Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19601 til 19620 af 27855
-
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Arabisk, persisk og hebraisk
ForumindlægEr der andre end mig, der har ansøgt på et af de tre studier på Københavns Universitet med start 1.sep? -
Fortolkning af kim fupz' Læreplads
ForumindlægHej Jeg skal op til examen i dansk her D.8 juni, hvis nogen har læst Læreplads og kan fortolke den så plz skriv og hjælp mig, er på barbund og gider ikke sidde med det hele aftenen inden examen Det ville være dejligt med lidt hjælp, plz svar hurtigt (: -
Hvad blev karakteren?
ForumindlægHej alle Så er AT overstået for mig og mange andre. Har på fornemmelsen, at det er temmelig høje karaktere der generelt er givet - så nu er jeg lidt nysgerrig - Hvad har i fået? Jeg fik selv 12 :) !!!! -
En indledning ..
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en historieopgave, men kan simpelthen ikke komme igang med en indledning. Er der nogen som kan hjælpe mig med at komme igang? Evt. give nogle ideer til hvad jeg kunne skrive i indledningen? På forhånd tak :) -
sso-indledningen
Forumindlæger der krav til hvor lang en indledningen skal være? min fylder ca 13 linie :S skal den fylde mere? og skal indledningen være på en side for sig selv? -
SSO
Forumindlægnu skal jeg se om jeg har det rigtigt.....MAX 15 sider...min 10? help -
Strålende SSO om Republikken!
ForumindlægAve, Quirites! Jeg skal bruge en historienørd til at læse første halvdel af min aldeles glimrende SSO om politiske, organisatoriske og økonomiske forhold i den sene republik. Jeg fik 13 for opgaven sidste år, så det skal være én med forstand på sagerne ;-) Pro Res Publicæ -
ligheder/forskelle mellem kunsteventyr og folkeeventyr
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en aflevering for. Jeg skal finde ud af, hvad lighederne og forskellene er på kunsteventyr og folkeeventyr. Er der nogen kloge hoveder, som vil hjælpe mig? -
"I have a dream" oversættelse
ForumindlægJeg kan ikke finde en dansk oversættelse af M.L. Kings tale I have a dream...Hvis der er nogen der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde den, så sig endelig til- og hurtigt- jeg skal bruge den til min 2.g's opgave! -
Den største matematiker
ForumindlægVi havde en intens debat i dag: "Hvem har været den største matematiker i historien"? Jeg mener selv, at det er Gauss og Euler. Hvad mener I? -
Helle Helle "En stol for lidt"
ForumindlægHar lige vaeret til proeveeksamen i Dansk Self-taught (IB). Jeg kom op i en novelle af Helle Helle. Mit spoergsmål er bare, hvad mener i om årsagerne til, at kvinden forlader huset? Er det fordi hun virkelig forlader ham? Eller skal hun blot ud for at hente den sidste stol? Fra forrige afsnit to... -
Leksikon.org - kildekritik?
ForumindlægHej alle derude, Jeg vil høre om Leksikon.org er neutrale mht. Palæstina/Israel konflikten? Tak skal I have. -
DEN LILLE PIGE MED SVOVLSTIKKERNE - PERSPEKTIVERING!!!! HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg håber på nogle hurtige svar, da jeg har dansk mundtlig eksame på onsdag! Jeg ville spørge ind til om nogle eventyrtræk i Den lille pige med svovlstikkerne, da jeg virkelig selv ikke kan finde nogen! Det samme med komposition, jeg forstår ikke helt hvad jeg skal sige om komposition.... -
Hjælp til engelsk grammatik.
Forumindlæghej mangler hjlæp til at rette grammatik fejl i engelsk stil. -
Rothe Armee Fraktion (RAF)
ForumindlægHej. Er der nogen der kan give mig en god besvarelse på hvad selve målet for RAF (Baader-Meinhof) gruppen var? Jeg er klar over de ville nedlægge det kapitalistiske styre, men mangler lidt kød. Har været rundt på diverse sider, men har ikke helt fundet så meget info. Hvis i har noget viden ell... -
Hjælp med fortolkning
ForumindlægHvis en tilfældigvis skulle have læst Idola Jeroboami af Jacob Worm (Jeroboams Afgudsbilleder på dansk), og har forstået den, vil personen så ikke være så venlig at give et lille fif om handlingen. Jeg leder primært efter satiriske beskrivelser af den danske konge / enevælde. - På forhånd tak :) -
Bud på min stil, dansk skriftlig eksamen
ForumindlægJeg vil blive rigtig glad hvis nogle af jer herinde som har læst teksten vil lige læse min stil igennem og vurdere den til en karakter. Jeg har altid ligget på et 7 tal(fik også 7 til termins) så vil da lige høre om den er under et 7 tal denne gang. Har da lidt fornemmelsen af det nemlig. Efter j... -
Die Wende
ForumindlægHei allesammen :) Jeg har valgt at skrive i Tysk A og samtidshistorie B i min studieretningsprojekt. Mit område er Die Wende. Jeg ville høre om i kendte nogle hjemmesider, bøger osv., eller bare generelt viden om emnet? Jeg håber at i vil hjælpe mig På forhånd tak :) -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl...
