Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19461 til 19480 af 325233
-
Kraft på en trappe!
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave et projekt, og det er nødvendigt for mig at finde ud af hvor meget energi(kraft) man danner ved at gå op af en trappe. så hvis nogen har en formel, eller en forklaring på, hvor meget kraft et menneske ville skabe ved at gå op af et trin(trappe) ville det være dejligt! -
Hvad synes du om gymnasiereformen?
ForumindlægDet lader til at være et godt stykke tid siden det sidst er blevet diskuteret, og nu hvor flere mennesker er blevet udsat for den og andre måske har vænnet sig til den, så synes jeg det ville være interessant at spørge. Personligt synes jeg der er for dårlig struktur i projekterne, de tværfaglig... -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
jeg har tit undret mig over..
Forumindlæg...hvorfor folk herinde tit er utaknemmelige? jeg bliver ret provokeret af folk der opretter et spørgsmål herinde og aldrig siger tak til dem der svarer. og man hører sjældent noget fra opretteren igen, det tager jo kun 2 sek. at sige tak. dette er ikke et opslagsværk, der sidder rent faktisk fol... -
Gravide kvinder
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål, vidste ikke rigtig om jeg skulle oprette den her i dette forum men... når man nu siger at kvinder kun kan føde til de er 40 er det så fordi det etisk er forkert, at lade en kvinde på 50 år føde eller er det fordi det biologisk set kan medføre handikappet børn?! Jeg undr... -
Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for... -
Hvordan man kan forkorte ens studieliv?
ForumindlægHeja Jeg vil gerne studere medicin i fremtiden på universitetet, men problemet er, at der er lang vej til at blive læge. Jeg vil rigtig gerne finde en eller anden måde at forkorte mine år enten på gymnasiet eller universitetet. Jeg kan dog ikke tage en HF, da den ikke opfylder de faglige krav de... -
Differentiallignings problem igen :)
ForumindlægDet antages at en fisks vægt (målt i gram) er en funktion V af tiden t (angivet i år) Det antages, at V er løsning til differentialligningen:1) dy/dx = 5y^2/3-(1/2)y , 0Gør rede for, at enhver funktion af typen:2) y=(10-c*e^(-1/6t))^3Er løsning til differentialligningen 1).Jeg har et problem me... -
økologi
ForumindlægJeg har nogen spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med. 1) Hvad kendetegner planter som kan gro på tørre områder? - Jeg har selv et bud, at de kan udføre naturlig kvælstoffiksering. Er der flere ting? Synes det er svært at finde noget på nettet nemlig. 2) Hvordan kan det være at planter me... -
Kun 9-10 klasse(Har du 10 min.?:)
ForumindlægHej Jeg er lærerstuderende på 4 år, og er i gang med at skrive en opgave om idrætsundervisningen på folkeskolens 9 og 10 klassetrin. Jeg ønsker at finde ud af hvorfor så mange elever dropper faget idræt i folkeskolen, og hvordan jeg som kommende idrætslærer i folkeskolen kan give eleverne mot... -
Skal jeg op i fransk eksamen?
ForumindlægHej Jeg har lige valgt at tage 5 A fag, hvor fransk er en af disse fag. Jeg har nu fortrudt af forskellige årsager og har derfor skrevet til kontoret, som svarede, at det i princippet var muligt at vælge et andet fag inden skolestart, så længe det ikke havde indflydelse på mit eksamensudtræk.... -
Sådan lidt hjælp er yderst velkommen
ForumindlægJeg skal skrive en stil om tysk stil. Men jeg har ingen ide om hvad jeg skal skrive.Emnet er at man skal skrive om hvordan arbejdspladser i tyskland er blevet mere familievenlige ved at der er indført nogle heldagsskoler (Ganztagsschuler) og man har udvidet noget de kalder Erziehungsurlaub, som j... -
deltaG
ForumindlægHey :)Nogle der har en metode til at udregne deltaG uden at inddrage reaktionsbrøken??snakker om formelen:deltaG = deltaG(standart) + R * T * ln(Y)Skal nemlig finde deltaG, for denne reaktion:Al (OH)3 (s) + 3 H3O^+(aq)--> Al^3+(aq) + 6 H2O (l)Men kender kun stofmængden af Al^3+ og ingen volume... -
Mundtlig eksamen FSA
ForumindlægHej eksperter og stræbere :)Jeg står og skal til mundtlig eksamen på torsdag, og jeg søger råd, der skal hjælpe mig med at lave det forventede 11-tal om til 13.Jeg har et godt næsten flydende engelsk, og jeg er god til at analysere og fortolke. Jeg mangler bare noget, der kan give de sidste margi... -
Læseprøve
ForumindlægHej Jeg har meget svært ved at blive færdig med læseprøven til tiden, og få et godt karakter. Når det er på PC vi får den får jeg et 4 tal. I dag og for første gang fik vi prøven på papir, og desværre fik jeg 02. Jeg er meget ked af det og utilfreds med mit karakter, men jeg har prøvet den meto... -
sandsynlighed
ForumindlægHej, da det er nogle aar siden, at jeg har arbejdet med sandsynlighedsregning, ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg skal gribe denne opgave an paa: Der ligger 6 gule kugler og 5 hvide i en pose. Der tages tilfaeldigt en kugle 2 gange. Hvad er sandsynligheden for, at farven paa kuglerne vil vaer... -
differentiabilitet
Forumindlæghej I min bog står der, beviset for lokalt minimum: sætningem: Lad f være en differentiabel funktion der har lokalt minimum i et punkt x0 der er et indre punkt i definitionsmængden. Da gælder f´(x0)= 0 Betragt funktionen g(x)= - f(x). Da har funktionen g lokalt maksimum i x0 (overvej!. S... -
Reference af figurer i LaTeX
ForumindlægHey. Jeg er lige begyndt at skrive i LaTeX. Jeg er dog stødt på et problem med korrekt reference af figurer. Når jeg har en figur med eksempelvis nummeret 1.2 og vil referere til denne, kan jeg kun få den til at skrive 1, når jeg bruger referencekommandoen ef{..}. Jeg stiller det således op: \beg... -
89 ord for meget i eksamensstil?
ForumindlægHej, i eksamen i engelsk skriftlig B-niveau på STX står der i opgaveformuleringen, at man må skrive 700-1000 ord i section A opgaven, men jeg skrev 1089 ord. Kan der på nogen måde komme sanktioner ift den endegyldige karakter? Min lærer fortalte mig engang, at man godt måtte skrive 10% over, men... -
SRO HJÆLPP!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvotdan jeg egentlig kan analysere om Platon i forhold til matematik. Det er nemlig svært at finde noget relevant i forhold til matematik. Kan jeg stadig godt tag ham eller skal jeg bare tage en anden at tale om så jeg kan inddrage noget matematisk. Og hvis det var ...
