Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19781 til 19800 af 99855
-
Fjederkonstant endelige løsning
ForumindlægEt par personer på studieportalen har hjulpet mig med opgaven men jeg har været i tvivl om den endelige løsning. Jeg har så nu snakket med en lidt forvirret fysik lære og så har jeg set på det jeg har fået forklaret her på studieportalen og jeg vil gerne høre om jeg har forstået B'eren rigt... -
Har virkelig brug for hjælp :'/
Forumindlæga. Bestem a, når linien med ligningen: y= ax-4 går gennem punktet P(-7,2) b. Bestem b, bår linien med ligningen: y=3x+b går gennem punktet Q(5,-3) c. Hvor skærer linien med ligningen: y=-6x-3 x-aksen? kan virkelig ikke finde ud af det, vil i løse den for mig? :( -
lineær funktion
ForumindlægHar et spørgsmål jeg ikke helt ved, hvorrdan jeg skal beregne, håber i kan hjælpe spørgsmål: Det oplyses at punkterne A = (-3,-17) og B = (8,5) ligger på linjen l. Beregn tallene a og b så y = a-'x + b er en ligning for l. -
Formel BMI
ForumindlægFormlen til udregning af BMI hedder som bekendt b= m/h^2 hvor b: BMI, m: vægt i kg og h: højde i m. så kommer opgaven der lyder Lav formlen for beregning af BMI om, så den viser, hvordan m kan beregnes, hvis b (BMI) og h er kendte. Hvordan gøres dette? -
linæer funktion
Forumindlægjeg er i gang med at lave matematik opgaver. men jeg går i stå her. fatter det ikke. nogen der kan hjælpe? =) En funktion er givet ved f(x)=-4x+6. a) Bestem grafens skæringspunkter med hver af akserne. b)Grafen for en linæer funktion g(x) går igennem punktet P(-2,4) og er parallel med grafen f... -
tabel
ForumindlægTabellen viser sammenhørende værdier af højde og rumfang for en bestemt serie af karafler. Højde (cm) 5 10 15 20 25 30 Rumfang (cm3) 20 157 530 1256 2453 4239 I en model antages det, at sammenhængen mellem højde og rumfang kan beskrives ved en funktion af typen V(x)=b*x^a hvor v (x) ... -
Matematik opg?!
ForumindlægW (målet i gram) længde(målet i cm) W(L)= b*L^a - Bestem forskrift for W, når det oplyses, W(7,1)= 5,5 og W(14,3)= 58,4. har fået det til at være: W(L)= 0,52* 1,39^a, kan det passe er nemlig en smule usikker. - Hvilken længde vil en aborre ifølge modellen have, når dens vægt er 100g? 100(L)=... -
cos og sin
Forumindlæghvis jeg har en trekent med vinkel C=90 grader sidelængde a=4 Vinkel B = 62 grader Hvordan regner jeg så de sidste sidelængder ud??? -
MAT A - areal
ForumindlægJeg har en trekant hvor A til C er 21,7 A til B er 34,2 B til C er 23,8 Beregn trekantens vinkler? -
reducer ligninger med parantes
ForumindlægHej venner. (-: Jeg har lidt svært ved at få løst denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? 2(a+b)(a−b)+4a2 -
Reducering??(HJÆLP)!
ForumindlægHvordan reducere man det her: (a+b)-(2a+b) Og 4a*2+(3-7a) Jeg er ikke så god til matematik, så i må meget gerne forklare det på lavt niveu, hvis jeg kan kalde det det! - På forhånd tak (: -
lommeregner hjælp
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål. hvis jeg vil finde a og b på lommeregneren T89 og det potens altså b*x^a , skal jeg så ikke bare smide tallene ind i statslist , vælge regressions og så powerreg? -
Fedme: mad og mennesker? Hvilke fag
ForumindlægHej studieportalen Hvilke fag er mest optimale at belyse emnet fedme Jeg har valgt samfundsfag A Men hvad skal jeg vælge Idræt B eller Biologi B -
Finde forskrift for 2.gradspolynomium ud fra graf.
ForumindlægHej. Jeg har fået nogle grafer, som er 2. gradsplolynomier. Ud fra denne skal jeg finde værdierne for a, b og c. C ved jeg godt er skæringspunkter, men hvordan finder jeg a og b? -
Kepler vs. Newton
ForumindlægHEjsa.\n\nHvordan skiller newtonsk fysik sig ud fra Keplersk fysik?\n \nDette er et spørgsmål fra min SSO, og er gået lidt i stå.\n\nUdover at kepler var emperisk i sin fysik og newton ikke var det, så kan jeg ikke finde på mere at skrive... hehe\n\ntak på forhånd, Isak -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik-eksamen. Jeg tænkte på om nogle: selv, eller kendte nogen der kunne hjælpe mig med mine fysik dispositioner? Det kan være en lærer, studerende, eller en der ved meget om fysik. Hvor meget i timen, kan diskuteres. Det skal være i København og ikke mere end 5 timer.... -
Fysikbøger
ForumindlægHej Jeg skal her efter sommerferien have fysik på højtniveau. Jeg kan rigtig godt lige faget, men er måske ikke den bedste til det. I den forbindelse har jeg så planer om at læse fysik i min sommerferie. Jeg vil derfor høre om der er nogle der kunne anbefale nogle gode og forståelige fysikbøger ... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
Eiffeltårnet
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om Eiffeltårnet i historie og fysik. I historie kommer jeg ind på industrialiseringen og verdensudstillingerne, hvor jeg i fysik vil komme ind på de fysiske kræfter der påvirker tårnet og også noget om konstruktionen. Men jeg mangler noget materiale i fysik, så hå... -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe...
