Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19821 til 19840 af 31486
-
WinEdt lignende editor til Mac
ForumindlægJeg har tidligere været meget glad for WinEdt som editor, når jeg har skrevet i LaTeX. Nu har jeg en Mac og leder efter en tilsvarende editor, hvor de matematiske tegn, etc. også findes som knapper, så jeg ikke behøver kende koderne for dem alle. Jeg har haft installeret texmaker, men kunne ikke... -
Hvilken videregående eller erhvervs uddannelse skal jeg vælge ?
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg færdiggjorde min gymnsiale uddannelse sidste år, og derfor skal jeg finde ud af, hvad jeg vil nu. Jeg ved ikke helt om, jeg vil læse på Uni, eller om jeg skal noget helt andet (måske tage en erhversuddannelse i s... -
Stil ..
ForumindlægHej . Hvad skal der til, for at få 10 eller 12 for en stil? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde bredden i den første opgave her? På forhånd tak -
Skitser på et koordinatsystem
ForumindlægHej... Jeg har problemer med følgende opgave:Firmaerne A og B, der ligger med en afstand af 100 km, fører de samme varer til de samme priser. Forskellen ligger alene i de priser, de tager for udbringning af varerne. Mens A tager 0,8 kr./km, tager B 1,5 kr./km.Afsæt A(0,0) og B(100,0) i et koordin... -
Reducering af brøker
ForumindlægHej, jeg har mangler lidt hjælp til 2 reducerings stykker.I første tilfælde er x = 0 (x+1)² - (x-1)²--------------- 2xOg i næste tilfælde er x=1x² - 1------x - 1Jeg ved at de bliver 5 og 2 (Lommeregner), men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal reducerer dem i flere trin.Med ven... -
reducering af ligning
ForumindlægJeg kan simelthen ikke finde ud af af reducere den ligning kan I??c=(T-33)*(0,48 + 0,45 * kvadratroden af v - 0,044 * v) + 33 -
Hvordan gik dansk eksamen? :D FP9 2015
ForumindlægHej alle 9.klasser der var oppe i dansk retsskrivning og læseprøve! Ville bare høre, hvordan det gik for jer, om I blev udfodret eller andre ting? -
Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej. De er fordi jeg for 2 måneder siden havde om Sin, Cos og Tan. Jeg må desvære sige at jeg har glemt hvordan jeg bruger det. Er der nogen der vil være rare at forklare hvordan man gøre. Opgave: Hvor lang er siden b, når c = 6, A = 45 grader og C= 90 grader på trekanten? Tak. -
Lys, brydning
ForumindlægJeg skal udregne brydningsforholder fra luft til plexiglas, som jeg får til 1,5112, og fra plexiglas til luft - som jeg får til 0,6002.. Så skal jeg så vise at de to brydningsforholde ganget med hinanden skal give 1.. Og det gør det også (eller i hvertfald tæt på 0,907) - men hvorfor er det lige ... -
Facebook bruger model - tnspire
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med denne opgave, hvor jeg har besvaret opgave a, men jeg er lidt usikker på mit resultat. Kan det passe, at der var 873,12 facebook brugere ifølge modellen? (opgaven er vedhæftet) Og hvordan beregner med hastigheden? (opgave b) Har det noget at gøre med -0,922? -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
sekundær litteratur
ForumindlægHej.Jeg vil bare lige høre, omman skal have sek. litt. i alle fag ? -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
Hvordan udregnes opgaven??
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig at I lige kan svare mig på om nedenstående opgave omhandler en linæer regression?: a) Bestem en ligning for den rette linje der går igennem punkterne (5,8) og (15,3) For det andet - og dette er det vigtige spørgsmål!: b) Bestem y-koordinaten til det punkt på linjen hvis ... -
Fra løsning til ligning - Differentialligninger
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med den sidste del i opgaven altså 4'eren. Tak på forhånd og rigtig god aften! -
Ord og symboler
ForumindlægHej, er der nogen der kender et link, hvor man kan slå forskellige matematiske symboler op samt ord? F.eks. vil jeg godt helt præcis vide hvad et lemma er. Det er bare nemmere med et link fremfor at spørge her hver gang der kommer et nyt symbol/ord jeg ikke kender. Hilsen Daniel -
t på til sidst eller hvad!??
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke afgøre om hvorvidt der skal t på endelsen i bestemte sammenhænge, når jeg skriver til hverdagen... fx: Jeg skal lige skrive mat færdig(t)?? Prolemet skyldes ikek mindst min ikke-danske baggrund, men hvorledes kan jeg takle dette problem? -
hjælp til opgave
ForumindlægHej sidder her med en opgave om renteafskrivning jeg håber at i kan hjælpe mig med.hvilket regnformel skal jeg bruge her. Har en vindmølle der koster 2961248 kr, skal afskrive den med 20% om året, hvad koster den efter 1 år -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser...
