Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19641 til 19660 af 34042
-
Undersøg en beregning.
ForumindlægGod aften ! Jeg sidder med disse opgave, skal besvares ud fra uploadet dokument: 1) Læs artiklen og noter hvad der oplyses om kommunernes reduktion af medarbejdere (i %), herunder det tidsrum der er tale om. 2) Undersøg om beregningen af at dette svarer til 10.000 såfremt s... -
Vinkel mellem to vektorer i 3d
ForumindlægHej hvordan finder man vinkelen mellem to vektorer når der er tale om vektorer i rummet? -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Sammenhængen mellem andengradsligning og andengradpolynomiet
ForumindlægHej, Mit spørgesmål er, hvad er sammenhængen mellem andengradsligning og andengradpolynomiet? Jeg ved godt at hvis man løser en andengradsligning det er det samme som at finde rødderne til andengradspolynomiet, men jeg har stadig brug for en uddybene forklaring. Mange hilsner Marie -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
Divider
ForumindlægJeg kan godt divider, men jeg er ikke så god til det med komma og to tal. Så jeg ville høre om jeg kunne få lidt hjælp? De to stykker jeg ikke kan finde ud af hedder: 0,06:10 Og 0,9000:10 Og de skal stilles op (med udregning) -
Primtal
ForumindlægKan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak) -
potens a og b
ForumindlægDe Caribiske øer har man fundet en sammenhæng mellem arealer og antallet af krybdyr og paddearter. Jeg har denne forskrift: y=3*x0,3046 Nogen som kan fortælle sammenhængen mellem a og b? :-) -
Redegør for beregning af sider og vinkler i retvinklede trekanter.
ForumindlægHvad er godt at komme ind på i dette eksamensspørgsmål? -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
ln (x) graf i excel
ForumindlægHej, er igang med SRP'en Mangler dog lidt resultat beregning.. Jeg har lavet et forsøg med et akvarium med gopler gående i som har ædt af de tilsatte fødeemner.. Mine målte data er koncentration af fødeemner C hver halve time.. Og jeg skal nu vise deres filtrationsrate (a) ved reduktionen i ... -
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
Integralregning.
ForumindlægHvordan løser int e^-xcosx? -
monotonilinje
Forumindlægnu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus? -
Bestem forskrift, heelp plzzz.
ForumindlægDet en opgave uden hjælpemiddler så jeg ved ikk íkk rigtig hvad jeg skal gøre, når jeg ikke har en funktion? hvilken formel skal jeg så bruge, el. hva skal j starte med at gøre? En ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets første punkter P (3,0)- bestem en forskrift... -
Impedans i en kondensator
ForumindlægJeg er blevet bedt om at udlede impedansformlen for en kondensator. Nogen der kan hjælpe mig med nogle links eller noget? På forhånd tak. -
LANGRANGE MULTIPLIERS
ForumindlægJEG SKAL BRUGE DEN METODE TIL AT FINDE MAKSIMUM OG MINIMUM AF FUNKTIONEN: F(X,Y)=X^2+Y^2 ; XY=1 HVAD GØR MAN HER?? -
vektorregning
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af flg. opgave: (v = vektor, tv = tværvektor) I en orienteret plan gælder for trekant ABC at vAC = 3/2vAB + tvAB Bestem trekantens vinkler. Hvordan kan det lade sig gøre, når man ikke får andre oplysninger? Hvad skal man bruge? På forhånd tak!
