der viser hvilke lande der udleder mest CO2 gennem årene og en anden der viser temperatur stigningen fra 1850-2000 Synes det... -
Trekanter: sider og vinkler
ForumindlægHej. i den vedhæftede fil er der vist 2 trekanter. Jeg har beregnet trekant 1 sider og vinkler. Hvordan beregner jeg trekant 2 uden at jeg får de samme vinkler/sider som i trekant 1? -
projekt motorvej e45 intergralregning
ForumindlægHejsa alle matematik guru'er, jeg har en opgave indefor intergralregning. jeg har løst over halvdelen, men mangler stadig 2 opgaver. 3 og 5. opgave 3 lyder således "Bestem forskriften for to parabler, der går fra henholdsvis punkterne A til B og fra C til D, når det er givet, at arealet... -
opskrive udsagn i mængder
ForumindlægJeg har lidt problemer med hvordan opgaven kan skrives op i mængderne A, B og C. Er der nogen der vil hjælpe med at skrive det op i mængder? Om tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på m... -
sider og vinkler i trekantet
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvad jeg skal gøre? Udregn de ukendte sider og vinkler i trekantet. C = 30 grader b = 7,8 Areal af ABC = 10 -
Minimum 02 for at komme ind på medicin?
ForumindlægHej. Jeg er blevet betinget optaget på medicin. Dvs. at jeg skal bestå MAT A for at komme ind. Men der er stor uenighed i klassen om, om man bare skal have 02 i snit for at bestå, eller om man SKAL have 02 i både mundtlig og skriftlig for at bestå (særligt krav for medicin?). Nogen der kan hjæ... -
Tage notater med
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk i morgen og har altid gået ud fra, at jeg gerne må tage notater med ind til forberedelsen. Nu har jeg lige fået at vide af min veninde, at det må man ikke.- Er det korrekt?Jeg har prøvet at søge på UVM, men jeg formår ikke at kunne finde noget.Mvh.Tissi -
Synopse til folkeeventyr
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i Folkeeventyr i mundlig dansk og skal snart aflevere min synopse, men ved ikke helt hvordan den skal være og se ud. Hvilke emner er vigtige at have med og hvordan skal det opstilles? Jeg vil blive meget glad hvis der var en der havde været op i Folkeeventyr og stadig ... -
gennemsnit
ForumindlægDet er sådan at jeg har fået 2 i skriftlig dansk jeg ska op mundtligt imorgen og jeg er så bange for at jeg ikke består. Men hvis jeg nu dumper imorgen betyder det så at faget dansk ikke er bestået? eller tæller min årskarakter også med? Jeg er virkelig nervøs -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
Perspektivering
ForumindlægNår man skal perspektivere i dansk mundtlig, skal det så være til et digt hvis man har trukket et digt? Eller skal det bare være til et eller andet som er skrevet samme periode som det man trækker? Altså... Hvis nu man trækker et digt og ikke synes man kan perspektivere det med et andet digt ma... -
Hjælp ift. tema
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg analysere denne webdok: https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/kofoedsminde Jeg har svært ved at finde flere temaer. Jeg har selv fundet disse indtil videre: kriminalitet, ungdomsliv, psykiske lidelser, savn og håb -
sidelængde.
Forumindlægkan overhovedet ikke regne c ud, nogle der vil hjælpe? (: -
Uddybing af tanget opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal forklare hvad der er sket? og kan virkelig ikke se det nogen der kan hjælpe mig Man har a = 15 og ha = 10 . Så gælder tan(B) = tan(C) = 10/(15/2) = 20/15 = 4/3 , hvorfor B = C = 53,1301º og dermed A = 73,7398º obs. det er ... -
Andengradspolynomiet
ForumindlægHJÆLP! jeg skal meget snart til mdt. eksamen i matematik C, og jeg er virkelig en klaphat til det fag. en opgave lyder såldes : Gør rede for grafen for angreadspolynomiet. udled formlen til løsning af andengradsligningen ax2+bx+c=0, hvoraf a IKKE er 0. er der nogen der kan hjælpe snarest muligt? ... -
Færdighedsregning
ForumindlægHej har fået en opgave i matematik som jeg ikke kan løse den lyder følgene: Ved muliplikation med 2 om punktet p afbildes trekanet ABC i trekan A'B'C' Trekantens punkter er: A = (-1,1) B= (2,2) C = (0,5,-1) Hvordan gør jeg?? På forhånd tak :D -
y eller f(x)
ForumindlægJeg er gået fra matematik på C niveau til B niveau og der er jeg stødt på at man siger f.eks.: f(x)=a*x+b i stedet for y=a*x+b Hedder det f(x) på B niveau, men betyder det samme som y på C niveau eller hvad er forskellen i det? -
Gode råd
ForumindlægHej med jer.... Jeg skal her efter jul skrive min tværfaglige opgave på HF - og har valgt kemi c og matematik c Jeg har indkredset mig til temaet redoxreaktioner / oxidationer i kemi-delen, men mangler et eller andet matematisk jeg kan koble sammen med dette kemiske tema - nogle, de...
