Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19801 til 19820 af 70316
-
Et par gode råd??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har snakket med min engelsklærer og han har lovet mig at hvis jeg får 10/12 i terminsprøve vil han hæve min skriftlige karakter fra 7 til 10. Er der nogen der har nogen gode råd for skal simpelthen op på den 10'er der= :D -
Antal eksamener?
ForumindlægSå vidt jeg har forstået skal man op i 10 eksamener i alt. Men den tæller den obligatoriske skriftlig engelsk eksamen man er til i 2.g med som en af de 10 eksamener, når man har engelsk på højt niveau, hvor man så får en skriftlig eksamen igen?Vh. Smizze -
accelerationsvektor
Forumindlægpasser det, at når man skal finde længden af en accelerationsvektot når t = 10, at man skal differentiere hastighedsvektoren og derefter sætte 10 ind på accelerationsvektorens plads og derefter sætte alle led i anden og tage kvadratroden af summen -
Reducering
Forumindlægmin lærer sir at min opgave er 4 + 3 * 2 + 4 * 10 - 12 = 10 men det kan jeg ikke forstå da jeg får 168!!! hjælp hvorfor regner min matlærer forkert!!!!!!! jeg fatter det ikke?!?!?!?!??!?!??!?!??!! -
Kombinatorik - 4 mands udvalg
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgaver der siger: Hvor mange gange kan man lave et udvalg på 4 når man har 10 personer??? Jeg har selv sagt : 10 x 9 x 8 x 7 = 5040 Men jeg syntes det lyder sygt?? Er det rigtig?? HVis nej, hvordan gør man??? -
Puffersystem
ForumindlægEt meget enkelt spørgsmål: Skal det gælde for et puffersystem, at der er lige meget af begge stoffer. F. eks. Skal der være 10 ml CH3COOH og 10 ml NaOH eller er det ligemeget hvor meget der er af stofferne så længe det er den samme molær? Altså før at man kan kalde det et puffersystem -
Hvorfor bliver min udregning af bølgelængden negativ?
ForumindlægHej. Jeg har vha. gitterligningen beregnet bølgelængden af ngoet lys, men resultatet bliver negativt. Hvad betyder dette? Kan det godt være negativt? Hjælp! Jeg har beregnet følgende: (6.666*10^6*sin(23,35)/1 = - 6,51684*10^(-6) -
Reducering
ForumindlægHej Jeg tænkte på, om der var nogle der kunne hjælpe mig med disse reduceringsstykker? 8a−5a−9b+2b= 3a-7b ? 1/2⋅(4^2−10^2) = -42 1/5⋅(5^2−10^1)= ?..? -
Kernefysik
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave hvor jeg skal undersøge hvor lang tid der går før aktiviteten er nede på 1% af den opringelige? A0= 800*10^6 k= 9,978228*10^-9 Hvordan skal jeg bergen det? ... Er rimelige lost!! -
SSO - raketfysik
ForumindlægJeg skal her til jul skrive SSO i fysik og har valgt emnet raketfysik. Er der nogle af jer som har erfaring i dette eller bare nogle gode ideér. Jeg har bygget en vandraket som jeg vil skyde af, og så filmer jeg affyringen og ved hjælp af et program der hedder Logger Pro kan jeg analysere bevæge... -
Privatlærer+lektiehjælp
ForumindlægHej, Jeg søger en der kan hjælpe min søn med lektier og undervisning i Matematik, Fysik og Kemi (B niveau). Han går på HTX 2. år, og er faldet lidt af på den i de sidste 3 måneder, så vi har brug for en der kan bringe ham tilbage på sporet igen, og sikkert også efterfølgende - sålænge han s... -
STX eller HTX?
ForumindlægJeg vil gerne arbejde inde for naturvidenskab, jeg elsker fagene kemi, fysik, biologi og matematik så jeg havde tænkt at HTX ville passe godt til mig men er stadig ikke helt sikker, min mor vil gerne have jeg går på STX, og jeg har læst at elever med STX baggrund klare sig bedre på universititet,... -
Ligning
ForumindlægPå en vej kører en bil med hastigheden 80 km/t og en motorcykel med 100 km/t. Opskriv, for hvert køretøj, variabelsammenhængen mellem den tilbagelagte strækning i kilometer og tidsforbruget i timer, idet køretøjerne starter deres tur ved 0 km til tiden 0 timer. b)Hvor langt kører hvert k... -
Vækstfunktion - to kapitaler
ForumindlægSpørgsmålet lyder: To kapitaler, hver på 1.000 kr., forrentes begge med 5% p.a., den ene med halvårig, den anden med helårig. Beregn forskellen på de to kapitaler efter henholdsvis 5, 10, 20 og 30 år. Har tænkt mig at bruge vækstformlen: Kn= K * (1+x)n Jeg siger: Kn= 1000*(1+x)5 som er for helår... -
Tørklæder
ForumindlægHej alleJeg skal skrive en lille stil om det at have tørklæder på. Eller rettere om det skal forbydes i lande som Tyskland og Danmark? Da jeg ikke ved såeh forfærdelig meget om hvorfor de har dem på osv., ville jeg høre om der er nogen, der har nogen gode ideer?.. Hilano -
Det nye regler om hjælpemidler!
ForumindlægHej!Jeg vil lige spørger om de hjælpemidler som er tilladte at bruge under forberedelsen i oldtidskundskab om de også kan bruges ved selve ekseminationen. Altså om vi godt må tage vores notater og bøger hjemmefra med ind til selve ekseminatonen. og det samme vil jeg spørge hvad der angår matamat... -
wikipedia.org /dk
ForumindlægEr wikipedia en troværdig kilde? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har set mange herinde, anbefale, at man skulle tjekke derinde om det, de nu spurgte om. Men samtidig så har jeg lagt mærke til, at alle og enhver kan skrive derinde, selv jeg og en eller anden på 8 år :S -
rødder. hurtig opg.
ForumindlægJeg skal i denne opgave undersøge hvordan antallet af rødder i fk(x) = x^2 + k • x + 8 afhænger af k. - For at løse denne opgave, skal jeg ind og se på diskriminanten: d = b2 – 4ac Hvis d < 0, er der ingen rødder. Hvis d > 0, giver den to rødder Hvis d = 0, giver den kun én rod... -
vinkel på 37 grader
Forumindlæghej. kan i hjælpe mig med at lave en vinkel på 37 grader uden brug af vinkelmåler. min email: [email protected] -
tage gymnasiet om igen
Forumindlægikke fordi jeg har besluttet mig for at gøre det, men hvis jeg ser at mit gennemsnit er ikke nok til at komme i mit drømmestudie fordi jeg ikke har gidet gøre noget vel gymnasiet sådan rigtigt, kan jeg så tage gym forfra?
