Søgning på: naturgeografi b noter. Resultater: 19781 til 19800 af 99996
-
Tretrinsreglen
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan jeg laver Tretrinsreglen for f(x)=ax^2+b -
Vektorer.
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a = ( -3 , t + 2) og b = ( t , -1) Hvor t er et tal. Bestem t, således at a og b er ortogonale. Bestem t, således at a og b er parallelle. Jeg vil høre, om en vil hjælpe mig med ovenstående opgave.. Jeg er skiftet gymnasium, og har derfor... -
Ciklens centrum, 2 punkter og radius?
ForumindlægJeg er igang med at lave en opgave hvor jeg skal finde centrums koordinaterne (a,b) i en cirkel , jeg har fået opgivet 2 punkter . G(49.0,46.0) og H(41.3,4.1), desuden er radius opgivet til 33.6. Jeg har prøvet at sætte de to koordinater ind i cirklens ligning også opstille to ligninger med to ub... -
Vilkårlig trekants bøvl 7.010
ForumindlægOkay det er en opgave fra "eksamensopgaver i matematik II" Jeg har en vilkårlig trekant og jeg kender alle sider og vinkler, højden fra A, og arealet. så kommer der en linje der deler trekanten op i to mindre figurer, med lige store arealer, en trekant og en trapez.jeg skal nu regne ud ... -
Er det korrekt?
ForumindlægI en skov udplantes en bestemt type fyretræer med en højde på 1,7 meter. Til de er 15 år gamle, vokser træernes højde med 17,3% om året. a) Opstil en formel, der beskriver træernes højde som funktion af antal år efter udplantning. b) Hvor højt er et 7 år gammelt træ ifølge modellen? c) Med hvor ... -
Matematik, hæster til imorgen
Forumindlæghej, nogen som har tid til at hjælpe mig?jeg skal løse det her opgaver til imorgen. men kan ikke lige huske hvordan man gør..følgende opgaver ser således ud:Peter låner 1000 kr. af en kammerat. Efter et halvt års forløb forlanger denne at få 1200 kr. tilbage. Hvilken rentesats pr. måned har kamme... -
Største fælles divisor bevis
ForumindlægBetragt det følgende lemma, Jeg er interesseret i at vide, hvordan man beviser ved induktion sammen med lemmaet, at Denne påstand er klart for n = 1 (jf. lemmaet). Antag at der findes et naturligt k sådan at den gælder for n = k. At vise, at den gælder for n = k + 1, er kringlet for mig. He... -
bølgelængde
Forumindlæghej, jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan finde ud af .. i et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveay A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronen overgåt til det lavere energiniveau B, som ligger 0,216 aj over gr... -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
Find den diagonaliserende matrix S
ForumindlægHejsa. Jeg skal vise at A kan diagonaliseres og find en diagonaliserende matrix S, så lambda = S-1AS er en diagonalmatrix. Jeg har fundet alle mine egenværdier og egenvektorer og derefter fundet S-1 . Men hvordan viser jeg at den kan diagonaliseres? Jeg ved at det må den kunne, da den ikk... -
Oldexame
ForumindlægNu hvor vi er ved.. Er der ikke nogen der har noget om Xenefon's "Indtægtskilder", Perikles' Gravtale, og Sokrates' Forsvarstale...Håber nogen kan hjælpe. Jeg har ellers fået dækket mit pensum godt ind med en opg om elektra herfra studi, og en STOR opgave om antigone på www.... -
psykologi
ForumindlægHejza..er der nogen der ude, der ligesom mig ska op i psykologi??jeg sidder og forebereder mig nu her, men er gået lidt i stå omkring kognitiv psykologi..hvad går "bottom-up" processer og "top-down" processer ud på??jeg håber at der nogen, der kan hjælpe mig, i det hele taget ... -
Årspøvekarakter...
ForumindlægHola...Er årsprøvekarakterer vigtige på nogen som helst måde? -
Meiose
ForumindlægJa så er jeg her igen med endnu et biospørgsmål....men det er jo heldigvis snart overståetMeiose er deling af kønsceller (æg eller sædceller), og foregår inden fx sæden kommer op i livmoderen.Men hvor kommer "far og mor" kromosomerne fra?Altså er det mandens egne forældre eller er det m... -
Ov ersæt. - grammatik
ForumindlægJeg tænkte på om der var en som kan se om denne her oversættelse ser nogenlunde perfekt ud!På forhånd tak. Mvh LouiseBilen For 75 år siden drømte mange fremskridtsvenlige mennesker om at eje en bil. Men drøm og virkelighed er to meget forskellige ting. Kun de rigeste havde nok penge til at købe e... -
komplexe tal
ForumindlægHej jeg hedder sara og skal til at skrive 3.gs opgave og jeg har ud fra udvægelsesmetoden valgt matematik at skrive i.Da vi er igang på 2.gradsligninger i øjeblikket, faldt min interesse i at man kun kan løse ligningen hvis diskriminanten er et positivt tal.Derfor komplexe tal.Jeg håber at der vi... -
diagram i excel
ForumindlægHej alle :) Er der en der kan hjælpe mig med, hvordan man laver et søjlediagram, i excel? Jeg har prøvet at se en masse forskellige videoer osv. om det, men når jeg gør det siger min computer fejl. Håber i kan hjælpe -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
FOlkeviser
ForumindlægNogen der har nogle ting omkring folkevisen: Harpens kraft!?Noget der måske kan gi pluspoint i en analyse af det? eller sådan noget? -
Jazz-musik.
ForumindlægHey.Ville lige "høre" om der er nogle som har skrevet en opgave eller lignende om jazz-musik. (Hvad er typisk for jazz, første jazz musiker osv..).
