Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19681 til 19700 af 111527
-
Nervøs for eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i fysik B i morgen (GSK) - gammel reform, og er virkelig nervøs for om jeg består! Jeg skal dog "bare" have 2 - altså bestå, og jeg har læst som en gal, og har intet fravær, men jeg har bare helt VILDT svært ved det! Jeg har næsten lige været oppe i mat B og kemi C, h... -
VUC
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp her. Det er sådan, at jeg gerne vil være farmaceut, men jeg opfylder ikke kravene. Jeg har fagene på de rette niveauer, men jeg opfylder ikke karakterkravene. Jeg ved man kan supplere nogle fag på VUC. De fag jeg skal supplere er Kemi B, Fysik B og matematik ... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg er meget dårligt til Kemi, derfor har jeg lige 5 opgaver, jeg bare ikke helt forstår. Jeg håber virkelig, at der er nogle der vil hjælpe mig med dem, eller evt give mig et peg på, hva det er jeg skal gøre/løse- Opskriv reaktionsskemaer og angiv navne på rekationssprodukterne for følgende... -
lignende uddannelse? BDE
ForumindlægHej, jeg er faldet pladask for uddannelsen Business Development Engineering, bortset fra deres adgangskrav som er Mat B, Fysik B, Kemi C - ikke fordi jeg ikke gerne vil bruge et halvt år på at hæve mine niveauer, men fordi jeg tænker at adgangskravene også må sige en del om hvad man kommer til ... -
Kosten kemisk set
ForumindlægHej folkens. Er igang med at læse op til en kemi prøve der vil omhandle "kosten kemisk set" og er stødt på nogle opgaver jeg undrede mig over. Håber I kan hjælpe med nogle af dem. På forhånd tak. :) 1. Tegn fischerprojektionen for l-glucose. 2. Tegn strukturformlern... -
Brint - Ballon --> reaktant og produkt?
ForumindlægJeg har fået en opgave, der ser således ud: En lærer fylder en ballon med brint. Med en glødende pind sætter han ild til ballonen – og brinten indeni. Herved sker en kemisk reaktion, hvor der dannes vand. a. Hvilke tegn er der på, at der sker en kemisk reaktion? b. Hvad er reaktanten/reak... -
SRP- Klage
ForumindlægHej allesammen Jeg har skrevet i Bioteknologi A og Historie A, om brystkræft og kræftensbekæmpelse. Bioteknologi A er en kombination af (Biologi B og Kemi B) Jeg har tænkt mig at klage over min SRP karakter, da jeg ikke tror jeg fortjener den overhovedet. Jeg har fået feedback, men det er jeg ... -
Hjælp til SRP med Biologi A
ForumindlægHey derude, Er der nogen, der har nogle gode ideer, til hvad man kan skrive SRP om med Biologi A? De fag jeg kan kombinere med er: Billedkunst C Design C Mediefag C Samfundsfag C Religion C Oldtidskundskab C Kemi B (helst ikke) Engelsk B Dansk A Matematik A Historie A Jeg har mul... -
Magnetisk moment af stangmagnet
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP i fysik/kemi. I det har jeg et forsøg, hvor jeg vha. et par Helmholtz spoler finder det magnetiske moment, my, af en stangmagnet. Forsøget udførte jeg ved at måle strømstyrken der gik igennem spolerne, og således kan jeg udregne B for det homogene magnetfelt til ~1... -
Hjælp til lille Mat aflevering
ForumindlægDet forudsættes i det følgende, at den lineære sammenhæng også gælder for større vanddybder. I Filip¬piner¬graven er der målt en vanddybde på 10.265 m. c) Bestem trykket i denne dybde. En ubåd er i færd med at dykke. Den kan højest tåle et tryk på 30 atm. d) Hvor meget vokser... -
Eksponentialfunktioner
ForumindlægJeg har fået vedhæftede opgave stillet og er meget sikker på at jeg skal finde a ved at sige: (x2-x1)√(72/y1) = a Jeg har dannet to punkte vha. oplysningerne: R(1,3) og P(8,6). Men jeg får en helt sindssyg værdi for a. Er der en der kan hjælpe mig? -
blank - hjælp
ForumindlægBaggrundsstrålingen i lokale (2A-8) har været målt i over en periode på 1 minut. Følgende tællinger er man nået frem til: 30, 29, 26, 30, 32, med gennmsnittet: 147 tællinger / 5 = 29,4 pr. min. Alfa stråling er som før nævnt Heliumkerner. Hvad vejer en Heliumkerne(alfapartikel)? Molare masse for ... -
Lineære Afbildninger
ForumindlægJeg skal op i lineære afbildninger og har ikke rigtig nogen ide om hvad det er. Kan i sætte mig ind i hvad det går ud på eller henvise mig til et sted det står godt forklaret? -
Talrækker
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en fremlæggelse omkring nogen talrækker. Jeg er dog i tvivl om nogle spørgsmål vi har i et hæfte: Nogen der ved hvorfor tallet 32 ikke kan skrives som en sum af en række tal (tallene skal være naturlige og efter hinanden som 1,2,3).... ved ikke hvordan jeg skal finde... -
Vektorer og geometri
ForumindlægMartha havde ikke optimale forhold under sin sejlads sidst hun var på havet. Når hun sejlede i retningen 300° i forhold til øst var der en strøm på 2 km/t i retningen 50° i forhold til øst. a) Tegn og bestem den vektor som nu beskriver den faktiske sejlretning og fart, når der i forhol... -
Vektorer
ForumindlægHvad gør jeg? a [1,2] b [3+2t,-4+t] Bestem tallet t så a er vinkelret på b -
Ligning
ForumindlægHej Søde mennesker, er der en der kan hjælpe mig med at Reducér denne ligning ? (a+b)(a-b)^2 ?? -
HJÆLP MATEMATIK
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvordan jeg finder b-værdien, uden at give mig resultatet. a(a-b) = 23. -
parallelle vektorer
ForumindlægHjælp mig :-) I et koordinatsystem er givet vektorerne a = (t-1 ; 2) og b = (3 ; t) Bestem de værdier af t, for hvilke a og b er parallelle. -
Matematik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har glemt lidt om hvordan man reducere i matematik A) A/B * 5a/b er det ikke A * b÷ 5a·b svaret er 5a2 ·2b
