Søgning på: filosofi c. Resultater: 19521 til 19540 af 60665
-
isolering af t
ForumindlægHej Folkens! Min hjerne har valgt at sige stop.. Så en simpel udregning er lige blevet meget svær. Hvordan findes t i følgende ligning? (Uden hjælpemidler) -(t^2)+4*t-3=0 På forhånd tak! -
Kemi B eller Biologi B?
ForumindlægHej, står her og skal til at vælge et naturvidenskabeligt fag, har også muligheden Fysik B, men Kemi B er fordi jeg allerede har det nu i 1.g og jeg har 5 A-fag så det bliver nok nemmere ved at fortsætte ved Kemi. Men jeg er ikke specielt glad for nogle af fagene, men hvis jeg SKULLE vælge et var... -
opløsninger - HJÆLP :-/
ForumindlægDer skal fremstilles 0,250 L af en 0,30 M opløsning af kobber(II)sulfat til et forsøg. Udgangstoffet er CuSO4 • SH2O, kobber(II)sulfat-vand (1/5). Der findes altså 5 molokyler krystalvand pr. formelenhed stof. a.) Hvor stor en stofmængde CuSO4 • SH2O (s) skal der bruges til opløsningen ... -
Optimering af funktioner med to variable
ForumindlægHej ST'er Skriver SRO og har fået en opgave hvor jeg skal finde maksimumspunktet og maksimumsværdien for funktionen: f(h,v) = 110v + 140h - 4h^2 - 2v^2 - 4hv - 1000 Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg stresser lidt over det -
Beregn massen af citronsyre
ForumindlægHej Allesammen. Jeg sidder med en kemi opgave, hvor jeg løse følgende. Til afkalkning af et anlæg, ønsker man at fremstille 2 L citronsyreopløsning, i hvilke stofmængdekoncentrationen af citronsyre er 1,5 M Beregn massen af den mængde citronsyre der skal bruges. Jeg har været inde se efter(databo... -
hjælp - fusion i en stjerne
ForumindlægVed fusion af to kerner af to 12C i stjernens indre kan der dannes en kerne af 23Na b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop en proton ved reaktionen. hjælp tak? -
Biografbilletter
ForumindlægHej En person der ville forklare den her opgave? + jeg har om problemløsninger lige pt, så i stedet for at jeg spørger de fleste gange om hjælp her, ville i så også ikke forklare hvilken strategi i bruger? Eller hvordan i finder svaret til opgaven? - Mange tak:) En lørdag sælges der biografbil... -
rente
Forumindlæg2.800 kr. indsættes på en konto med en rente på 2,7 %. Beregn renten efter 45 dage. kr. Hvor meget får man i årlig rente af 6.500 kr., når den årlige rente er 1,35 % med én årlig rentetilskrivning? kr. -
trykluftcylinder trekants beregning"
Forumindlægtak igen, for alle folk da gad og hjælpe mig!!! jeg har dog igen en ny udfordring, der har behov for jeres hjælp!!! En trykluftcylinder anvendes som vist på nedenstående figur. Vippearm AB er 520 mm og vippearm BC er 490 mm. Beregn den slaglængde a, der er nødvendig for armen AB drejer 180 om p... -
DNA-Sekvens
ForumindlægJeg har en DNA-sekvens: TACCGGTTAAGATCA jeg skal finde hvilken DNA-streng der passer for dette udsnit.... og jeg skal også finde ud af hvilken mRNA der kan bygges med udsnit.. Hvis der nogle der kan hjælpe vil det være super, for kan nemlig ikke finde det i bogen. Mvh. ps. Kun seriøse kommentarer... -
navngivning af..
ForumindlægHejsa! Når man skal navngive et stof med kun en funktionel gruppe skal man udelukkende se på kulstofatomer og den, ikke? fx hvis vi har molekyleformlen CH2CH3CHOCl så hedder den butanal eller hvordan? :) -
Enheder
ForumindlægHej alle =) Håber I kan løse det her for mig: (J·s)/x=V/Hz Hvad skal enheden for x være? Tak på forhånd. -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg synes ikke jeg har nok oplysninger til at bestemme en forskrift for f(x), er der nogen der kan give mig et hint, altså jeg har vist, at g'(x)=1/x efter at have benyttet produktreglen, men jeg er i vildrede over hvordan jeg bestemmer forskriften for f(x) -
koordinatsæt mm . haster
ForumindlægEn cirkel er givet ved ligningen x^2 +2x+y^2-6y = 15 og en linje er givet ved ligningen x -2y+2 = 0 a) Bestem koordinatsættet til hvert af cirklens skæringspunkter med linjen. Skæringspunktet med den mindste førstekoordinat kaldes Q. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i Q. -
grafer
ForumindlægHar jeg lavet denne opgave rigtigt eller? for har virkelig brug for at få den lavet!!!!!!! -
funktion
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad jeg skal i denne opgave. Forstår det simpelthen ikke https://ibb.co/K5ZYXvM -
Hjælp blækregning!
ForumindlægJeg har et par opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, men som jeg håber, jeg kan få lidt hjælp til Opg,1 Anne, Bo og Carsten skal dele 440kr;. Sådan at Bo får halvt så meget som Anne, og Carsten får 100.kr; mindre end Anne og Bo tilsammen.' Hvor mange får de hver? -
Hvordan sætter jeg udenfor parentes?
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide hvordan man kan sætte: 3c2-12ca udenfor parentes Tak på forhånd! -
algebra
Forumindlæg5*(2+a) -
Protonhenfald
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven i fysik fra december 2009, og er kørt fast i opgave 4. Jeg kender facit, men kan ikke komme frem noget der minder det mindste om det. Har vedhæftet det jeg har lavet, bemærk det er det sidste jeg er kørt fast i. Håber nogle kan hjælpe..
