Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19441 til 19460 af 33706
-
omvendt kradratsætning
ForumindlægHej! Jeg er lige begyndt på STX, og vi har fået en opgave, hvor kvadratsætningerne skal bruges 'modsat'. Jeg kender godt reglerne, men har lidt startvanskeligheder :) Ville være glad for lidt hjælp (: x^2 - 4x + 4 = ? På forhånd tak -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me... -
funktion- igen:-(
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=e^x-6*ln(x) Beregn hældnigskoefficienten for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) Nogen der kan hjælpe? -
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Ligninger med paranteser
ForumindlægEr der nogle der vil forklare mig hvordan man regner sådan nogle ligninger ud? (2a-b) - (a-8b) -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Logaritmefunktioner og eksponentielle ligninger.
ForumindlægJeg har en del af et eksamenspørgsmål der lyder: Forklar, hvordan eksponentielle ligninger kan løses ved hjælp af logaritmefunktioner. jef kan godt se at det virker og kan sagtens regne med det, men jeg ved ikke HVORFOR det er som det er. -
potensregler?
ForumindlægEr der nogen som kan nævne mig potensreglerne? -
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)? -
Student
Forumindlægspørgsmål nr. 1: Jeg har valgt ikke at ville være student i år, fordi jeg ved, at jeg enten dumper eller kommer ud med et elendigt genemsnit, som jeg så skal hænge på resten af livet. Er det nødvendigt at dukke op til eksamnerne, eller skal jeg bare tage over til studievejlederen og sige til ham,... -
Tysk C-niveau
Forumindlægdet er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ??? -
sæt nr 1
ForumindlægHansen indsætter 65.550.00 kr i en bank, der giver 9% p.a. beregn den årlige rente. hvor meget kan Hansen ialt hæve, hvis han tager pengene ud efter et halvt år? -
Cirklens ligning hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej, jeg føler mig lidt dum lige pt. Men har fået denne opgave hvor jeg skal beskrive en cirkel udfra Ligningen x^2+2x+y^2-4x-20=0 Se nu kommer det dumme så, for så vidt jeg husker, så skal man bruge centrum og et punkt. Har regnet mig lidt frem til at jeg må skulle isolerer variablerne så det k... -
Renter
ForumindlægHJÆLP L´EASY tilbyder et lån på 25000 kr. over 60 måneder med en månedlig ydelse på 728 kr. a) Gør rede for, at den månedlig rente er 2,05%. b) Bestem den effektive rente p.a. SE BILLAG ! -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
4/4
ForumindlægHvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste -
Skalafaktor
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke helt denne opgave, kan i hjælpe? Tak -
HJÆÆÆÆLP HURTIGT!
Forumindlæg”Chimpanser har næsten præcis samme hjerne og DNA som os.... Det er overhovedet ikke noget særligt at være menneske...Der er seks mia. mennesker på jorden... Det bedste vi kan gøre for verdens fremtid er at dø!” (n.u. s.95/g.u. s. 60). Har Pierre Anthon ret? uddyb dit svar -
TI 83
ForumindlægHej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel?
