Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19581 til 19600 af 29738
-
Økonomer råder folk til at købe/forbruge mere i krise tider/begrundelser for dette
ForumindlægFordi at hvis folk ikke køber så meget vil der ikke blive produceret så meget på fabrikkerne, hvilket kan betyde fyringer i sidste ende på de enkelte fabrikker. Er det en korrekt forklaring? Tak på forhånd og god aften -
Kan min karakter nå at ændrer sig ??
ForumindlægHej , går i 3g. Mit gennemsnit ligger på 8. ligenu og hvis jeg ganger det op er det ca. 8.8 ( Har 5-Afag + regner med at starte inden for 2 år) Min store drøm er at læse medicin - ville spørger om det er realistisk at komme ind på studiet med de karaktere jeg har lige nu. Ved selvfølgelig at ... -
opgave 3 -kraftmoment
ForumindlægJeg har vedhæftet den opgave jeg vil spørge om. Det er er opgave 3 som jeg har problemer med fordi det er et helt nyt emne vi er gået igang med. Jeg har overhovedet ikke en ide om hvordan jeg skal finde dets kraftmoment når der er en konstant stigning, så hvis i kan hjælpe så ville det være rigti... -
Bestem funktion og a og b
ForumindlægHejsa Jeg slås med følgende opgave: Der er sammenhæøng mellem fugles vægt og energibehov - jeg har følgende værdier: Fuglevægt: 28,4 - 56,7 - 99,2 - 226,8 - 255,2 Energibehov: 67 - 109 - 167 - 301 - 327 Sammenhængen er bestemt ud fra: f(x)=bx2 Bestem a og b.... Jeg kan si... -
Henfaldsloven
ForumindlægBeregn hvor stor aktiviteten er fra 1 g af den radioaktive blyisotop Pb-211, som har en halveringstid på 36,1 minutter. -
elektromagnestisme/magnetisme
Forumindlæghej, er der nogen som har nogle gode forsøg, man kan lave til elektromagnetisme? det skal lige siges at jeg går i 9. klasse ;) -
En fjeder! :>
ForumindlægEn fjeder med fjederkonstanten 1250 N/m sammenpresses 7,0 cm. 1) Beregn fjederkraftens arbejde. Derefter sammenpresses fjederen yderligere 7,0 cm. Beregn fjederkraftens arbejde på de sidste 7,0 cm. 1) A_fjeder = ½ * k * x^2 = ½ * 1250 N/m * 0,07 m ... -
Strømstyrke og strømknuder
ForumindlægHej folkens :) Jeg har lidt problemer med to fysikopgaver, håber der er nogen der kan hjælpe :) Det er de to opgaver i det vedhæftede dokument, opg. 9 og 10 -
Tysk grammatik
ForumindlægHej jeg har et par tysk sætninger jeg skal sætte i rigtige rækkefølge og med de rigtige endelser. Jeg er ikke så særlig god til tysk så det kunne være rigtig fedt hvis nogle gad at hjælpe mig med dem. Tak p... -
Mathon eller en ekspert hjælp
Forumindlæg½*k*(x2+x1)2=m*g*(l+x2+x1) hjælp med at isolerere x2 :> -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
LIGNINGER
ForumindlægHej. Er der nogen af der har svaret på hvorfor det giver 2, kan simpelthen ikke forstå det. 4(5 -2x)-3x=-2 20-8x-3x = -2 20-11x = -2 ... -
Vulkantyper
ForumindlægHASTER!!!!!! Beskriv 3 vulkantyper og giv exempler fra jorden. -
Hvor mange kræfter for at vælte et menneske?
ForumindlægHej derude! Jeg sad sammen med en ven forleden, og hertil kom vi ind på emnet "hvor mange kræfter der skal til for at vælte en voksen mand?" , det skal siges at vi havde i tankerne at kræfterne skulle stamme fra en vandkanon. Så sagt på en anden måde, hvor mange kræfter har brandvæsne... -
Skifer i undergrunden i Danmark
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare, hvorfor skiferen i Nordjylland- og Sjællands undergrund er så eftertragtet i forhold til energiudvindelse? Jeg forstår, at det er fordi disse områder lever op til en række kriterier for udvindelse af skiferen, men er der nogen, der ved, hvorfor skiferen er dannet i... -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
Analytisk geometri
ForumindlægHej, har brug for hjælp til, hvordan man løser de her to opgaver UDEN hjælpemidler. Gode Mellemregner er meget værdsat:) -
Søge ind- kvote 2 JURA
ForumindlægHej alle sammen... Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er JURA! Jeg har desværre ikke det højeste gennemsnit, da det ligger på cirka 6,7. Jeg ved, at jeg kan gange det med 1,8 efterfølgende. Vil det overhovedet være muligt for mig, at skulle betragtes som en egnet kommende jurast... -
opløsning
ForumindlægJeg forstår ikke dette spørgsmål, vil nogen være så sød og fortælle mig, hvad man skal skrive/svare: Kom ind på temperaturens indflydelse på opløselighed og inddrag eksempler på både let- og tungtopløselige ionforbindelser?? -
Nyttevirkning af kernebatteri
ForumindlægHej Nogen der lige kan hjælpe mig med opgaverne på billedet??? mvh.
