Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19421 til 19440 af 33706
-
Some help... HASTER !!
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse følgende opgave: En baktereiekultur vosker fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Så skal jeg regne ud med hvor mange procent i timen vokser denne kultur ? -
Alle Regler For Ligninger
ForumindlægDet er hundrede regler for ligninger. Er der nogen der gider skrive alle reglerne ned og give eksempler på hvordan reglerne tages i brug? Jeg lover at hjælpe dem der svare på mit spørsmål, så godt jeg kan. -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord? -
Brøk regning
Forumindlæg7/54*6/53*5/52 Brøken skal ganges 7,6 og 5 er tæller, mens 54,53 og 52 nævner. Hvordan regner man det her ud Tak i forvejen :-) -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Diskret mat
Forumindlæghej (om Diskret mat.) Er der nogle der ved om de 3 operatorer ? , ? og ? kan alle udtrykkes alene ved hjælp af operatorerne ¬ og ^ . Hvis ja hvordan ? håber der nogle der kan hjæælpe mig. -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
Hvor langt er der fra -13 til 25
Forumindlæg -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Problemer med aflevering (integral regning)
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ... -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
hvad er middeltal
ForumindlægEn hurtig en hvad er middeltal -
søger hjælp
Forumindlægreducer (S-T)(S+T)-(S+T)^2 +2ST vil meget gerne have hjælp
