Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19821 til 19840 af 153957
-
andengradspolynomium
Forumindlæget andengradspolynomium f er bestem ved: f(x)=ax^2+bx+c. det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)= 4,5. hvordan bestemmmer a,b og c? -
Terrorisme
ForumindlægHejsa igen, så er det tid til at få forberedelserne til projektopgaven helt på plads :~) Jeg har nu sammen med min makker fået læst omkring 2000 siders litteratur om Terrorisme (vi tager vort udgangspunkt i 11/9-2001), og nu skulle problemformuleringen og dispositionen snart færdiggøres. Forreste... -
idrætseksamen
ForumindlægI næste uge går det løs med min idrætseksamen, men hvordan foregår det egentlig? Vores lærer har ikke givet os megen information...Jeg skal bla op i badminton...hvor lang tid skal man ca vise lærer og censor? hvor meget alm. spilletid og slagserie?Skal man virkelig næsten ikke sige noget, men bar... -
Hvordan holder man hovedet oppe?
ForumindlægGodaften, læser på SP, Det er sådan at jeg søger lidt råd, og spørger herinde i håb om at få nogle brugbare råd og svar - de fleste er studerende og kender til de ting man som studerende kan gå igennem. Det er sådan, at jeg kæmper og kæmper for at nå tops på gym, men stadig bliver jeg gang på g... -
Vil I ikke være søde og kigge her?!
ForumindlægHey alle. Jeg har projektopgave i denne uge. Overemnet er "Frihed" og mit underemne er "afroamerikanere". Men problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad mit produkt skal være? Hvad tror I kunne være et godt produkt? -
Fravær - hvornår indsender skolen det?
ForumindlægHej, Skulle bare lige spørge om det er korrekt, at man i praksis kan pjække fra d. 30 marts da skolen skal have indsendt elevernes fravær til undervisningsministeriet i starten af april... Hvis man så ikke har fået nogle advarsler kan man faktisk så godt som begynde sin læseferie nu. Nice.... (hv... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Et par spørgsmål om dansk stil
ForumindlægFor det første. Jeg har lige fået min sidste stil tilbage. Jeg fik 10 og læste derefter en pige fra min klasses stil om samme emne. De var vidt forskellige, vores fokus lå forskellige steder og vores disponering var også forskellig fra hinanden. Men det viser vel bare at der ikke er et edegyldigt... -
At gøre en stil spændende...
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en stil om mig selv. Umiddelbart kan jeg jo sagtens skrive en masse om hvor jeg bor, fortælle om min familie osv., men jeg synes at det bliver for kedeligt. Har i nogle tips til hvordan jeg kan gøre min stil lidt mere spændende og underholdende at læse? Ved ikke om ... -
hjælp hjælp er total deprimeret
ForumindlægHej, I dag var jeg til terminsprøve og det gik virkelig dårligt. Jeg gik i panik og det gjorde at jeg ikke rigtig kunne gå igang. Da jeg så kom hjem og læste min danskstil, tænkte jeg bare det ikke mig der har skrevet det der. Jeg opdagede hurtigt at jeg havde grammatiske fejl. Er der nogle de... -
Filosofi på RUC eller KU?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg står i det valg at jeg skal vælge mellem KU eller RUC. har hældt lidt til RUC da jeg deres filosofi hold hedder Filosofi og Videnskabsteori og synes det med et større blik i den videnskabelige verden tiltaler mig meget, samt det med at være me... -
Jura på KU - reform 2011
ForumindlægHej alle jurastuderende på KU. Jeg ville gerne høre, hvad I mener samt hvordan I oplever den reform, som trådte i kraft i 2011 på det juridiske fakultet. Så vidt jeg har forstået, er der næsten ingen forelæsninger, men derimod masser af gruppearbejde og undervisning som i gymnasiet (og man... -
Trekantsberegning
ForumindlægJeg har en trekant, hvor siderne er A-B = 3,8 A-C = 5,5 Der går en højde fra C ned på linjen mellem A og B, og det bliver kaldt punktet D. Jeg skal finde ud af, hvor langt der er fra A-D og fra D-B Vinkel A er 65 Jeg håber rigtig meget, at der er nogen der kan hjælpe mig :) Mange... -
Retvinklet trekanter
ForumindlægFor at være vil jeg lige spørge om der er forskel på: cos(v)=(hosliggende katete)/hypotenusen sin(v)=(modstående katete)/hypotenusen tan(v)=(modstående katete)/(hosliggende katete) og på: cos(A)=b/c sin(A)=a/c tan(A)=a/b Så vidt jeg har forstået er der ikke forskel på dem.. ? På f... -
RIM hjælp det haster
ForumindlægHey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim? -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer -(a-b)^2+2(b^2-ab) -
halvcirkel og afstand
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var en sød stjæl som ville hjælpe mig med opgave a) :) -
potensfunktionen
ForumindlægArgumenter for betydningen af a og b i potensfunktionen f(x) = b·x^a. Bevis påstandene: f(1) = b samt f(x) = b·x når a=1 og f(x) =b når a=0 -
Matematik differentialligning lidt underligt problem ???
ForumindlægEn hurtigt fordampende olie løber med jævn fart ud i havet. Olien fordeler sig i et tyndt lag på overfladen. Med A(t) betegnes dat areal (m2), som olien dækker til tidspunktet t (timer). Så længe der tilføres olie, er A den løsning til differentialligningen dA/dt = 103 - 0,2 • A, hvor A(0) =... -
Engelsk eksamen, hvor'n gik det?
ForumindlægHey. Vil bare lige høre hvordan det gik til jeres engelsk eksamen?Personligt syntes jeg den var rimeligt svær! og alle de fucking fulge!Skrev i at hovedpersonen var en han eller hun? Jeg kom selv frem til en hun!Men nåede IKKE at rette!!
