Søgning på: Andet. Resultater: 19761 til 19780 af 91205
-
Oversættelse af ord
ForumindlægKan ikke rigtig finde et ordentligt ord for "trekantsdrama" på engelsk. En der kan hjælpe? -
Bank kode
ForumindlægHvordan? Hjælp -
HHX-Fagpakke: Alternativer, Info mm. (2014)
ForumindlægHej venner, Jeg er 19år og i sommeren 2013 blev jeg STX-student. Siden da har jeg arbejdet. Nu er jeg kommet til det punkt hvor jeg vil videre i livet og studere. Efter megen søgen og overvejen har jeg fået enorm interesse for shipping og spedition (mest shipping!), hvilket er den vej jeg vil ... -
Fortvivlet i forhold til valg af emne i SRP i samfundsfag og historie. Hjælp!
ForumindlægHej studieportalen, Jeg har valgt fagkombinationen samfundsfag-historie i SRP. Jeg fortryder efterhånden valget, for jeg har researchet en del men kan virkelig ikke finde nogle emner, der giver en god mulighed for tværfaglighed mellem begge fag. I udgangspunktet giver min skole IKKE lov til at ... -
Konkurrenceevne
ForumindlægHejsa - jeg søger en der kan hjælpe mig med at forstå et bilag Opgavens hovedspørgsmål lyder således: Undersøg hvad der kan udledes om udviklingen i globaliseringen og Danmarks eksport. Viden om konkurrenceevne og relevante beregninger skal inddrages i besvarelsen. Det bilag jeg har svært v... -
algebra
Forumindlægjewg forstår ikke opgave B altså hvilken formel skal jeg lave -
Produkt til projektfremlæggelse
ForumindlægHej alle Jeg har projektuge i denne uge, og mth. Produkt er jeg helt på bar bund. Overemnet er "tiderne skifter" og jeg har valgt at skrive om folkeskolen, med fokus på hvordan den bliver efter skolereformen samt konsekvenserne ved denne (Længere skoledag, forkortet forberedelsestid, fl... -
Simpel solve funktion i TI - problem
ForumindlægHej. I en model kan udviklingen i et barns højde de første 48 måneder beskrives ved differentialligningen ((dh)/(dt))=5.24-0.045*h hvor t er barnets alder (målt i måneder), og h er barnets højde (målt i cm.). I modellen er et barn 50 cm højt ved fødslen. a) Benyt modellen til at bestemme væks... -
Rette få sætninger med diftongerende verber
ForumindlægEr dette helt ad helved til eller er det okey :) Vi kan ikke komme i morgen. No, pueden ir a mañana. Vi skal arbejde hele dagen. Tienen que trabajo todo el día. Jeg vil ikke tale med direktøren. No, quiero hablar con el director. Foretrækker De at betale nu? ¿prefieres de... -
Øer og vulkaner hjælllp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse soørgsmål? 1. Hvordan blev Island skabt? 2. Hvordan blev Surtsey skabt? 3. Hvad er forskellen på de to øer? 4. Hvordan kan Island vokse? 5. Hvor længe tror i, det kan blive ved? -
PLease hjælp / URKUND
ForumindlægHej folkens Sidder og undrer mig over en stor ting. Jeg har på CBS for noget tid siden afleveret en rapport i papir udgave. altså printet ud og afleveret den til min lærer. Ville høre om andre kan få lov til at bruge den, uden de bliver taget for snyd? Altså jeg har ikke afleveret den til min læ... -
Logik
ForumindlægHejsa, Når man bruger udtrykket. "hvis og kun hvis", skal jeg så forstå det som "a" gælder hvis "b" sandt, er det samme som hvis "b" er sandt så gælder "a" modsat udtrykket "hvis" "a" gælder hvis "b" sandt. Er I... -
Geometri, hjælp!
ForumindlægHvis man har en ligebenet trekant hvor grundlinjen er 300 cm og højden er 80 cm, hvordan finder man så længden på benene eller omkredsen? -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej er der en så sød, der vil rette noget engelsk for mig? Tak - forsæt god aften/nat -
Oversættelse
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en tysk stil, og jeg har skrevet noget ned på dansk, som jeg gerne vil have overstået. Det behøver altså ikke oversættes direkte, bare betydningen er den samme. DANSK: Rütli skolen, som i dag har skiftet navn til Gemeinschaftschule Neukölln, havde det, man kan kalde for et ... -
Hjælp til: Bestem f(1) og f(x)=1
ForumindlægHej. Nogle af jer der gider forklare mig, hvordan jeg laver ovenstående opgave? -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en dansk artikel, jeg skal oversætte til engelsk. Jeg har bare et problem med at oversætte dette. "Tidligere har det været opfattelsen, at religiøse frupper med indflydelse på lovgiverne stod bag forbudet, de såkaldte puritanere; men i dag ved vi, at feminister og socialt indstille... -
Brydningsforhold og brydningsindeks
ForumindlægMin opgave lyder sådan her: En diamant opfører sig som et prisme, hvor hvidt lys spredes i alle regnbuens farver. Diamant har et højt brydningsindeks henholdsvis 2,409 for rødt lys og 2,465 for violet lys. Det betyder, at hastigheden for lys i en diamant er lidt under halvdelen af lyshastigheden... -
Er mit svar korrekt?
ForumindlægHej. Jeg har fået tildelt en ligning, hvor jeg så som svar, skal vælge et ud af nogle punkter, som korrekt beskriver, hvordan ligningen er løst. Billede af opgave er vedhæftet. Det svar, jeg tænker er korrekt, har jeg markeret med sort. Tak :-)
