Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19481 til 19500 af 92586
-
HJÆLP MIG MED BRØKER!!!
Forumindlæghvordan tager man 4 af 60 ___ 10 -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
Bestem f'(4)
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ? -
Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!
ForumindlægJeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D -
Bedømmelse af delprøve (09:00-10:00)
ForumindlægDette er en delprøve fra Matematik HF B-niveau, som jeg har levet på lidt under en time. Jeg ønsker EN ting fra jer brugere. En kort beskrivelse af opgaven, og (muligvis) en karakter, tak!! Jeg tager kritik med åbne arme !! * Jeg sender den på besked -
undervisning søges
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din mail her så kontakter jeg dig sna... -
Eksamen
ForumindlægHJÆLP HJÆLP !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har meget svært ved fagene Dansk Skriftligt/ mundligt og matematik skriftligt / mundligt Hvad vil der ske hvis jeg ikke går op i det to fag, og tag dem næste år på VUC. Dvs. at jeg går op i alle andre fag, med undtagelse Dansk og Matematik Kan skolen si... -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
eksponentiel notation
Forumindlæghvordan skriver man en eksponentiel notation til: 3457 og 7? 70*10^(-1) men tallet 7 har jo ikke brug for en eksponentiel notation? det er nemmere bare at skrive 7... men når opgaven går ud på at skrive tal ved hjælp af eksponentiel notation, skal jeg så alligevel skrive 70*10^(-1), eller er d... -
Hjælp til beregning af vinkler
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til min matematik aflevering. Spørgsmålet lyder sådan her: Vejskiltet viser 9 %’s stigning. Det betyder, at for hver meter, man kører op ad vejen, kommer man 9%, dvs 9 cm, højere op. a) Hvilken vinkel danner vejen med vandret? b) Hvad skulle der stå på... -
Godaften allesammen - Nogen der gider hjælpe mig med lidt spansk? Jeg har oversat nogle sætninger, og vil gerne vide, om de er nogenlunde rigtige?
Forumindlæg<span style="font-size:16.0pt;line-height:115%;mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:Calibri;mso-bidi-theme-font: minor-latin;mso-ansi-language:DA">1. Jeg sidder og taler i telefon (hablar por teléfono) <span lang="ES&q... -
Studiejob på gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at gå i 2.g på gymnasiet, og overvejer meget om jeg skal finde mig et studiejob. Jeg har fundet en del jobs inde på Studiejob Danmark, som jeg godt kunne tænke mig at forfølge, da de ekstra lommepenge og erfaring på arbejdsmarkedet er to ting, jeg rigtig gerne vil... -
Begrænsninger af hjælpemidler til mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har et lille problem. Nogle af mine lærerer har sagt at man IKKE må have andres noter med til eksamensforberedelsen. MEN på undervisningsministeriets hjemmeside under emnet står der intet om denne regel. Se selv på nedenstående link.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/hjaelpe... -
Materialebrug
ForumindlægHej! Lige er par spørgsmål angående Studieretningsprojektet i 3.g Er det tilladt at benytte fagbøger som er blevet benyttet på klassen? eksempelvis historie? Er det tilladt at bruge tabeller og grafer som er blevet gennemgået? Mvh Klaus -
Hvordan siger man .--
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med mig, at oversætte dette til tysk. Det her: Fordi jeg sytes, at jeg ved en del om østrig,og fordi at jeg har været på skiferie dernede med min klasse. Hilsen Louise.. -
Sidste skoledag
Forumindlæghej...ved godt det nok ikke er sådan nogle spørgsmål som egner sig til dette forum..men ville høre om der var nogle der havde nogle fede ideer til et show sidste skoledag for 9 kl.? jeg vi er helt blanke i vores klasse...!!MVH Bully.. -
Dansk terminsprøve!!
ForumindlægSkal til terminsprøve her på mandag, og skal op i dansk skriftelig fremstilling. Har i nogle gode råd, i kan give til en MEGET nervøs 8 klasser!! :( Det er første gang jeg skal til terminsprøve, og er rimelig nervøs. Nå, men hvordan gik det til jeres skriftelig fremstilling, og hvad valgte i?... -
Hjælp til projektopgave!.
ForumindlægHej I min klasse er vi seledes nået til den tid hvor vi skal have projektuge, og i dét er vores overordnede emne "Medie" og desværre er jeg helt blank for emner at skrive om.. :-( så ville i evt. ikke hjælpe med at finde et emne? Tak på forhånd // Per -
Stil - afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-) -
"Store" projektopgave
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og har om nogle uger det "store" 9.klasses projektuge. Vores klasse har valgt overemnet KONFLIKT, men jeg er ikke så sikker på hvilket underemne jeg skal vælge. Der er jo så meget, så det er ret svært..! Nogle idéer? Tak!!
