Søgning på: tysk grammatik noter. Resultater: 19501 til 19520 af 32684
-
Hvis og hvems?
ForumindlægJeg har hørt folk bruge ordet "hvems" og gør det også selv sommetider. Er der egentlig forskel på "hvis" og "hvems"? Jeg mener, at "hvis" er den gramatisk korrekte. Er "hvems" så bare talesprog? -
sprogligt spørgsmål om adjektiv til forbilled...
ForumindlægHej Er der nogen som kan fortælle mig hvad adjektivet til "at se nogen som et forbillede" er? Er det forbilledagtig eller forbilledlig eller? Gerne i denne sammenhæng: Jeg finder soldaterne dybt fascinerende og forbilledagtige/forbilledlige ...." /Alice -
Huske uden ad
ForumindlægHi alle For ik særlig lang tid siden skulle j til eksamen i organisk kemi (uden hjælpemidler. Da j læste op til d fag opdagede j at d meste var udenadslære. ...men j r ik så god til at huske så meget. Så hvordan ska j fremover huske alle de nødvendige kemiske formler, reagenser, reaktionslignin... -
ER DET RIGTIGT OVERSAT? :)
ForumindlægNowadays, Codorníu continues to control the production process of all its cavas from vineyard planting to finished product. The winery has the most modern installations and the very latest equipment.” In 1976, the Codorníu cellars at Sant Sadurní d'Anoia wer... -
modeldannelse i fysik?
Forumindlæghej har et eksamens spørgsmål hvor jeg er i tvivl om hvad der menes med modeldannelse ? håber på der er en der kan hjælpe :-) spørgsmålet lyder: 33-34 Energi Prøvens første del omfatter en præsentation indenfor det overordnede emne endvidere skal følgende indgå (Det relevant forsøg må her... -
we were eller we was?
ForumindlægHej alle! Jeg sad lige og skrev stil, og blev pludselig i tvivl om det hedder "We was" eller "We were" på engelsk. Jeg mener, at det hedder "We were", men jeg har lige hørt en sang med Whitney Houston, hvor hun synger "We was", så nu er jeg pludselig i tviv... -
Hjælp til engelsk :)
ForumindlægHej jjeg håber i vil hjælpe mig med det her, jeg har nemlig virkelig svært ved det:D Ret flg fejlsætninger og forklar rettelserne grammatisk - der kan optræde flere fejl i nogle sætninger: 1. The end might indicate that he actually is about to take his own life. 2. Jon, a forty year´s old... -
HJÆLP til parenteser - mat C Hf!!
ForumindlægEr der nogle som har lavet øvelse 1.6, tal og bogstavregning i mat C HF??? det er meget meget vigtigt Har vedhæftet opgaven! -
Er dette en metafor?
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en tale, og jeg er i tvivl om nedenstående er en metafor eller en sammenligning? "Man kan ikke lade sig bruge til at rive ulverifter med i andres legemer og selv forlange at behandles som et skyldfri lam. " -
Sprogrejse i 2 uger, hvor meget får man ud af det?
ForumindlægHej Har overvejet 2 uger i Barcelona på sprogrejse med EF i sommerferien, men hvor meget får man ud af det? Lige nu har jeg det på A-niveau på HHX, og jeg er på mit 2. år med en karakter på 7/10. Peter -
Rettelse af én sætning
ForumindlægJeg skal oversætte: I 1974 blev han aflæst som kansler af socialdemokraten Helmut Schmidt. Mit bud: 1974 wurde er als Kanzler von dem Sozialdemokrat Helmut Schmidt abgelöst. Er det korrekt? -
Sætningsanalyse
ForumindlægHejsa! Jeg sidder netop og forbereder latin, men sætningsanalyse giver bare ingen mening i mit hoved. Jeg er godt med på at vi har jeg 'er' (O), 'hvem' er (X) og at handlinger er trekant, men jeg er helt fortabt med firkant, kryds i cirkel, trekant i cirkel, bølgestreg, pil og alt... -
HJÆLP! RET STIL !
ForumindlægHej, her er min stil som hedder: mellem midnat og morgen. Kravene er at miljøet skal beskrives, og der er et billed af Nørrebrogade, så historien skal passe til billedet. På en måde skal den skrives som en artikel. I må gerne rette, og give kritik og fortælle hvor meget i tror jeg kan få. MEN JE... -
hvilke fejl er der ved sætningerneK. Kan I hjælpe mig?
ForumindlægKan I hjælpe mig med at finde fejlene ved de nedstående sætninger.... Har prøvet selv at finde nogen af fejlene, men ved dog ikke om jeg har spottet dem alle. I må meget gerne forklare mig undervejes. Therefore would we like to ask for your co-operation. - Therefore we would like to ask for y... -
Tegnsætning! :)
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive 10-20 linjer omkring min transition fra folkeskolen til gymnasiet. Dog skal det have perfekt tegnsætning, hvilket virkeligt er min svage side og har bare aldrig virkelig været god til sådan noget, så valgte at spørge jer om noget hjælp! :). Her er teksten jeg ha... -
Kan jeg måske få - 3?
ForumindlægTil skriftlig engelsk eksamen skulle man maks skrive 500 ord, ved en stil. Det havde jeg desværre overset, ok kom til at skrive 700 ord. Jeg synes selv at teksten er skrevet meget godt, og er fejl fri. Men kan jeg risikerer, at jeg får -3 fordi jeg havde skrevet 200 ord for meget?? Men tjekker c... -
ændre verber til navneord
ForumindlægHej Jeg har disse ord, som skal ændre fra verber til navneord. Nogle som kan hjæpe/forælle hvordan jeg skal gøre? Seek Occupy Fill Oppress Civilize Understand Believe Protect God weekend -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp h... -
Dansk stil eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige været til dansk prøve eksamen 9.klasse, og jeg valgte en novelle hvor overskriften og temaet skulle være "at vaske sine hænder" som er et fast udtryk. Men jeg var ikke sikker på hvad det betød, er det ramt helt ved siden af, at det er noget forkert man ... -
Rette
ForumindlægHej alle samen . Jeg er i gang med noget engelsk stil på vuc 10.kl . Men jeg er virkelig dårlig til engelsk så jeg håber i kan hjælpe mig med at rette den engelsk version. Jeg ved godt i kommer til undre over hvor dårligt jeg er til engelsk. På forhånd tak :) Det er den Engelsk version som skal ...
