Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 19821 til 19840 af 31730
-
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
funktion
Forumindlægder er givet en funktion f(x)=2x-7 a) løs ligningen f(x)=1 og derefter undersøg om punktet (100,193) ligger på grafen for f skal man ldifferencere funktionen? og hvordan gør man lige kan ikke huske det -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
hjælp til mat...
Forumindlægbasinnet var 0,22 m dybt.der blev fyldt 117,5 m3(i tredje)vand i bassinet.spørgsmålet:hvor mange cm var der fra vandoverfladentil bassinkanten ? -
Al den hjælpsomhed ?
ForumindlægGodaften Studi's.Endnu en aften sidder jeg forundret og sluger til mig af al den viden, den hjælpsomhed og alle de rettelser af afleveringer, der hver aften bliver slynget ud i dette forum. Og hver gang stiller jeg mig dette spørgsmål:- Hvorfor i alverden gør de det?Er det en hobby? Er folk n... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
Hjælp til Monotoniforhold 😃
ForumindlægSagen er det at jeg skal lave en fremlæggelse om dette emne (dvs.lave bevis(er) "Fortæl om begreberne monotoniforhold ekstreme og nulpunkt Fortæl om anvendels af disse begreber f.eks ved at inddrag optimerig" Sådan lyder opgaven. Problemet er at, jeg ikke ved helt hvordan jeg skal angr... -
løse ligningssystemet
ForumindlægHej er ved at løse et ligningssystem. Har dog følgende ligning nu: (3x+y)-(x+y)=14-2 Hvordan skal man løse den? -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Sproglig studieretning?
ForumindlægHej alle Til sommer skal jeg i gymnasiet og jeg har valgt en sproglig studieretning. Engelsk, fransk og spansk (begynder) på A niveau. Har i også en sproglig studieretning? Hvis ja, hvordan er det at have 3 sprog på A niveau og hvor mange lektier er der i de forskellige sprog fag? Kan... -
God til dansk grammatik?
ForumindlægHej! :D En der er god til dansk grammatik, som har tid til at læse min opgave? Den er omkring 2,5 sider på word. -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, jeg er en pige, som går i 9.klasse og som skal tage stilling til hvad jeg vil uddanne mig til.Jeg havde tænkt mig, at uddanne mig som et eller andet indenfor fysik. Men jeg ved bare ikke om fysik i gymnasiet er meget sværere end i folkeskolen? -
Bestem forsjrift for stamfunktion.
ForumindlægHej alle, er der nogen der lige vil se om jeg har lavet denne opgave rigtig? :) En funktion f er bestemt ved f(x)=6x^2-8x Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis grafen går gennem punktet P(2,13) Svaret er vedhæftet: William -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
FSA Mat. Mdt. Hvordan forgår det?
ForumindlægHvordan foregår FSA i mdt. mat? Trækker man bare et spørgsmål der skal besvares, eller? Og hvad burde man i øvrigt læse på? Er der noget bestemt der 100% vil dukke op? -
Kvadratrod?
ForumindlægJeg har altid undret mig over, om der er en udregningsformel for kvadratrod? fx, hvis man vil prøve at beregne kvadratroden af noget i hovedet? -
fra bakterier til mennesket
ForumindlægDet hele startede jo med at der blev "skabt" af de opløste stoffer i havet, først RNA, Aminosyre, proteiner og derefter DNA. Der blev så "skabt" bakterier(prokaryoter) og blågrønalger(eucaryoter). De havde ingen cellekerne med kun en stiv cellevæg - deres DNA ligger frit i cel...
