Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19501 til 19520 af 92030
-
Søger hjælp til differentialigninger
ForumindlægHej, Jeg er igang med at forberede mig til skriftlig eksamen i mat, og vi har fået opgivet disse opgaver som forberedelse. Vi har dog ikke fået et løsningsforslag, og jeg ved ikke helt hvordan opgaverne skal løses.8se vedhæftet) Skal man i opg a ikke bruge hjælpeligningen fra andengradsligning?... -
Vinkel samt projektion af vektor på vektor
ForumindlægHej, Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig nedstående opgave? Jeg har ikke rigtig nogen ideer til, hvordan jeg skal gribe opgaven an - Derfor kunne jeg godt tænke mig et par hints. Lad der være givet tre vektorer a, b og c hvor: Længden af vektor a = 2 Længden af vektor b = 3 a ·... -
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Darwin (bio og his)
ForumindlægSidder og tænker på en problemformulering til emnet Darwin i biologi og historie.. Skal til vejledning i morgen men har ikke rigtig de store ideer, dog kunne jeg godt tænke mig at beskæftige mig med evolutionsteorien, samt forudsætninger og konsekvenser af den... -
Hjælp til emne - Projektopgave
ForumindlægHej Vi er to piger der skal have projektuge (9.kl) om 2 ugers tid, vi kan bare ikke finde et emne at skrive om, overemnet er "En jord - Flere verdner". Er der nogle der evt. har nogle gode emner at skrive om dertil? På forhånd tak. // Julie og Sara -
Hf?Historieopgave..
ForumindlægHej Sp. SKal til sommer starte på Hf. Jeg spørger herinde fordi, jeg har et spørgsmål omkring HF. kan det passe at man skal aflevere en ''historieopgave'' som står skrevet man får 10 timer til at lave. Dog har jeg valgt den naturvidenskabelige pakke, hvilket niveau har j... -
Homoskelsualitet
ForumindlægHej Hvad er en god problemstilling(problemformulering) til emnet homoseksualitet? Tak på forhånd :) -
Populisme?
ForumindlægPænt go'dag..!Jeg har lige et lille spørgsmål: Populisme - hvad betyder det? Jeg har prøvet at slå det op i ordbogen, men forstår ikke helt hvad det er..Jeg har hørt det i samfundsfaget sammen med ordet pluralisme -- er de hinandens modsætninger? -
hjælp til filosofi
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport om videnskab og filosofi. i rapporten skal jeg besvare disse tre emner 1) kort beskrivelse af hhv. den induktive metode og den deduktive metode… 2) hvad siger de logiske positivister, popper og kuhn. Om hvad videnskab er… 3) sammenligning af de tre videns... -
Bibelen (NT) matthæusevangeliet kap. 3
ForumindlægHej jeg ville have hjælp til at forstå nedenstående tekstdel fra bibelen (Matthæusevangeliet, kap.3). Kan i hjælpe med at omformulere det til mig, så jeg kan forstå det bedre? Jeg vil især have hjælp fra vers 8 af. v7 Men da han så, at mange af farisæerne og saddukæerne kom for at blive døbt... -
Hård/blød magt
ForumindlægHEj Hvad er forskellen på blød og hård magt? (Kan I give historiske begivenheder hvor der bruges hård/blød magt?) Hvilken form for magt har USA og dets allierede anvendt imod Irak? Tak, på forhånd :) -
De liberale vestlige demokratier (polyarkier) og andre regimeformer
ForumindlægHej jeg har et hurtigt spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svarer hurtigt på. Hvad er de mest centrale forskelle mellem de liberale vestlige demokratier og den asiatiske-/islamisk- og militære regimeform? -
Skabelsesberetning ifølge jødedommen
ForumindlægHEJSA. nogen der ved en del om Jødedommen eller kan henvise til gode sider, som omhandler emnet skabelsesberetning ifølge jødedommen... Altså hvordan jorden og mennesket blev skabt? -
Eksamensprojekt på HF
ForumindlægKære alle, Jeg skal skrive eksamensprojekt på HF og jeg ved slet ikke hvilket emne eller fag det skal være. Jeg har bruge for jeres hjælp. Jeg har tænkt over samfundsfag og historie,men hvilket emne skal det være? Jeg ser frem til at høre fra jer snarest muligt. Tak på forhånd. -
Tysk aflevering - al hjælp modtages med glæde! :D
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er lige blevet færdig med en AT aflevering der skal sendes i aften. Den første del skulle skrives på tysk og den næste på dansk.. Kort sagt, nogen der vil rette noget af mit tysk hurtigt igennem? Bare de mest iøjnefaldende fejl bliver rettet så er jeg meget glad.. De sætnin... -
Islam og traditionalisme
ForumindlægJeg har om islam fortiden, og har derfor fået til opgave at skrive om traditionalisme. dette er en af de fire hovedretninger inden for moderne islam , der i vestlig litteratur altid betegnes som islams "reaktioner" på mødet med vesten. mit spørgsmål er om dette kan problematiseres? her ... -
Biologi og dansk - stamceller
ForumindlægJeg vil gerne skrive i biologi om stamceller. Spørgsmålet er hvordan man bedst griber det emne an når man skal koncentrere sig om forudsigelser? Jeg tænkte om man kan kombinere det med dansk? Med fokus på noget etik måske? Er det mon noget der er muligt tror I? Og skriv også gerne hvis der er nog... -
Tænker i over livet?
ForumindlægSad lige og undrede mig :-) Er jeg den eneste der konstant tænker på livet, mine drømme, sorgen, går tur om natten når himlen er klar og opservere stjernerne, går tur ved vandet, skriver digte, essays om livet osv. Er der ingen der er sådan? -
Avis artikel
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Hvad hører en avis artikel ind under? Er det samfundsvidenskab eller humanvidenskab? På forhånd tak!
