Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19741 til 19760 af 63056
-
Terminsprøve
ForumindlægJeg skal have terminsprøve. Hvordan kan jeg øve mig, så jeg kan klare mig godt? -
hjælp til en kort sætning
Forumindlægog vi vil leve os mere ind i historien, men det gør vi ikke eftersom den er fortalt i datid. hvordan siger man det på engelsk ? -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
Uforståelig srp karakter
ForumindlægJeg fik srp karakter tilbage i aftes, min karakter blev 02 vilket jeg endelig har svært ved at forstå, eftersom at jeg har haft optil flere folk(famlilie og venner) fortælle mig at min opgave var ret god. Så det kom lidt som et shock at jeg fik sådan en lav karakter. Ville nogle af jer have mugli... -
logaritme ligning
Forumindlægjeg håber nogen kan forklare mig hvordan den opg. skal løses: 23x/4x = 10 -
Rigtig formel?
ForumindlægGælder dette? : hvis: y=b*a^x er: x= ln(y/b)/ln(a) -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan hjælpe og lede mig på vej til det rette svar? Bestem den funktion f(x), der er løsning til differentialligningen f 9;(x)=3/x , x>0 og hvis graf går gennem punktet (e,5) Jeg håber i kan give mig lidt forståelse for, hvordan det ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, hvordan vil i oversætte denne sætning til engelsk? Men ved denne lejlighed bad Ben desperat vennen om at tage sig af hans dagbøger og notater m.v. fordi han ønskede at undgå, at de faldt i hænderne på sikkerhedspolitiet, som var i hælene på ham. På forhånd tak. -
Nor did it help. Kan man sige det
ForumindlægI tried to confront him, nor did it help. Lyder det rimeligt. Tænker nemlig på at skrive det i en stil. -
Hjælp til kemi meget vigtig ..
Forumindlæg1. Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af ethen ud fra ethanol og et reaktionsskema for dannelsen af ethanol ud fra ethen. Hvad hedder disse reaktioner? (Tips: vend tilbage til sider 132 og 133, hvis du ikke kan huske disse reaktioner) Er det rigtigt det der står her: CH3 CH2 OH + 3 ... -
Eksamensspørgsmål: Vektor i planen.
ForumindlægHej til alle derude: Jeg har brug for hjælp i Eksamensspørgsmål. Jeg har to underspørgsmål i matematik (Vektorer i planen), som jeg ikke kan adskille sig. 1. Gør rede for skalarproduktet af to vektorer. 2. Gør rede for anvendelser af Skalarproduktet Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at fors... -
Macbook på medicin?
ForumindlægJeg skal starte på medicin på Aarhus Universitet, og har brug for en ny computer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge en PC eller en macbook. Egentlig vil jeg helst have en macbook, men er der nogle nuværende medicinstuderende, der ved, om man har brug for nogle programmer på med... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)
ForumindlægHej Jeg har en eksamensspørgsmål om kræfter. "Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)" Jeg har brug for hjælp til spørgsmålen. På forhånd tak for hjælpen -
har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej ved at der er mange sprørgsmål men de er virkelig vigtige, så kan nogen være flink ved at hjælpe mig? tak på forhånd -
Matematik - hjælp!!
ForumindlægHej.. Som nævnt stinker jeg til matematik. Jeg forsøger at blive bedre, men de her spørgmsål forvirrer mig sindssygt meget! Her er de: 23 - 234 og -23 - 234 og -23 • 9 og 255 : -5 også de sidste: 3,6 + 2/5 + 150% og 5 • 6/13 + 5 • 4 - 7 og 28,8 - 30 +... -
grammatisk rettelse af engelsk tekst
ForumindlægHej allesammen! Normalt har jeg ikke svært ved engelsk, men er lidt i tvivl med den her aflevering fordi jeg virkelig ikke kan finde nogle fejl i den, men det kan da ikke være rigtigt.. Så jeg håååber virkelig du/I vil være søde at kigge den igennem for grammatiske fejl, så ville jeg blive ri... -
Analyse af case(hård teenager)
ForumindlægHej :) Har fået min første psykologiopgave, og vil gerne gribe opgaven an så godt som muligt. Jeg skal blandt andet analysere en case og forklare både positive og negative udviklingsforhold. Hertil vil jeg bruge Eriksons, freuds psykologiske teorier, beskrive hvilken fase han er i osv - M... -
Essay about music
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive er kort essay om musik, og hvad det gør ved mig. Er der nogen, der vil være så hjælpsomme og se på det, og eventuelt komme med feedback, hvis jeg har gjort noget forkert: På forhånd tak. Selve teksten: I don’t really think I’ve a favorite music or a favorite... -
Vis at f(x) = 4 og beregn (f^-1)9;(1)
Forumindlægf(x) = 1/(x^2-6x+9) Som overskriften siger, så skal jeg. vis at f(x) = 4 Beregn (f-1)9;(1) Har ingen ide om hvordan jeg skal løse dette -
Produkt - Danskere i krig (konsekvenser)
ForumindlægHej. Min årgang har her om snart projektuge (projektopgaven 9. klasse). Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer - vi har valgt delemnet/underemnet "Danskere i krig (konsekvenser)", mht. til psykiske mén, fysisk, mentalt så...
