Søgning på: matematik b august 2013. Resultater: 19601 til 19620 af 107242
-
Vektorer spørgsmål?
ForumindlægHej, Jeg skal lave de her spørgsmål i matematik, og ville hører om der var en nemmere måde at gøre dem? Opgaverne lyder: - Find ud af om denne firkant ABCD, er en rektengel? Man får 4 koordinater. - Du har følgende vektorer (2,1) og (3,1) + find ud af om (4*a-b) samt (-2*a+3*b) er vinkelret... -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
jæh..øhh..hmm..hjælp?
Forumindlæghej hej..jeg har en opgave her i matematik som jeg ikke rigtig kan kom videre med.. man kan godt sige at jeg sidder fast..Jeg har foran mig en figur der viser grafen for en funktion f med definitionsmængde R.jeg skal så bestem en forskrift.. og hvordan gør jeg det, når man nu ik kan taste det ind... -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
reducér
Forumindlægreducér((a^-1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>((1/a^1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>hvordan kommer jeg videre...?? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
Parabler
ForumindlægHvodan kan man bedst beskrive hvad leddet bx gør ved en grafisk afbildning af et anden grads polynomium? -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x's plads?? -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Opg. 5.050
ForumindlægeR der nogle der har lavet den opgave som vil hjælpe? -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
Skal til terminsprøve imorgen....!
ForumindlægKan jeg risikere at få eksamesættet fra 2008..... ? -
hurtig hjælp til opgave om ligning.
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen og jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg beregne dette. opgaven lyder.a) En linje l har ligningen 3x-y-4=0 beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen. jeg håber det er nogle som kan hjælpe med en formel eller en forklaring på hvordan man lige gør det. Jeg er ... -
Andengradsligning
Forumindlægx^2 + 4x - 3 = 0 -
TI-89 Titanium KØBES!!!
ForumindlægHalløjsa. Hvis du har en TI-89 Titanium som du vil af med er jeg muligvis interesseret.. Du skal kunne sende den med posten hvis ikke jeg har mulighed for at afhente. Den skal være i fin stand, cd mm. behøver muligvis ikke at følge med. omkring 400-500kr + porto :)) Nogen der har en ligg... -
Mere hjælp :)
ForumindlægDer ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak. -
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
HASTER !!
ForumindlægHey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til
