Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19661 til 19680 af 111527
-
Øveopgave til årsprøve - TI-Nspire
ForumindlægI denne opgave skal jeg gøre brug af TI-Nspire. Her skal jeg skrive x-værdierne og y værdierne. I dette tilfælde er årstallene 0,1,2,3,4,5,6,7 dvs. lx:{0,1,2,3,4,5,6,7} ly:{?????} Hvad skal jeg så skrive i y-værdien? -
Algebra
ForumindlægHej (; Har fået nogle opgaver på handelsskolen. og forstår ikke lige helt så meget af dem. Vi har om tal og mængder (algebra) Vi skal lave mængdebrygger og interval klammer. opgaven lyder som følgende: Tallene fra og med -5 til og med 2 Tallene fra 2 til 7 Tallene fra 4 tl og med 8 .. vil i ven... -
Personbeskrivelse og Miljøbeskrivelse.
ForumindlægHej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er lidt i tvivl om en dansk opgave, jeg har for. Hvad skal der være med i en Personbeskrivelse og en miljøbeskrivelse??? Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig. -
problemstilling
ForumindlægHej nogen der lige har tid til at kigge min problemstilling igennem, og se om spørgemålene virke realvante? Eller om der evt. mangler nogle andre problemstillinger jeg kunne arbejde med... http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=82017 -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
arealet af en sekskant?
ForumindlægOpgaven er vedhæftet håber i vil kig på den :) Jeg synes den her opgave er meget tricky men jeg går også kun i 1.g. Jeg kan sagtens finde længden af BC, og også arealet af trekanten. Det gør jeg ved at dele den op i to retvinklet trekanter og så anvende cos og sin... Men når jeg så skal ... -
Reduktion
ForumindlægHar glemt hvordan man regner "parenteser i parenteser". 4a-(7a-(3b+4a)-12b)-(2a+3b) Nogler der gider at forklare hvordan denne løses? ^^ -
Eksponentiel funktion.
ForumindlægHalløj ;) Er der nogen der ved, hvordan man kan bestemme en forskrift for en eksponentiel aftagende funktion, hvis man kun får oplyst at den går gennem et punkt fx. P (4,200) og en halveringskonstant? -
Kønsbundet Eller Ej?!
ForumindlægHej Derude.. :) Jeg har knoklet meget med flere forskellige krydsningsskemaer men kan stadig ikke opdage, hvornår fx. en sygdom nedarves autosomalt eller kønbundet... Jeg håber virkelig, at nogen kan give en løsning! ____________________________________________________________________________... -
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt) -
Integral
ForumindlægNogle der kan forklare hvordan jeg skal beregne dette integral. Forstår ikke hvorfor der står dx i tælleren. Er det bare fordi det er ganget på? Kunne det ligeså godt have stået til højre for brøken eller havde det så været et andet integral? -
Hjælp
Forumindlæg“En cykel mister 10% i værdi hvert år. Hvor længe går der inden den har mistet halvdelen af sin værdi?” Uddrag fra: “OegMat C.” iBooks. -
erhvervsøkonomi C eksame
ForumindlægHey er der nogen der kan forklar hvordan erhvervsøkonomi eksamen foregår og hvordan man altså svarer på eksamen? -
Hælp til en ligning
ForumindlægHej, hvordan reducerer man udtrykket: 2b(a+ab)-2ab -
Vækstrate
ForumindlægHar lidt svært ved at finde løsningen Hvad er fremgangsmåden til at løse opgaven? -
Hvor lang tid varer den trojanske krig?
ForumindlægHej. Hvor lang tid varer den trojanske krig? For jeg har et sted i mine noter skrevet en måned og et andet sted et år? -
Seneca - Om sindsro
ForumindlægJeg skal op i oldtidskundskab i morgen, og har bestemt ikke styr på Senecas Om sindsro. Er der nogle af jer der kan hjælpe lidt, eller har nogle gode noter i vil ligge ind? På forhånd, tak -
Morfin i birken - HJÆLP
ForumindlægHej - jeg har kemi på b-niveau, og har brug for hjælp til nogle opgaver, da jeg er helt fortabt ! 1,0 L mættet opløsning af morfin i vand indeholder 0,2 g morfin ved 25 C b) Beregn stofmængdekoncentrationen i den mættede opløsning af morfin i vand Dernæst står der: c) Morfin er en base ... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægHjælp jeg er nybegynder indenfor kemiens verden, er der nogle der kan forklare mig på en pædagogisk måde, hvordan jeg afstemmer disse stykker? på forhånd tak :) Hvilke er afstemt korrekt? a) N2+O2--- 2 NO2 b) CH4+ O2 --- CO2 +H2O c) CH4+BR2 ---- CH3Br + HBr Afstem følgende reaktionsskemaer: a) H2...
