Søgning på: italiensk eksamen. Resultater: 19861 til 19880 af 34347
-
Adgangskrav
ForumindlægHvis jeg nu ønsker at gå på kunstakadamiets arkitektskole, og jeg nu har et gennemsnit på 10.1 i stedet for 10.9 eller hvad det nu end er, er det så stadig muligt at blive optaget? Eller kan man, vælge at studere arkitektur, men som civilingeniør, og derefter vælge at skifte til Kunstakadamiet i... -
Historie
ForumindlægHej!!ER der nogen som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive som historieopgave?? -
Hjælp det er simpelt
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med at forstå delopgave 2 jf. vedhæftet billede. Hvordan skal dette forstås? Jeg er godt klar over vi har en lineær afbildning, og fi får givet vektorer der tilhøre f(a), men hvordan beviser jeg de er egenvektorer for afbildningen f? Mange tak på forhånd! -
Varmefylde
ForumindlægJeg skal finde en væskens varmefylde. Væskens masse er 0,65 kg. Væsken er hældt i en termokande og opvarmes med en dyppekoger. Der er målt sammenhørende værdier af temperaturstigningen og den tilførte energi: 1. opmåling: tilført energi: 16 kj temperaturstigning: 10 grader C 2. opmåling: tilført ... -
Matematik
ForumindlægHejJeg står og skal til at tage et par fag på Odense teknikum. For at kunne komme ind på radiografudd. Det drejer sig om fysik og matematik på b-niveau. Det er matematikken jeg gruer for. Jeg har ikke haft matematik i årevis og kan huske, at jeg ikke havde nemt ved det. Jeg prøvede kræfter med de... -
Russikse rev. spørgsmål
ForumindlægHar lidt om den Russiske rev. Har ikke forstået så meget vidst. Men det jeg gerne vil have i hjalp mig med var, hvis I kunne forklare mig forskellene på befolkningerne.Der er bolsjeviker. Mensjeviker Sovietter. Og vidst flere endnu. HVad er forskellen? Hvor de er fra eller deres holdning. Og hvis... -
hvad er en synopsis?
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde udaf hvad en synopsis er! og vil hører om i kender et sted man kan finde eksempler o.lign....måske i selv ligger inde med en jeg må se? -
Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej... Jeg skal til Skriftlig årsprøve i matematik på c-nivaue og vil hør om nogle af jer har nogle gode fif til hvad jeg kan læse op på. Den 1 time er jo færdighedsregning, så vil gerne forberede mig så godt jeg kan :) Tak på forhånd! -
Hm, hvad syns I, Plzzz hjæælp?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er ret forvirret omkring hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT. vil gerne ha nogt inde for kultursammenstød. socialerings problemer osv. har tænkt m at vælge samf (A) men hvad kunne dt andt fag være. dansk el. psykologi? tænkte at på læse en novelle omkring emnet hvis j v... -
Afgangsprøve i fysik
ForumindlægHej, Jeg er ret nervøs for afgangsprøven i fysik 9 klasse. Jeg er mest bekymret for de spørgsmål lærer og censor stiller. Jeg kan godt sige: “Vi kan altså se, at den her gas fordamper“, men så kan jeg ikke forklare, hvorfor. Har i nogle gode råd til fysik prøven? -
Engelsk metode
ForumindlægHej Skal jo op i AT, og i den forbindelse har jeg valgt engelsk som et af mine fag, men vil gerne være hundrede procent sikker på at jeg forstår at det er den korrekte metode, da det jo er vigtigt at have helt styr på. I engelsk, som er et sprogfag, benytter man overordnet den hermaneutiske me... -
Citater.
ForumindlægHej. Når man nu citerer i en analyse, hvor og hvordan vil man så skrive henvisningen? Tak på forhånd. ;) -
Billedanalyse, komposition (billede fra dmg).
ForumindlægHej! - jeg er pt. I gang med min forberedelse til folkeskolens afsluttende mundtlige prøve i dansk. Jeg har trukket "det moderne gennembrud", og har i forbindelse med det valgt at lave en billedanalyse af billedet "Aften. Den gamle kone og døden". Jeg er gået i stå ved komp... -
er der nogen som gider og udybe det for mig?
Forumindlægen harmonisk svingning f givet ved: f(x) = 4sin(2x+1)-2 bestem f¨(x) og løs ligningen f¨(x)=0,x ∈ l0;πl jeg har bestemt f'(x)=8sin(2x+1) så nu er jeg gået i stå har ingen anelse om hvordan jeg kan løse den -
Termodynamik
ForumindlægNogle der ved hvilke entalphi beregninger vi er ude i her? Kolben hvor NaOH(s) dissocieres bliver brandvarm. Vis, ved en termodynamisk beregning, hvordan dette kan forklares. -
hjælp til samfundsfagsrapport
ForumindlægJeg har altid problemer med at skrive samfundsfagsrapporter, hvilket irriterer mig voldsomt. Derfor ville det være dejligt hvis jeg kunne få en person der gad respon på en til 2 fremtidige rapporter, mit niveau ligger på 8 -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Det danske skriftssprog. Debat
ForumindlægHej. Jeg vil gerne starte en debat om det danske skriftssprog. Er der flere, der har oplevet, når de retter en dansk stil igennem, at deres sprog er blevet sjusket. Altså mere sjusket i forhold til tidligere. Nogle der har oplevet dette, og hvad tror I det skyldes? Msn m.m? -
Erhvervscase - Hjem is
ForumindlægEy, er der ikke en der kan komme med nogle hint til nogle symptomer eller problemer til denne case?Mvh Dennis -
kort spørgsmål :)
ForumindlægHej jeg skal op til terminsprøve, i engelsk, har valgt at at skrive på pc. Ville høre jer om det er bedst at skriver i hånden eller bedst på pc ??? fordele og ulemper.? Fordi jeg er virkelig i tvivl om det er bedst jeg har valgt at skrive på pc, har nemlig hørt mange ulemper for det. F.eks: skal ...
