Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 19801 til 19820 af 33233
  • bogen: eksamensopgaver..

    Forumindlæg
    hej er der ikke nogle er jer der har bogen Eksamensopgaver i Matematik.. Gymnasiet..jeg skal lave opgaverne : 1.209 5.098 5.105 5.112.. og er ikke helt sikker på dem.. :) skal nok skrive mere når jeg ved om der er nogle der har bogen og , eller om der er nogle der vil hjælpe mig :D
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hey alle, har nogen matematik opgaver jeg ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe..(-3a-2b)2* (√8-√5)( √8+√5)?(Det er kvadratrodstegn ) *Det er et 2-tal som står i anden.
  • Sekantens ligning?

    Forumindlæg
    Er i gang med en 2.g matematik aflevering som omhandler differentialregning, men er gået lidt kold da jeg ikke helt kan finde ud af hvad der menes med sekantens ligning! Har læst hele kapitlet igennem, men kan ikke komme frem til hvad det er! Nogen der gider forklare mig det? :)
  • Statistik - Varians og spredning

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians?
  • 9. Klasse mini-aflevering.

    Forumindlæg
    Hej! Første gang jeg bruger studieportalen. Jeg ville spørge om hjælp til denne matematik aflevering. Billede af siden : https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10386749_957335151017522_3701046843005420636_n.jpg?oh=b05c54f4a5925a7ab2e3b4dc5ee41b6e&oe=5755E96F
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg sidder og har problemer med en matematik opgave, har egentlig løst den, men er i tvivl om resultatet et det rette.Skal beregne den eksakte værdi af: Integralet fra 1 til 2 (x^2-2)/XFår stykket til 1. Er det rigtigt?
  • en lille mærkelig opgave!

    Forumindlæg
    Hej...jeg har fået en opgave for i matematik, som jeg slet ikke kan finde nogen som helst logik i!a/b = c/dadopgaven består i at angive 2 sådanne brøker!Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen, der kan hjælpe mig.
  • Potensfunktion f, som går igennem punkterne (2;5,7) og (12;19)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.Jeg har virkelig brug for hjælp da jeg har en matematik aflevering til imorgen.Problemet er denne opgave som jeg håber i kan hjælpe mig med:Beregn forskriften for en potensfunktion, som indeholder punkterne (2;5,7) og (12;19)Håber på i kan hjælpe mig??
  • Variabelsammenhæng -haster

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til eksamen i matematik c på tirsdag og har et spørgsmål som jeg har problemer med:s Spørgsmålet lyder: Variabelsammenhænge Gør rede for omvendt proportionalitet og potenssammenhæng mellem to variable. omtal et eksempel på anvendelse af modeller med potensudvikling Jeg håber der er ...
  • ANDENGRADSPOLYNOMIUM!

    Forumindlæg
    Heeej alle derude, håber i har det godt.jeg har et problem, kaan ikke finde ud af at løse denne her matematik opg:bestem uden hjælpemidler det andengradspolynomium x^2 + px + q, der har rødderne X1 og X2, når = 2, X2 = 3.håber nogen der ka forklare mig, hvordan man gør?
  • Hjælp eksamen snart differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej.. jeg skal snart op i matematik mundtlig. i 4 af spørgsmålene skal jeg redegøre for differentialkvotienten. Jeg ved jeg skal bruge tretrins reglen. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det. Nogen kloge hoveder, der kan fortælle mig det.
  • Bestem integralet

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg sidder og forbereder mig til matematik prøve, men er stødt ind i et problem.. Jeg skal bestemme integralet for nedenstående udtryk... jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig!! Tak :-) ∫01 (5x4 * ex^5+1) dx.....
  • MAT på C, hvad gør jeg ??

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har valgt at afslutte matematik på C, i år..... Men der er delte meninger om, at det er en dum ide. Efter HHX, vil jeg gerne på UNI.... For at komme ind, SKAL man åbenbart have MAT på B... Jeg er SUPER dårlig til mat, og er træt matematik timerne, fremfor mat har jeg ...
  • uha uha det ser ikke godt ud :)

    Forumindlæg
    god aften jeg skal til en matematik eksamen i morgen, også sidder jeg lige og regner nogle gamle opgaver som forberedelse til i morgen. der er en opgave hvor jeg skal bestemme en funktions nulpunkter?? er det der hvor den har vandrette tangenter eller?? håber der er en der kan hjælpe en sømand i ...
  • En funktion f er bestemt ved - Bestem f(2)

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg sidder i en rigtig hovedpine af matematik, da jeg er kørt fast. Sidder med denne opgave om differentialregning: En funktion f er bestemt ved a) Bestem Er der nogen, der kan hjælpe med dette? Tusind tak på forhånd :)
  • Formler og opgaver til uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg skal snart op til matematik A terminsprøven og er begyndt med, at læse op til det. Er der nogen som er klar over, hvilken slags formler man skal kunne til prøven uden hjælpemidler, og hvad det er for nogle typer af opgaver man kan komme op i (skal øve sig i :)) På forhå...
  • FSA 2004

    Forumindlæg
    HejJeg sidder og skal lave FSA maj-juni 2004 i problemregning, matematik. Jeg mangler blot opgavehæftet - er der nogen, der har det liggende? Eller kan finde det til mig på nettet... Jeg skal bruge det i aften og vil virkelig sætte pris på at få de opgaver, jeg skal løse :p
  • Råd ang. Studie

    Forumindlæg
    HejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k...
  • Finde punkt på cirkelperiferi

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg har en opgave i matematik hvor vi skal finde nogle punkter på en cirkelperiferi. Jeg har en cirkelformel (x-4)^2+(y+98,82)^2=1002 og prøver at finde y-værdien af punktet der har x-værdien 0,89 På forhånd tak :)
  • SRO indledning

    Forumindlæg
    Hvordan kommer jeg igang med indledningen til min SRO? Har matematik og bioteknologi. Fokuset er "mindste kvadraters metode" og "spektrofotometrisk metode". Nogle ideer til hvad jeg kan skrive?