Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19541 til 19560 af 95434
-
Kan ikke huse ligninge, hjælp!
ForumindlægSidder her og leger lidt med cosinusrelationerne, men er dog stødt på et problem. Jeg har fundet A=35,68,B=54,32 og C=90 Jeg får at vide at c= 34,9841. Hvordan finder jeg a og b? Det er noget med at jeg skal isolere en ligning, men kan ikke huske ligningen! :S Håber på lidt hjælp. Tak på for... -
Parabel
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave? På forhånd tak. Parablen med ligningen y = ax2 + bx + c går gennem punkterne P,Q og R. Bestem tallene a,b og c når P(0,1), Q(1 ,0) og R( -1 ,3) -
Funktioner
ForumindlægHej - hjælp til b), c) og d) ? mvh -
sandsynlighed
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til opgave c -
Procent - matematik
ForumindlægHjælp til opg 5. B og C -
Filosofi og matematik
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på en uddannelse i år. Jeg er dog kommet i et dilemma, da jeg står mellem to veje jeg gerne vil gå :) Min første plan var at tage bacheloren naturvidenskab og it, og så senere tage matematik som kandidat. MEN! Jeg kunne også godt tænke mig at læse matematik, hv... -
Procentregning med F-faktor
ForumindlægJeg har matematik på c-niveau. Jeg har regnet et par opgaver hvor en størrelse vokser med x antal procent om året og fundet den procentvise stigning over n antal terminer, og det er gået fint. Nu sidder jeg bare fast i en opgave. Opgaven lyder: En størrelse aftager med 3,2 % om året. Beregn det p... -
Kemibøger, MEDICIN (KU)
ForumindlægHej derude! Jeg sælger hermed mine nærmest ubrugte kemibøger anvendt på 1. semester på medicinstudiet på Københavns Universitet. De er så gode som nye, uden overstregninger og brugsspor. Det drejer sig om følgende: * McMurry: Fundamentals of Organic Chemistry (6e, 2007) Bogladepris: 494kr (inkl... -
TI-84 Plus Silver Edition billigt til salg
ForumindlægHej..! Er der én derude, der kunne tænke sig at købe en billig lommeregner: TI-84 Plus Silver Edition.? Den har bl.a. grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logaritmeregning. Jeg har selv netop brugt den til at gennemføre Hhx de sidste tre år, men den virke... -
Valg af emne til SSO i naturvidenskabelige fag
ForumindlægJeg skal skrive en SSO, Jeg går på hf og er startet på mine naturvidenskabelige fag. på c-niveau. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et naturvidenskabeligt fag, enten biologi, geografi eller kemi og så hvis det kunne blandes med et ikke naturvidenskabeligt. Det er som sagt på c-nivau jeg har ... -
Bliver disse eksamener aflyst?
ForumindlægDer står inde på uvm's hjemmeside: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/feb/210212-mindre-justering-af-aftalen-om-sommerens-proever-og-eksamener "Alle mundtlige og skriftlige prøver i matematik aflyses stadig på C- og B-niveau." "(...) at elever på hf-enkeltfag/GSK og... -
Kan man få merit overført enkeltfag til NF?
ForumindlægJeg er i gang med at tage en 2-årig HF (jeg er ved at afslutte 2. semester). Jeg netop nu været oppe til den tværfaglige eksamen i NF (naturvidenskabelig faggruppe), men jeg har tidligere taget HF enkeltfag, hvor jeg var til eksamen i geografi på C niveau. Jeg ville høre om der var nogen der vids... -
snøft snøft....
ForumindlægHey allesammen. Så gik det lige galt igen for mig mht. det skriftlige engelsk. (Eller mit engelk generelt!) Det er på et tilstrækkeligt LAVT NIVEAU, og jeg ønsker VIRKELIG at gøre noget ved det. Jeg prøver, men resultatet blev et 7-tal (nye-skala) for min lærer mener, jeg stresser mig selv osv, m... -
afsluttende NV-opgave - hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en afsluttende NV-opgave på 3-5 sider og derefter til "eksamen" i den efter efterårsferien. Jeg er virkelig ude og skide, da jeg skal op i kemi omkring fedtstoffer/syrer. - og jeg stinker til kemi, virkelig! Det ville virkelig være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne f... -
Mat A på eng.=> Medicin?
ForumindlægHey folkens....Jeg starter på IB efter sommerferien, hvor jeg har valgt Math Higher som på papir svarer til Mat A-niveau, men som i virkeligheden er nærmere Mat A+.Jeg har valgt det, da jeg gerne vil ind på medicin...Men problemet er, at jeg er ret nervøs over om jeg kan klare Math Higher (og en... -
matematik.
ForumindlægVille høre om der var nogle som kunne hjælpe med denne her opgave, den er jeg helt blank på.? :( Opg. 8.136 s. 68 For en bestemt produktion kan sammenhængen mellem produktionshastigheden og energiforbruget beskrives ved funktionen: c(x)= 5.69*(x-67.2)^(0.5), 67.2 < x < 1050. H... -
lidt grammatik
ForumindlægThe grizzly bear: they grizzly bears name is also the American grizzly bear. In USA there live over 1000 grizzly bears, and the grizzly bear is larger than the other bears. The bear become up to 3 meter high. The grizzly bear can run 55 kilometres in the time. The bear sleep in the winter and som... -
rettelse
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med at rette mit engelsk for formulering eller andre fejl..:D Analysis, The first paragraph of the novel, the first few words. It starts with the Pevensie children and their mother running from their house to a bomb shelter. Edmund turns around to get a pictur... -
Isolere h i ligningen
Forumindlæg1. Udtryk Sin(A) vha. af h og c. isolere h i ligningen. (sådan lyder opgaven) Der er blevet vedhæftet et billede af en trekant jeg skal bruge til opgaven -
Faktoropløsning, bevis
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man beviser at: ax^2+bx+c=a(x-r1)^2 r1 er rod nr. 1 og diskriminanten er jo 0
