Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19441 til 19460 af 43092
-
En sætning
ForumindlægJeg er i gang med en lille oversættelse, og har fået bøvl med en sætning, der lyder: "Det kan vel være lige meget"\nMit bud er "It doesn't matter" - synes selv at det er lidt mangelfuldt, men kan ikke komme på andre muligheder.\n\nPå forhånd tak :) -
Rettelse af eng.
ForumindlægNogen der lige kan rette mine eng. sætninger jeg har lavet?1. Many girls is not interested in soccer.2. Have you seen my parents new car.3. He often speaks german with his parents.4. The young man shouted angry at the police. -
foundationer!
ForumindlægEr foundationer det samme som stipendiat? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHer til december er der sikkert mange af os der skal til at skrive studieretningsprojekt (i hvert fald dem der går på handelsskole/gymnasie på 3. år) .. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal skrive om, så tænkte om vi ikke kunne hjælpe hinanden med at komme på nogle ideer . S... -
Internationale linjer på gymnasiet (STX)?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, om der er internationale linjer på gymnasiet (STX)? Jeg går på en international linje her i 8. klasse, og jeg vil gerne forsætte på gymnasiet med en international undervisning. IB lyder ikke som noget jeg har lyst til, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kunne... -
Job i udlandet
ForumindlægHej.. Om et år, når jeg har afsluttet 3.g. vil jeg gerne have et job i udlandet. Jeg tænker lidt på Frankrig eller Spanien, men er åben for stort set alt.. :) Nogle der har erfaring med det? Kender nogle sider hvor jeg kan finde noget information? Om sted at bo, job osv? Håber.. :) -
grammar
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en opgave. I min opgave vil jeg gerne skrive: "Hun læner sig op af andre ekspertkilder". Kan jeg oversætte det som "She encompasses other expert sources" Tak på forhånd:) -
AT opgave Mad og menneske
ForumindlægHej, jeg skal skrive om "mad og menneske" og jeg kunne godt tænke mig at inddrage "Babettes gæstebud"... Har nogen nogle ideer til en problemformulering og fag? -
Verden set med mine sko
ForumindlægJeg skal skrive om dette emne "Verden set med mine sko", altså jeg skal forstille at være sko, man skal virkelig bruge fantasien her.. Er der noge af jer der har haft sådan en opgave/som kan hjælpe.. PLEASE jeg skal snart aflevere den. -
Samfundsfag og hvad?
ForumindlægHej, Har virkelig savnet et forum med kun AT - især op til eksamen, så det er bare genialt at vi desperate, især 3.g'er, kan tale sammen om vores bekymringer. Sys det hele går så stærk og snart skal vi afgive vores endelige valg. Nu skal det jo som sagt handle om fremtiden. Jeg tænkte på de... -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Er det en artikel?
ForumindlægHej jeg skal spøger om det her er en nyhedsartikel eller en baggrundsartikel? -
Guatemala under den kolde krig
ForumindlægEr der nogen der ved hvad der skete i Guetamala under den kolde krig? Har søgt på det men der kommer ikke så meget op -
Problemstilling - kildekritik
ForumindlægHej Jeg er igang med mit ottende AT-forløb, hvor vores hovedemne er selviscenesættelse. Her har jeg valgt at kombinere fagene dansk og historie. Min opgave omhandler mellemkrigstiden og hvordan kunstnerens selviscenesatte sig på denne tid. I den analyserende del af min opgave vil jeg a... -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Hjælp til en matematisk problemstilling
ForumindlægJeg har for leden modtaget min problemstilling i SRP, jeg har om GPS og fagene matematik(A) fysik(B). Jeg har lidt svært ved at forstår én af problemstillingerne, den lyder således: "Kom i situationen med 4 staellitter ind på, hvorledes det ulineære ligningssystem kan lineariseres, samt ma... -
Den nye kvote 2-ordning
ForumindlægHejsa.Jeg læste i går i avisen at fra 2007 går vi over til en ny kvote 2-ordning, hvor man har Kvote Ia, Ib, IIa og IIb. Men jeg lagde mærke til at der stod at dette forholdsvis henvendte sig til den gruppe af unge, der har et snit der næsten er oppe på det snit, der behøves for at komme ind på d... -
Arabere og vold
ForumindlægVærsgo, det kan man læse hver eneste dag i aviserne. Er der så noget at sige til, at man mister tilliden til araberne? Det er som taget ud af Ali Baba og de fyrretyve røvere. Den slappe integrationspolitik under den forrige regering med Lone Dybkær ved roret, Jelved som styrmand og Nyrup som dæks... -
Rundtosset af kildekritik!
ForumindlægHej alle. Jeg kender godt de almindelige kriterier for kildekritik... Men jeg husker at min lærer sagde at det ikke altid var lige relevant. Jeg sidder nu og skal til eksamen i 24 timers historie i morgen, og tænker så på, om jeg så ikke skal gå kritisk an med teksterne? eller hvertfald ikke s... -
fransk enevælde
ForumindlægKære menneser :) Nu er det snart tid til den obligatoriske dansk/historie opgave i 2.g for mig (:!. Jeg har valgt at skrive i historie, og om det franske enevælde. Indtil videre har jeg fået udarbejdet følgende problemformulering, og vil nu igang med at få lidt mere baggrundsviden så jeg er klar ...
