Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19541 til 19560 af 59860
  • =>

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har fx en ligning her 5(x+3)<16(X+3) = X>-3 forstår ikke det med < og > .
  • journalist prøven i Åehus???

    Forumindlæg
    jeg har tænkt mig at være journalist, men er det rigtig at man skal til Århus for at tag en optagelsesprøve. Jeg har ikke mulighed for at tag der hen, kan man ikke også tag prøven i københavn(sjælland).
  • brugerinfo

    Forumindlæg
    hvordan kan det være at man ikke kan slette sin bruger herinde?
  • substiution eller partiel integration??

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af hvad metode jeg skal bruge for at løse denne... det bestemte intergral med grænserne 5 og -5f(x)= 9-(9/25)x^2jeg har prøvet med substitution men fik ikke det rigtige. Har jeg gjort noget forkert der eller skal jeg bruge partiel og hvis ja hvordan det??
  • Masse og Kraft

    Forumindlæg
    Hej med jer Nogle som af jer, som vil hjælpe mig med nogle opgave om Masse og Kraft 1. En granat, der vejer 17,3 kg, bliver accelereret ud af kanonen med 5,68 x [10^5] m/s i anden. Hvor stor en kraft påvirkes den af? 2. Et lod på 1,000 kg hænger i en metaltråd. Hvor stor kraft påvirker lodde...
  • Ibuprofen

    Forumindlæg
    På det vedhæftede billede ses en reaktion. Ibuprofen dannes ud fra stof A. Min opgave går ud på, at jeg skal foreslå nogle reagenser, der i laboratoriet kan omdanne A til ibuprofen. Jeg ved at stoffet selvfølgelig skal indeholde oxygen, men er der nogen der kan hjælpe mig? Synes nemlig det er lid...
  • Hjæææææææææææææælp please

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal angive den konstante vækst. 1) f(x)=-1/2x+2 2) g(x)=4 3) h(x)=7+2x 4) i(x)=5(x+1) 5) 2x+24=y+12 6)-y-x=-4 7)1/2y=x+2 8)2(y-5x)=8(1-x) Angiv regneforskriften for de lineære funktioner, hvis grafer går gennem...
  • Statistik i anvendelse

    Forumindlæg
    Hjælp hele min klasse er ved at lave et projekt hvor vi har om statistik. Spøgsmål et er: Hvis man har 3 terninger hvor mange forskellige udfald er der så? Kan jeg muligvis få en overskuelig formel? Det vil Være en stor hjælp
  • Fotosyntesen

    Forumindlæg
    Hvad er det og hvad bruger planterne det til? nogen der kan hjælpe? :(
  • hjælp til kemi

    Forumindlæg
    Hey..Jeg er lidt lost med den her opgave!Forbrændingen af druesukker kan beskrives ved reaktionsskemaetC6H12O6 + 6 O2 → 6 CO2 + 6 H2OSusanne er 25 år og kan maksimalt optage 2800 mL oxygen pr. minut. Hun vejer 62 kg.1. Bestem hvor mange mol druesukker Susanne maksimalt kan forbrænde pr. tim...
  • Hvordan gøres dette? - matematik.

    Forumindlæg
    Hej studieportalen :-) - mangler lidt hjælp til en opgave til på tirsdag, skal eftervise en formel, men hvordan :O (Formlen er vedhæftet som billag) mvh. Jacob :-)
  • Atomic Bomb

    Forumindlæg
    Hey , does anyone have a website that i can use to find information about Atomic bombs. My question is which countries have them and how many ? if anyone has an answer to this or knows where i can find the answer to the question i would be very happy.. appreciate your time :)
  • Vektoropgave.

    Forumindlæg
    I et kordinatsystem er givet 3 vektorera=(1,4) b=(3,-5) og c=(10,9) ((vektor kordinater)Bestem vektorer u og v så der gælder:u||a og v||b og c=u+vHvilke formeler skal der bruges?
  • Lorentz-indeks

    Forumindlæg
    Altså et Lorenz-indeks er arealet ml. diagonalen og kurven / arealet under diagonalen, ikke sandt? Hvordan begrener man arealet ml. diagonalen og kurven? Og hvad betyder det, hvis Lorentz-indekset er lig 1? Er kurven så lig diagonalen?
  • kemi

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvordan glucuse, hexan og mel ser ud i stregformelr?
  • den specifikke masse?

    Forumindlæg
    er den specifikke masse det samme som densiteten?hvis nej, hvad så?
  • Fældningsreaktioner

    Forumindlæg
    Hvad er fældningsreaktioner?Er der nogen som kan definere det med gode ord eller hvis der findes en god defination af det, så vil jeg meget gerne have det.
  • Elektronfordeling?

    Forumindlæg
    Jeg har fået et skema jeg skal udfylde med en masse grundstoffer, hvor jeg bland andet skal skrive deres elektronfordeling, sagen er at jeg ikke aner hvad elektronfordeling er. Jeg ved at helium elektronfordling er 2, men hvorfor? Tak på forhånd xD
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hey jeg har fået en Hjemmat stillet..Der er givet funktionerne:f(x) = | x2 – 4x – 2 | og g(x) = - 0.5 x + 4a) Løs ligningen f(x) = g(x)b) Tegn graferne i et koordinatsystem.hvordan udregner jeg disse opgaver ??forstår ikke hvad | | skal gøre godt for, og hvad de betyder???på forhånd tak
  • Bestem arealet af denne punktmængde

    Forumindlæg
    En funktion f er bestem ved f(x) = e^x - 4x I fjerde kvadrant afgrænser grafen f sammen med førsteaksen en punktmængde, der har et areal. a) Bestem arealet. Jeg har plottet grafen i maple, og har zommet ind til punktmængden. Men jeg kan ikke bestemme grænseværdien ved aflæsning af grafen og...