Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19641 til 19660 af 36005
-
Talteori
ForumindlægEthert tal kan faktoriseres hvis n = x^2-y^2 , hvor x og y er Z. Hvis ikke er n et primtal. Hvordan beviser man det? -
TI89 sælges billigt. Kun 850,-
ForumindlægTI89 til salg. Der tilbydes et kapel og to bøger dertil. Titlerne på bøgerne lyder følgende: 1.bog: Knud Nissen - TI-89 Titanium Voyage 200 Introduktion og eksempler 2.bog: Texas INSTRUMENTS.(dansk) TI89 Titanium/Voyage^tm 200 Lommeregneren er købt op til skoleåret 2005. ... -
DTU - antal timer ugentligt
ForumindlægHej Jeg skal til at søge ind på Nybrogård Kollegiet. I ansøgningen spørges der, hvor mange timers undervisning jeg modtager om ugen på min uddannelse, som altså er Matematik og Teknologi på DTU. Det ved jeg dog ikke, da jeg ikke er startet endnu. Ved nogen, hvor mange timer jeg skal regne med? ... -
SUBROUTINE
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad en subroutine i vba er ?? -
LIGNINGER
ForumindlægVil være meget taknemlig hvis en der er sød at forklare mig disse ligninger; udregning.så jeg komme videre, da det er det eneste jeg mangler og ikke kan finde ud af :))) 1) 1 - (8 - x) = 4x + 3(3x-6) 2) 8 + 4x = 7x - 2(14 - 3x) 3) -4(5 - 9x) - 6x = 13 -10x -
ADVERBIUM
ForumindlægHvis man skal sige .. de tog den overraskende beslutning at love ham frit lejde hvis han samarbejdede loyalt med dem i deres videre undersøgelser,, Her er det ordet >loyalt< jeg skal have fat i og have oversat , for det må vel være et adverbium i denne sammenhæng ? Eller hvad .. Vil bare... -
Numerisk
ForumindlægHej .. Jeg har til opgave at kort beskrive emnet "Numerisk Værdi", så hvis jeg kunne få lidt hjælp ville jeg være taknemmelig :) Knus Tina -
Octant reglen .
ForumindlægDet er noget som jeg burde ha´haft styr på for laang tid siden. Men bedre sent end aldrig ;) Så vidt jeg forstår handler det om at alle stoffer gerne vil have de 8 elektroner i yderste skal, groft sagt. Er det korrekt at hovedgrupper også er antal elektroner i yderste skal ? Og at stoffer i... -
Enheder i formler
ForumindlægHej. Er der nogen som kan vise mig hvordan man udleder denne formels resulterende enhed (vedhæftet fil) -
Noget med lommeregn
Forumindlægheej Jeg har et problem, som jeg ikke kan løse via min lommeregner... Problemet er : Når jeg indtaster f(x)-f(6)/x-6 så skal det give 2x^2-3x-8/10, men det kan jeg ikke få det til så derfor beder jeg jer om hjælp, dvs. hvordan skal jeg indtaste det på min lommeregneren Ti-89 Titanium, f... -
Enkelt spørgsmål - Dimerisations process
ForumindlægJeg har et spørgsmål der omhandler en dimerisations process: og jeg skal fortælle noget om: ΔrS men hvad er ΔrS defineret som? reaktionen er: 2A -> A2 mener ikke jeg kan finde noget om det i bogen yusind tak for hjælpen :) -
beskrivelse af sammenhæng via potensfunktion
Forumindlægjeg sidder med en potensfunktion T=b*r^a T punkterne er: 0,6945 0,9424 4,5175 15,9454 79,3302 r punkterne er: 151 186 527 1222 3561 a=1,4642 og b = 0,000448 hvordan kan jeg beskrive sammenhængen mellem T og r?? og hvordan skal jeg bruge potensfunktionen til at beskrive sammenhængen?? ... -
Mat :/
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Et forsøg har to udfald: succes og fiasko. Sandsynligheden for succes er 38%, og forsøget udføres 3 gange. Udfaldet ved hver gentagelse er uafhængigt af udfaldene ved de andre gentagelser. Beregn sandsynligheden for A : forsøget resulterer... -
Sammenhæng mellem statistisk uafhængigheds-hypotese-test og regression
ForumindlægNogen, der kan forklare mig sammenhængen mellem statistisk uafhængigheds-hypotese-test og regression?? Kan umiddelbart ikke se nogen sammenhæng. På forhånd, tak! -
Det moderne gennembrud..
ForumindlægHej, jeg nogle spørgsmål mht. Det moderne gennembrud. 1) Hvilken rolle havde kvinden før, kvindebevægelsen brød ud? 2) Havde manden den største rolle i ægteskabet? 3) Hvad er det for nogle typiske problemer der blev sat under debat? 4) Hvad mener man med, at mennesket er et produkt af arv, mi... -
phi
ForumindlægØ(n)=Ø(2n) Hvorfor er det sandt? (Ø er Eulers phifunktion) -
int og string
ForumindlægHvad betyder de to begreber int og string? nogen der vil give et eksmpel? det er javasprog -
Please hjælp mig!!
ForumindlægForsøg at forklare eventuelle afvigelser mellem de forskellige forsøgspersoner – hvorfor stiger/falder deres blodsukker ikke på samme måde eller til de samme niveauer? Hej folkens, vil lavede en forsøg hvor vi ahvde 6 forsøgspersoner, hvor 3 af dem drak Coke Cola, og den anden halvdel drak... -
trekant
ForumindlægNår A = (1;3), B = (3;-1) og C = (7;1), hvordan finder jeg ud af om trekanten er retvinklet, stumpvinklet eller spidsvinklet? -
reducere
Forumindlæghvordan skal man så reducere denne? x(y-z)-y(x-z)+z(x-y) xy-zx-xy-zy-xy-yz (har ganget ind i parrentene) skal man så tælle hvor mange man har?
