Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19461 til 19480 af 119569
-
Bestem fordoblingstiden
ForumindlægJeg har formlen y = b * e^k t Jeg skal bestemme fordoblingstiden på y = 0,4 * e^0,0318t Bruger jeg da den for den eksponentielle model - T2 = log(2)/log(k) ? Ved ikke om den decideret hører til eksponentielle funktioner. Den står bare under kapitlet :D -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægVi vil lægge 21 % til 300 ved hjælp af fremskrivningsfaktoren: a) Find vækstraten (rentefoden) r b) Udregn fremskrivningsfaktoren F c) Læg 21 % til 300 Nogen der kan hjælpe med disse? Har nogen formler for det, men er usikker. [F = (1 + r)] -
Jeg er lost er du??
ForumindlægHej jeg sider lige med en mat aflevering til på tirsdag men skal helst ha lavet den idag og er helt lost i to af opgaverne?? måske du ku hjælpe mig på vej med disse opgaver. på forhånd tak :) opg. 2 arealet af en Trekant er 9,3m2 Beregn længderne h, |DC|, |AC|, |BD|, |AB| er vinklen BAC ret? ... -
organisk kemii
ForumindlægHej allesammen er der en der kan hjælpe med følgende opgave: Tre stoffer X,Y og Z har alle molekyleformlen C3H8O Jeg har tegnet strukturformlerne mangler at: Kogepunkterne for de 3 stoffer er : x= 10,8 grader Y=82,4 grader og Z= 97,9 grader b) tilordn hvert kogepunkt til en ... -
Omfurmulering
ForumindlægHejsa, er lige igang med en srp og jeg har fået srevet noget rigtig 'kluder' her. 1) Kan i hjælpe mig med at omformulere det lidt og korte den. Evt dele den i to. Jeg har selv set mig helt lost i den dumme sætning! "Men tænker de mon egentligt over, hvor megen skade og fare de udsætt... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
forstår ikke opgave
ForumindlægHej jeg har en funktion af formen f(x)=ab^x hvor der er tilhørende årstalsværdier og produktionsværdier og jeg har fundet ud af hvad a og b er så er spørgsmålet at de siger at i et a årene var produktionen 2 procent lavere end året før. Jeg skal bestemme foreskriften for den årlige ... -
AT
ForumindlægEr der nogen der har nogle generaler noter til AT? -
Vektor
ForumindlægJeg skal tegne repræsentanter for en vektor a 2 over 4 og b -1 over 3 Jeg skal så tegne vektoren 2 a -3 b men hvordan finder jeg kordinaterne til den vektor ?? Jeg skal også finde afstanden mellem punkterne a og b A 3,5 og B 12,10 -
Hjælp til at løse andengradsligning!
ForumindlægHej allesammen, jeg har en aflevering i matematik B og jeg har svært ved den her opgave Løs følgende andengradsligning: x-2=6/x+3 Nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
Eksponentialfordelt, sandsynlighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Den tid en bestemt type elektrisk pære kan lyse, inden den går i stykker, er eksponentialfordelt med en middellevetid på 1200 timer. a) Beregn sandsynligheden for at en pære af ovennævnte slags højst kan lyse i 1000 timer. Har fået a) til 0,565. b) Beregn sands... -
Hej..
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak. -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg har fået en matematik aflevering for, og jeg forstår slet ikke hvordan man gør... -
A+ - spørgsmål om eksamen
ForumindlægHey Jeg ville lige høre om der er nogen af jer der ved om A+ niveau i mat - skal op i 8 eller 7 eksaminer i 3.g ? -
Skriftlig karakter!
ForumindlægHvad hvis man i 2.g fik 03 i skriftlig mat og 5 i 3.g?? får man så 03 på beviset eller 5? -
hej, til muntlige eksammen skal jeg kort fortale om x2-fordeling
Forumindlæghej, til muntlige eksammen skal jeg kort fortale om x2-fordeling kan nogle hjælpe?? -
Studierejse til prag
Forumindlæghej, vi er en 2. g klasse som re er i gang med at finde ud af hvor vi vil hen i verdenen. jeg heller mest til Prag men er ildt i tvivl om hvad der er at se. vi skal derned med vores dansk og matematiklærer. -
f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med den her opgave som lyder: Vægten af en industrikylling af en bestemt race kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10 Hvor f(x) angiver vægten i gram, og x angiver antal dage efter udklækningen. b) Kyllin... -
dansk eksamenssæt?
ForumindlægHej.. Hvor mange eksamenssæt bliver lavet hver år til studenternes afgangseksamen på stx? bliver der ikke lavet 2? en almindelig også en til sygeeksamen?
