Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19701 til 19720 af 24088
-
Oversættelse:P
ForumindlægHejsa! En der gider kaste et blik på min oversættelse omhandlende relative pronominer??I have a friend, who is going to London for six months. She wrote to a bureau, which speciality is private accommodations to people, who is seeking accommodation in London for a short-term period. In the let... -
Politiken
Forumindlæger nogen her henne der kender denne her Arikelen " Politiken : Kronik: Demokratiet af sporet" Politiken 31 august 2005?er der ikke nogen der vil fortælle mig hvad det handler om? -
AT - Darwin og evolutionsteori
ForumindlægHej Jeg sidder nu her og forbereder mig til den mundtlige AT eksamen, som jeg skal op til på onsdag. Emnet er Darwin og fagkombinationen er Biologi (B)og Religion(C). Nogle, der har nogle ideer til metoder udover den naturvidenskabelige metode -induktiv. Og er der ikke en mere specifik metode udo... -
rettelse af essay.
Forumindlæg”My Son the Fanatic”By Hanif KureishiThe story deals with problems of different values and customs of modern society in many ways. Parvez a taxi driver from Lahore in Pakistan, is the main character and he is opposite of his son Ali well integrated in the English society and live as an modern ”... -
Bog? 1.g opgave
ForumindlægHejsa.Jeg er lidt på bar bund mht. at finde en bog jeg skal læse og skrive opgave om til dansk eksamen i 1.gKravene er at den ikke skal være for kompliceret at skrive om men heller ikke åbelys nem.Personligt kunne jeg godt tænke mig en bog med fx. kærlighed eller fantasy eller noget man kan relat... -
Filosofi opgave.
ForumindlægHej.Der er nogen har tid ,lyst og lejlighed til at kigger min filosofi opgave igennem og se om jeg mangler noget? :) kunne være lækkert for skal nemlig bruge den til eksamen :) -
DET HASTER, SKA' AFLEVERE 17/5-09
ForumindlægHej alle. Vi har projektuge i denne uge. Vores overemne er trusler, og underemnet er terror. Mit spørgsmål er: Hvilket produkt kunne jeg lave til mit projekt? Vi skal fremlægge det på fredag, så det haster d; -
1.g opgave om Titanic
ForumindlægHeej allesammen :D Jeg skal til at skrive den store 1.g dansk opgave og jeg har valgt at skrive om filmen Titanic. Derfor tænkte jeg på om der var nogen af jer som kunne hjælpe mig med hvad der er vigtigst at sætte fokus på, eller om I evt ligger inde med en opgave om Titanic som jeg kunne låne t... -
Rettelse af stil
ForumindlægHejsa Nogle der vil hjælpe mig med at rette min stil er gået lidt i stå :0)?? har vedhæftet fil VILLE VÆRE EN STOR HJÆLP! -
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Differentialligningsbevis
ForumindlægJeg skal bevise at f'(x)=kf(x) => f(x)=c*e^(kx)Antag at f'(x)=kf(x)Vi indfører h(x)=f(x)*e^(-kx) => h'(x)=f'(x)*e^(-kx)+f(x)*(-k)*e^(-kx) <=> h'(x)=f'(x)*e^(-kx)-k*f(x)*e^(-kx) <=> h'(x)=f'(x)*e^(-kx)-f'(x)*e^(-kx) <=> h'(x)=0 ... -
Engelsk og religion
ForumindlægJeg skriver i engelsk og religion (som samfundsvidenskabeligt fag), men nu er jeg pludselig kommet i tvivl om mit metodevalg. Jeg skriver om en bog, der handler om en religiøs pilgrimsrejse, hvor jeg benytter religionssociologi til at kritisere bogen. I engelsk bruger jeg en hermeneutisk metode -... -
Grammatik i Dansk A?
ForumindlægEr det en forudsætning at kunne alle de ting som verber, akkusativ etc. eller kommer man ikke ind på det? Hvis man gør, i hvilke sammenhænge er det så? Tak D: D: -
Kennans X-artikel
ForumindlægHey...Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå indholdet af Kennans X-artikel fra juli 1947? Skal op til eksamen den 7. juli, ønsker derfor svar hurtigst muligt :)Vh. Nitzen -
Hjælp haster Fysik
ForumindlægHeej allesammen. sidder med en fysik opgave, som jeg håber i kan hjælpe med (; opgaven: forestil dig, at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsynladende lystsyrke til ; 1,1 * 10^-14 W/m^2. efter at have fulgt lyskurven i nogle uger beregner forskerne sup... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
AT - kritik af egen synopsis
ForumindlægJeg har tænkt på en ide, som jeg meget gerne vil høre hvad i synes om, for jeg kan ikke helt finde ud af om den holder i "byretten" :) Jeg sidder og er ved at lave mit talepapir til den mundtlige AT årsprøve, og er stødt på et problem. Jeg har om individets rejse fra land til by, og ... -
Folkeeventyr; Prins Hvidbjørn (folkeskolen)
ForumindlægHey peeps, Sidder her og skal aflevere min danske synopse onsdag d. 27 Maj, om godt og vel to dage, er lidt sent ude ved jeg men whatever,, Det er sådan at mit fordybelsesområde er folkeventyr og har dertil valgt eventyret "Prins Hvidbjørn" - Tænkte om der eventuelt var nogen som havd...
