Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19461 til 19480 af 152921
-
smelte- og kogepunkter
ForumindlægSalte har relative høje smelte- og kogepunkter, fordi...? -
burde vide
Forumindlæghavd burde man vide hvis ma har en prøve i fysik i 9.klasse hvad er syre og baser neutralisation fortynding ph-værdi fremstilling af saltsyre fremstilling af base -
Ligevægtspile i word
ForumindlægEr der nogen der ved om man overhovedet kan lave/ indsætte etc. ligevægtspile, og nu mener jeg pile der ligger oven på hinanden men peger hver sin vej, ikke ↔ denne pil, hver der er én streg med en pil i hver ende...Nogen der ved noget om det, vil gerne kunne bruge den i Equation Editor i w... -
Mundtilig eksamen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen d. 31 maj og følgende rapporter er opgivet:- Reaktion mellem persulfationer og iodioner- Bjerrumdiagram for en syre-baseindikator- Titrering af phosphorsyre. Phosphorindholdet i cola.- Ostwalds fortyndingslov- Fremstilling af 2-chlor-2-methylpropan- Fremstilling af b... -
Har udgangsmaterialet og vil finde slutproduktet
ForumindlægHej Alle En der ved om der findes et program på nettet, hvor man kan skrive sit kemiske udgangsmateriale op og finder ud af hvad produktet bliver??? Håber de kan hjælpe -
Atomer
ForumindlægHey,nogen som kan hjælpe mig? (:Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium.Massen for et kaliumatom = 39,10uI naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af henfald... -
ligning
ForumindlægEr der nogen der kan finde ud af at løse disse lignier vha. hinanden? Skal have T3 og T4's præcise masser .0,001845mol= 4*nT4 + 3*nT30,0809g = mT4 + mT3 Håber der er nogen der kan hjælpe, det er d) i 6.13 i den røde opgavebog. Skal aflevere imorgen. -
Hvor meget før man består?
ForumindlægHvor meget skal man kunne på C niveau for bare at få 02?? Har ikke så meget styr på det :) -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
Meritansøgning
ForumindlægEr der nogle, som ved, hvordan man skriver en meritansøgning til en videregående uddannelse? -
Reaktionsskemaer
ForumindlægHvordan løser jeg denne reaktion? Fe^++ + MnO4^++ -> Fe^+++ + Mn^++ -
Molekyler.
ForumindlægHej alle sammen. Det er tit molekyler nævnes i min kemibog uden helt konkret at den forklarer, hvad molekyler er. Og jeg har meget svært ved at læse videre uden at være afklaret med det. Er der nogle, der evt. kan forklare mig, hvad et molekyle er? Er et molekyle blot et stof, hvori der ind... -
Afsnit om metode i SRP?
ForumindlægSkal der indgå et afsnit om metode i SRP? -
Juleferie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder herog keder mig en fredag aften. Jeg har intet at foretage mig, ud over at spørger jer hvad du/i har tænkt jer at lave i juleferien. Lille sludder måske, og forsat god jul og godt nytår til alle fra mig :p -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
SRP opgave med matematik og biologi høj-niveau
ForumindlægKære alle Jeg skal snart have fundet et relevant emne, som jeg skrive min studieretningsopgave i (såkaldte SRP). Jeg har matematik, biologi og idræt på høj niveau. Derudover må jeg også gerne skrive i dansk og historie. Det anbefaldes, at man holder sig til to fag og ikke tre (selvom man gerne må... -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
forklaring på stjerner ?
Forumindlæghej, når man slår pKs op for de forskellige syre, så er der i nogle af dem nogle stjerner ved siden af deres navn ? hvad betyder de stjerner ? trine -
koncentration af Na+ og Cl -
Forumindlæghej Er der nogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål? sådan lyder spørgsmålet: Beregn den aktuelle koncentrationer [Na+] og [Cl-] i en 0,1M opløsning af natriumchlorid. jeg håber at der nogen som kan hjælpe mig -
mængde hjælp
ForumindlægEr der nogen forskel på om en mængde står med krøllet parentes eller ikke? Eks: ()= krøllet parentes, c = delmængde1 c A og (1) c Amvh anders
