Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19781 til 19800 af 27496
-
Mængdeberegninger???
Forumindlæg1. Hvad sker der med rumfanget (volumenet) af en gas, når temperaturen vokser?? 2. Hvad sker der med rumfanget af en gas, når trykket vokser? Håber nogen kan hjælpe lidt hurtigt.... :) -
Anfør reaktionstype...
ForumindlægJah, det her er et lidt simpelt spørgsmål. Men hvad betyder "Anfør reaktionstype for reaktionen".....?Skal man bare skrive "Reaktionen er en (fx) additionsreaktion" uden at give en nærmere forklaring?:/ -
Forskel på den formelle og aktuelle Koncentration
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig dette, har virkelig svært ved at forstå hvordan de hver især er defineret? -
Afgangsprøve i fysik
ForumindlægHej, Jeg er ret nervøs for afgangsprøven i fysik 9 klasse. Jeg er mest bekymret for de spørgsmål lærer og censor stiller. Jeg kan godt sige: “Vi kan altså se, at den her gas fordamper“, men så kan jeg ikke forklare, hvorfor. Har i nogle gode råd til fysik prøven? -
Temperatur - Fysik
ForumindlægHej igen, har et kort spørgesmål eller det er en opgave : Angiv temperaturen -150 *C i kelvin, og angiv temperaturen 150K i *Cjeg fik aldrig lært det da vi blev låst ude til timen.. det var det sidste vi fik lært, på forhånd tak.. -
exoterme & endoterme reaktioner
Forumindlægskal til c-niveau i kemihar følgende spørgsmål:Hvorfra kan man se på en reaktion om den er exoterme eller endoterme. Altså afgiver eller optager energi?NH4NO3 (s) -} NH4^+ (aq) + NO3^- (aq)Hvad er denne reaktion? Og hvordan finder man frem til det? -
notater til fysik 9.kl.
ForumindlægHej alle sammen... jeg mangler nogle notater til min afgangseksamen i fysik, og håber på der er en der ude der kan hjælpe mig med det problem? -
Hvad skal i læse efter sommerferien??
ForumindlægHejEr nysgerrig efter at vide hvad i skal læse efter sommerferien.. Altså dem der går i 3.g nu og dem der har søgt pr. d 15 marts... -
fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik eksamen på Tirsdag, men jeg har valgt nogle forsøg blandt andet disse: - fremstilling af ammoniak - fremstilling af saltsyre - magnesium i syrer - fremstilling af salt i de her emner skal jeg svarer på disse spørgsmål!! Håber i vil hjælpe mig :( - hvad vil du vise me... -
fra medicin til odontologi?
ForumindlægHej!Kan man studere medicin i 3 år (bachelor) og derefter ombestemme sig og skifte til odontologi(tandlæge) kandidatuddannelsen? Der står nemlig at man skal have en RELEVANT bacheloruddannelse for at komme ind på odontologi kandidatuddannelsen(2 år)? Eller skal man til at begynde heeeeeltttttttt... -
Opgave i matematik, please hjælp mig!
ForumindlægHej jeg har et par opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning og beskrive hvordan man regner dem ud?? - Så i bare kanon søde :)Her kommer de:(Udregn følgende udtryk:)a. (3x + 4)(5x - 2)(6x + 2)b. x((2x + z)-(2x-3z)z-z(5x-3z))Knus Esther! -
Hvad afgør et atoms elektronegativitet?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, er jeg interesseret i at vide, hvad det er, der bestemmer et atoms elektronegativitet? Jeg troede egentlig, at det var atomets antal af protoner (alene), da disse jo er positivt ladede, men dette viser sig ikke at være tilfældet, da jeg tilfældigvis i går iagttag... -
Forskel på aktuel og formel koncentration?
ForumindlægHej Er der nogen, der kan sige mig, hvad forskellen på aktuel og formel koncentration er? Hvordan beregnes de henholdsvis? -
bar om til atm
Forumindlæghej Sidder ligemed en opgave hvor jeg meget gerne skulle have omregnet et tal til atm. Kan seimpelthen ikke huske hvordan man gør og om det kan lade sig gøre? Nogen der kan hjælpe? -
Krav til uddannelse?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart starte på gymnasiet, men har et spørgsmål angående adgangskrav osv. Jeg vil nemlig gerne læse videre til medicin efter gymnasiet. Jeg ved dog ikke, hvilken linje jeg skal tage, for at kunne læse videre på medicin. Jeg ved dog at matematik skal være på A-nivaeu. Mit k... -
Redox
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at afstemme føgende redoxreaktioner for jeg kan simpelthed ikke finde ud af det.a) NO3- + H2S ---> NO + S (sur opl.)b) Mg + NO3- ---> Mg2+ + NO2 (sur opl.)c) MnO4- + SO32- ---> Mn=2 + SO42- (basisk opl.)d) MnO4- + Br- ---> Mn2+ + Br2 (sur opl... -
Mikrobiologi- Antibiotikummet nisin
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, jeg skal til at skrive en detaljeret forklaring på hvordan nisin hæmmer bakterievæksten. Jeg ved, at den ødelægger deres cellemembraner, men jeg skal mere gå i dybde med hvordan nisin trænger igennem bakteriemembranen. Det er svært for mig at finde informatio... -
Estere
ForumindlægJeg er ved at lave en aflevering om estere, hvor vi skal bruge nedstående spektre (opgave 1d og 1e):http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfVed IR-spektret skal jeg gøre rede for de karakteristiske absorptionsbånd over 1500 cm-5, hvilket i dette tilfælde må være:15... -
Søgning af indlæg her på siden.
ForumindlægHejHvordan søger i forskelige gamle indlæg herpå siden? Det er jo smartest lige at se om nogen har stillet spørgsmål til samme opg. før. f.eks. i mat eller fysik. Men hvad skal man skrive for finde den opgave. Man ved jo ikke, hvis der har været samme spørgsmål før, hvad den er blevet kaldt og de... -
mængde af en opløsning??
ForumindlægHejsaHar et spørgsmål der måske virker lidt dumt:Hvad betyder det at vi har 0,0013M af en syre eller af en base??På forhånd mange tak
