Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19781 til 19800 af 31486
-
Udeblivelse af eksamen i 9. klasse?
ForumindlægHej brugere på studieportalen. Vi står som familie i en rigtig dårlig situation. Mine forældre fylder begge 50 i april og som en overraskelse har mine bedsteforældre bestilt en rejse til hele vores familie. Vi står nu i den dårlige situation, at min bror som går i 9. klasse, skal til eksamen 2 da... -
Kombinatorik
ForumindlægEn vaffel med tre forskellelige kugler, og valget de tre kugler blandt fem slags is. Så får vi forskellelige slags is (uordnet uden tilbagelægning): Er det rigtigt ? -
Areal af graf
ForumindlægHvordan skal man løse opgaven: "Bestem arealet af den figur, der afgrænses af x-aksen, linjerne x=2 og x=5 og grafen for funktionen x^2."? -
Hvad betyder isolerer mht. mat?
ForumindlægJeg ved ikke helt om jeg tænker rigtigt, men betyder ordet "isolerer" at finde x, eller hvad? -
Et valg.
ForumindlægHej alle. Jeg går iøjeblikket på stx men jeg overvejer stærkt og flytte over på HTX, hvordan er det og gå på HTX ? -
terminsprøve?
Forumindlæghej alle samme :) jeg går i 9 klasse, og sakl snart til terminsprøve. - Men jeg er idt på den, fordi jeg har ikke rigtig fårstået hvad det er. Er der ikke nogen som kan forklare det for mig ? Og hvilke fag SKAL man op i ? og hvilke fag bliver der tage lod om ? håber i kan hjælpe, på forhånd t... -
Microsoft Office, gratis ?!
ForumindlægHej, jeg søger microsoft office pakke, mest excel programmet.. Nogle der ved om der findes en hjemmeside hvor man kan downloade den gratis ?!?!?? -
Cos- og Sinrelationer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave; Et grundstødt fartøjs position P bestemmes ved vinkel målinger fra punkterne A og B i strandkanten. Man fandt at Δ ABP er vinklen A = 89,3º ± 0,1º, B = 82,6º ± 0,1º og siden AB =(124,5 ± 0,5) m. Jeg skal ... -
transformator ligning
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad transformator ligningner er? -
Leksikon
ForumindlægHvis jeg har en cd-rom med lademanns mulitmedia leksikon, må jeg så medbringe den til dansk skriftlig imorgen?? Nogle der kan være behjælpelige med det?På forhånd tak:-) -
Sinus, cosinus og tangens
ForumindlægHejJeg vil blive meget glad, hvis der var nogle som gad give mig nogle eksempler på brugen af henholdsvis sinus, cosinus og tangens og eventuelt også henvise til en internetadresse.Jeg har nemlig lidt svært ved at se hvornår man bruger de forskellige begreber.På forhånd tak:-) -
mundtlig eksamen...arhhhg!
ForumindlægHej... jeg har et problem...Jeg skal til mundtlig eksamen, og jeg ved ikke, hvordan man gør...Hvad skal man starte med, og hvilke ting kan man tale om?I have no idea?!?PLEASE HELP ME.... -
Elektriske felter
ForumindlægEn elektron befinder sig 0,1 nm fra en proton. Bestem såvel størrelsen af den elektriske kraft, som størrelsen af gravitationskraften, der virker mellem de to partikler. Kan nogen hjælpe mig igang? -
Underrum
ForumindlægEr der nogen her, der kan give mig en forklaring på hvad et underrum er? ikke nogen fin matematisk definition, for det har jeg selv i mine bøger, men med ord?Kan godt regne med det, men kunne være temlig rart at vide hvad det egentlig er...Håber der er nogen der kan hjælpe!Tak -
Facit, skalarprodukt og determinant
ForumindlægEr der en smart funktion, så jeg kan få fremhævet resultatet af en opgave? Eksempelvis: \begin{align*} ... t&=\frac{-(\sqrt{3}-1)}{2} \vee t=\frac{\sqrt{3}-1}{2} \end{align*} Jeg har prøvet med to gange \underline, desuden med \textbf, men editoren brokker sig gevaldigt over begge dele. Er de... -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
Hjælp skæringspunktet
Forumindlæg(x)=0.000268x^2-177 Fin koordinaterne for skæringspunterne med 1.aksen Hvordan gøre man? -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
Hvor mange år går der, inden beløbet på kontoen er fordoblet?
ForumindlægJeg kan simplelthen ikke finde den formel jeg skal bruge for det her. Spørgsmålet lyder på: En person indsætter 10.000 kroner på en konto med en fast årlig rente på 2,5%. Hvor mange år går der inden beløbet på kontoen er fordoblet? Skal bare bruge formlen og evt en forklaring, tak på forhån...
