Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 19701 til 19720 af 89815
  • korrekt regnet?

    Forumindlæg
    Har en opgave, som jeg gerne vil have "bekræftet". Jeg er ikke sikker på jeg har trykket rigtigt på min grafregner, og vil gerne have nogle af jer til at bekræfte mit facit. a)-16,2532 b) 7,8839
  • Elekticitet

    Forumindlæg
    a. Der passere en ladning på 29 C gennem et tværsnit af ledningen på 45 s. Bergen strømmen I. b. strømmen igennem en anden ledning er I = 0,45 A. beregn størrelsen af den ladning Q, der passerer et tværsnit af ledningen på 4,5 min
  • mekanik

    Forumindlæg
    En 400g kugle falder fra rundetårn (52m). Der ses bort fra luftmodstanden. a) Hvad er faldtiden? b) hvor stor er slutfarten? c) hvor mange procent af energien er tabt når kuglen rammer jorden? Nogle der kan hjælpe???? på forhånd tak :)
  • redegør for reaktionsmekanismen

    Forumindlæg
    Hvis man blander 2-methyl-2-propanol med koncentreret saltsyre, dannes der 2-chlor-2-methylpropan. a) Skriv reaktionsskemaet for totalreaktionen. (CH3)3COH + HCl ? (CH3)3CCl + H2O b) Redegør for reaktionsmekanismen. er der nogen der kan hjælpe mig med denne redegørsel? Mange tak på for...
  • SSO

    Forumindlæg
    SSO skal da skrives i et A eller B niveau fag ikke? efter de nye regler må man godt koble SSO mellem 2 fag.. må jeg tage DK og Billedekunst fx?
  • Vinkelhalveringslinje

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC?
  • diskriminaten

    Forumindlæg
    Heej (: Er der nogen som kan hjælpe? Har denne her funktion y=-0,25*x^2-3x og jeg skal finde tppunktet og dens rødder.. d=b^2-4ac hvad er d? For når man finder d må den ikke være et negativt tal når man skal regne rødderne ud i kvartdrat roden.. På forhånd tak!!
  • Andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Jeg skal afgøre om diskriminanten er negativ eller positiv for tre polynomier. Det eneste jeg ved, er fortegnet for a. Jeg ved godt at d = b^2-4ac, men kan ikk regne ud, hvordan jeg kan afgøre fortegnet for d ud fra dettte?
  • Kemi Lektiehjælp?

    Forumindlæg
    Hej,Jeg søger en der kan hjælpe/undervise mig lidt i kemi B niveau. Jeg har bruge for en som kan undervise mig en eller to gange om ugen. Lønnen kan vi snakke nærmere om?. Du skal selvfølgelig være en der er god til at lære fra sig evt. har prøvet det før. Håber hører fra dig?
  • frit fald

    Forumindlæg
    Fra et stillads kaster en murer en mursten 12.0m lodret ned. Murstenens starthastighed er 1.5 m/s. a) Hvor lang tid går der inden stenen rammer Jorden? b) Hvor stor er stenens hastighed lige inden den rammer Jorden? På forhånd tak :)
  • vektorer i rummet

    Forumindlæg
    Jeg har en retvinklet trekant hvor længden af |BC| = 1,5 og længden af |AC| = 4 B (1;0;0) C(1;1,5;0) Jeg skal nu finde punktet A Hvordan gør jeg det?
  • HVORDAN LØSER JEG DENNE LIGNING

    Forumindlæg
    isoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre? løs ligningen en tredje del + en fjerdedel + en x' ende del = 1
  • Bestem det maximale tværsnitsareal

    Forumindlæg
    får 531,1 i opgave b, mens andre får ca. 754 ved at bruge det samme CAS-værktøj, og skrive det samme i feltet hvad er det rigtige? og hvordan bestemmer man bicepsmusklens maksimale tværsnitsareal
  • Kogepunkter!

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Hvilket stof af de to har højest kogepunkt og hvorfor? a) HF og HCl b) HBr og HI c) CH3CH2CH2CH3 og CH3CH2CH2CH2OH d) CH3CHOHCH2CH2OH og CH3CH2CH2CH2OH
  • Isolering

    Forumindlæg
    Hej har en udtryk hvor i jeg skal isolere L men er ikke sikker på hvordan det skal gøres, så det ville være rart vi nogen ville prøve og regne den ud så jeg kan se om det er rigtigt det jeg laver. 3200=2*L+2*B
  • Asymptoter

    Forumindlæg
    ber, jeg kan få hjælp. Opstil et eksempel på en regneforskrift for en funktion, hvis graf har asymptoterne: a) x = 3 og y = 5 b) x = -2 og y = 3 På forhånd tak.
  • Differentialligning... HJÆLP !!!

    Forumindlæg
    dy / dx - y = -x2 + 2x - 1 a) gør rede for, at funktion f(x) er givet ved f(x) = x2 + 1 b ) Bestem den fuldstændig løsning til differentialligning,
  • hjælp til matematik

    Forumindlæg
    jeg har fået en opgave der lyden sådan: Opgave 3: Grafen for en eksponentiel udvikling h(x) går gennem punkterne (2,8) og (4,128). a) Bestem en forskrift for funktionen. b) Hvad er fordoblingskonstanten? Er der nogen som kan hjælpe mig?? På forhånd tak
  • Kernefysik

    Forumindlæg
    Hej Jeg har svært ved at løse de to opgaver. a) Hvilken teori skal du bruge for at fortolke datasættet? Husk at forklare teorien, du vil bruge. b) Hvilke(n) konklusion(er) kan du lave ud fra datasættet?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Halløj håber nogle kan hjælpe mig med at løse den her opgave, jeg har prøvet og prøvet men kan ikke få den til at give mening. Syntes ikke nogle af tallene passer ind når jeg sidder den ind som en graf Bestem tallen a og b