Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 19641 til 19660 af 43849
-
Samfundsfagseksamen - hvordan
ForumindlægHej, jeg har en søster som skal til eksamen i samfundsfag på C-niveau, og vil derfor høre om der er nogen der kan fortælle lidt om hvordan eksamen er opbygget? (hun har en ikke særlig informativ lærer) Der var et udmærket indlæg, også om samf-C, i dette forum, men mangler lidt viden om hvordan m... -
Fra 1.g stx til 1 hf
ForumindlægJeg tog direkte på gymnasie efter at have afsluttet niende klasse. Ligenu går jeg på stx (naturvidenskabelig retning), men har fortrudt det, da jeg ikke synes, at stx er noget for mig alligevel. Spørgsmålet er om jeg kan tage skifte over til hf i stedet for, selvom jeg ikke har gået i tiende kl... -
Metoder
ForumindlægHej, Jeg er som så mange andre igang med at forberede AT-eksamen, med emnet rejer. Jeg skriver om Amish folket i fagene samfundsfag og religion. Mit problem er at jeg har rigtig svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg skal snakke om. Fordi ,som jeg har forstået det er den klassiske metode i r... -
Hjælp til opgaver
ForumindlægHar terminsprøve imorgen, så er igang med at øve mig. Der er dog opstået problemer, så jeg håber at I lige kan hjælpe mig med nogle af dem inden imorgen.Opgaverne er her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/MED0587SF.pdf2) Jeg har brugt regression, men får en mærkelig f... -
Piller mod eksamensangst
ForumindlægJeg skal skrive en artikel om unge kvinders brug af piller mod eksamensangst. Men jeg mangler kontakt til en pige, der har egne erfaringer med pillerne og vil fortælle om det. Hun skal enten have brugt betablokkere (fx. propranolol) til en eksamen tidligere eller fået en recept, så hun kan bruge ... -
Fra HF til VUC
ForumindlægHej, jeg går på en 2 åring HF. Hvis jeg nu ikke går op til engelsk B så lukker jeg vel ikke min eksam. kan jeg så ikke tage de fag om på VUC enkeltfag som jeg har fået en dårlig karakter i og så forhåbentlig få en bedre karakter i faget, og dermed et højere gemmesnit. Det tag selvfølgelig et å... -
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika -
HF EØ hjælp
ForumindlægHey hva så der Jeg sidder her og kigger lidt på EØ. Jeg er HF'er og ska til mundtlig eksame på mandag. Mange ved at der er 2 eksames former. Jeg har har taget formen nr 2. Hvor jeg sgu vælge et emne og forberede mig. Når jeg komemr til eksamen får jeg jeg halv times forberedelse hvor man f... -
Råd kemi C HJÆLP
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i kemi C som den sidste inden jeg får hue på. Derfor er jeg er død nervøs!!! I ved, familien venter uden for osv, og jeg syntes det er et svært fag. Er i nogle derude der har gode råd til hvordan man bedst forbereder sig? Set i forhold til hvordan selve eksamen for... -
Hvor meget bør jeg gøre ud af det!
ForumindlægMisforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt. Med henblik på eksamen. Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hu... -
Ramt af Old-pest!!
ForumindlægHejsa alle! Som I læse i ovenstående er jeg blevet ramt af old-pesten og skal derfor op i old den 23-06-15. Desværre synes jeg ikke, at min lærer har været så god til at forklare, hvad vi skal gøre til eksamen, hvordan vi griber det ad og hvad der skal foregå til eksamen. Jeg har så kunne læse mi... -
Er der mon fejl?
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig, med at rette en oversættelse fra dansk til spansk? Please hjælp Spansk: 1. Juan tiene veintitrés y viene de Madrid. 2. Él estudia inglés en la universidad, y él vive juntos con su inglés novia. 3. Ann tiene veinticuatro y de Inglaterra. Ella vive juntos con ... -
Uni: Hvad hvis man ikke aflevere?
ForumindlægHvad sker hvis man ikke aflevere en afleveringsopgave til tiden? skal aflevere en i morgen (eller teknisk set i dag) 12:00, men har kun lavet første opgave og de 4 sidste opgaver skide svære! -
Hvem er god til IT?
ForumindlægI Tivoli skriver man ofte til både leverandører, brugere af parken, sponsorer m.v Tivoli sætter en ære i, at det skriftlige materiale, der udsendes, ser ensartet ud. Opret en skabelon for Tivoli, der indeholder alle relevante oplysninger og felter ( CTRL-F9 ). Gem den i din mappe til skabeloner... -
Forberedelse til historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal forberede mig til historie eksamen i STX.. Er der nogen der ved hvor stor en betydning de læste "kilder" i undervisningen har til eksamen? Er det noget jeg kommer til at kunne bruge til eksamen, for eksempel når jeg skal inddrage 2-3 andre kilder som suppellering til de 10... -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
vinkelspidser ud fra vektorer
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe med denne opgave? Har kæmpet med den flere gange, men når ikke frem til noget. Min lærer siger der kan opstilles seks ligninger eller sådan noget.. men det giver stadig ikke mening i min hoved.. -
3g's opgaver
ForumindlægHvordan er det gået med 3g's(og 2hf's for den sags skyld) opgaverne i det danske land? Selv fik jeg 10 i engelsk om Hamlet -
Funktionsforskrifter
ForumindlægHej, håber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :) To fly, som har funktionsforskrifterne: r(t) = (-204t + 17 ; 432t2 - 72t + 3) b(t) = (70t + 2 ; 140t2) Jeg skal finde ud af, om flyene kolliderer. Så jeg skal altså finde ud af, om de befinder sig på same punkt på samme tid. Jeg ved, at d... -
HJÆLP
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)= x3 +4x2 −2x−1. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f (2)) . Hvordan bestemmer man en ligning for tangenten?
