Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19741 til 19760 af 92586
-
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
Moms
ForumindlægNogen som kan forklare mig hvorfor at når man lægger moms til er det 25% men når man trækker fra er det 20 % ? -
Jern, Stål & Magnet !
ForumindlægHej Alle Er der nogen der kan sige noget om prisen på de tre materialer ? Der som evt. også kan henvise til et link eller andet ? Er magnet meget dyrer end Jern og stål ? Tak på forhånd ! -
Specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg skal udregne varmemængden, Q = m*c*Δt. Men for kunne det skal jeg udregne c, men dertil skal jeg regne store C, og den skal jeg bruge Q til at regne ud.. Jeg har brug for hjælp, fatter intet af det, ville blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe, da jeg skal aflever... -
Potensfunktion
ForumindlægVægten af et tropisk nåletræ kan beskrives ved modellen. y = 0,31 * d 2,11 A) Hvad er diameteren af et tropisk nåletræ, der vejer 150 kg? Her ved jeg, at vi skal isolere d... men hvordan ved jeg ikke? Nogen der kan hjælpe her? -
erobring
Forumindlægi 1800'tallet erobrede Englang og Frankrig det meste af Afrika, men hvilken påvirkning havde det for Afrika? håber på svar hurtigst muligt. tak (: -
differentialligning?
ForumindlægHej. Jeg har denne her opgave, som jeg ikke rigtig kan forstå og derfor ikke komme i gang med. Synes der er så mange oplysninger at holde styr på, eller er det bare mig? Er der nogen som kan hjælpe? Man har undersøgt løgfrøens overlevelsessucces i forskellige vandhuller på Djursland. Der er uds... -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
EKSAMEN FYSIK
ForumindlægHjælp! Jeg har fået et spørgsmål om opvarmning og jeg er helt blank.... Er nemlig så "heldig", at jeg var syg i den periode vi havde om emnet. Er der ikke nogen som i det mindste kan lede mig på sporet? Og helst lidt hurtigt, for jeg har kun en dag. -
Mundtlig tysk!
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig tysk om snart og kunne vil godt bruge hjælp til at blive bedre. Nogle der har lyst til at hjælp mig eller har forslag til hvordan jeg kan blive bedre? Hilsen -
Bestem konstanterne i funktionen
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er gået i stå i denne opgave og håber der er nogle af jer der er kan hjælpe. Jeg har set at der er oprettet et andet indlæg med opgaven, dog forstår stadig ikke hvordan den løses, derfor prøver jeg nu her :). Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. Tak på forhånd! :) -
Nogen der kan fortælle om Sinus,Cosinus og Tangens:D
ForumindlægHej håber der nogen der kan hjælpe mig og forklare hvad de går ud på var nemlig syg den dag min lærer gennem gik det og skal lave skriftlig aflevering om det, og en prøve på mandag..+ bogen forklare det ikke godt nok.. Tak på forhånd:D -
hjælp mig med mine ligninger, tak!
ForumindlægJeg har fået en opgave der hedder Løs følgende ligninger med håndkraft ( angiv både eksakt og tilnærmet løsning ) (a) 4*ex-2 = 48 (b) 9*e1,5*x = 3*e1,5*x + 3 (c) 5*e-4*x+9 = 2*ex-1 (d) ln(x+1) - ln(x) = 1 - Mine notater er væk, og jeg husker intet. Er der nogen der kan give et hint, link eller... -
Fortrudt ansøgning (optagelse.dk)
ForumindlægHej. Jeg har fortrudt min ansøgning på optagelse.dk Hvad gør jeg? Jeg har fundet ud af, at jeg hellere vil en anden uddannelse, som jeg ikke har på min prioritetsliste. Ej, hvor er det bare dumt af mig. Er der en udvej? -
Runde gennemsnit op?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situation, at jeg har søgt ind på RUCs samfundsvidenskabelige internationale bachelor her til 5,7 fra 2013, også et garantikvotient på 7.5, hvilket vil sige at hvis du har et gennemsnit på 7,5 eller over er du sikret adgang. Selv er mit gennemsnit, da jeg har ganget de... -
tvunget til at gå året om?
ForumindlægHej Alle sammen! jeg går på hhx 1.å og jeg har været til en samtale idag hvor jeg fik at vide at, jeg skulle tag året om. Det ville være uansvarligt at lad mig forsætte med de dårlig årskarakter som jeg har fået. Det ligger fra 00 til 02 og en enkelt 4 tal. Jeg skal afslutte matematik og samfu... -
meget enkelt fysik for dem der kan finde ud af det :) please help me
ForumindlægHalløjsa, jeg har en fysik aflevering hvor der er vedhæftet nogle opgaver som omhandler Hubbelslov og hubbletiden. opgaverne er afhængige af hinanden og jeg har lavet opgave 3,a men 3,b er den der kniber! Den lyder så ledes: Vi ser på 2 galakser, hvis hastigheder bort fra os antages a... -
66^6+126^6+186^6+246^6+306^6
Forumindlæg66^6+126^6+186^6+246^6+306^6 Hvad er den nemmeste at udregne dette ved? det er en matematikprøve, hvor tidene er knap.man kan nemlig ikke plusse tallene og så sætte 6 i eksponenten, da tallene nederst ikke er korrekt? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej Jeg går i 3.g i matematik-fysik på A-niveau. Skal til at skrive om de to fag. Jeg har tænkt over flere dag på nogle emner som både fysik og matematik indgår, men der var ikke noget som passede mit niveau Har brug for jeres råd Tak på forhånd -
løs ligning
Forumindlæg6=a/a+1-a*10
