Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19861 til 19880 af 29671
-
SRP emne - kunstig intelligens? Filmen "Her" fra 2014 - hjælp søges.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart skrive SRP, og fik den idé at skrive om kunstig intelligens i fagene Engelsk/Samfundsfag. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme i dybden med den oscarvindende film "Her" - en film, hvor hovedpersonen forelsker sig i et operativt styresystem (kunstig in... -
Mulige debatspørgsmål til emnet fattigdom i Danmark
ForumindlægJeg går i 1.g og skal undervise en 7.klasse i 90 min. i samfundsfag. Jeg har lavet følgende program: 1.Brainstrom på tavle - hvad forbinder i ved fattigdom? (de nævner sikkert absolut fattigdom) 2.Så ser vi en kort film om absolut fattigdom, dog ikke for barsk så stemmningen ikke bliver for tri... -
Mulige dabatspørgsmål til emnet fattigdom i Danmark?
ForumindlægJeg går i 1.g og skal undervise en 7.klasse i 90 min. i samfundsfag. Jeg har lavet følgende program: 1.Brainstrom på tavle - hvad forbinder i ved fattigdom? (de nævner sikkert absolut fattigdom) 2.Så ser vi en kort film om absolut fattigdom, dog ikke for barsk så stemmningen ikke bliver for tri... -
Valgfag: Hæve samf. til B?
ForumindlægHej SP, Inden onsdag i næste uge skal jeg have valgt valgfag. Indtil videre har jeg planer om at hæve samfundsfag til B-niveau, men jeg er stadig i tvivl om det er fornuftigt. Sagen er nemlig det, at jeg ikke ved hvordan samf. på B er. Derfor håber jeg, at I kan fortælle mig noget om det. Desu... -
Projektopgave "på vej" HJÆLP
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
På vej - Underemner? HJÆLP HJÆLP HJÆLPPPPP (takkkk)
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
projektopgave underemne HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
USA - strategiske overvejelser
Forumindlæghey... skal svare på følgende : Undersøg hvilke strategiske overvejelser der ligger bag USA´s ønske om et missilskjold og hvorfor missilskjoldet giver anledning til stor debat mellem de europæiske lande. de strategiske overvejser må være noget med realismen, så noget med at for at forblive de s... -
Armstrækninger
ForumindlægLidt sært spørgsmål jeg lige sad og tænkte over. Er der nogen decideret fordel ved at lave armstrækninger på knoerne? Man ser det tit i hæren og til under forskellige kamport træning. Er der nogen kropslig forskel ved at gøre det sådan, elelr hærdes knoerne bare? -
SPANSK
ForumindlægHejsa!!! Jeg håber at nogen af jer derude, der kunne hjælpe mig med en spansk oversættelse jeg har lavet: Una dia dos chicos encontraron una pasaporte en la calle. Fue una pasaporte espanol, pero no fueron capez de ver a quien le pertenció, porque el nombre fue borrado. Los chicos llevaron lo... -
Politiske Partiers rækkefølge
ForumindlægHjælp Mig...! Jeg drukner... Jeg har brug for hjælp til at opstille de politiske partier i rækkefølge,,, Venstrefløjen til Højrefløjen...! -
Hvor meget har jeg skrevet?
ForumindlægHej folk :-) Jeg er så heldig at jeg er ved at være færdig med min SRP opgave i 3.g. Jeg har skrevet i latex, og det eneste problem er, at jeg ikke ved hvor meget jeg har skrevet. Jeg har i en anden tråd herinde fundet et program der kunne tælle ord i opgaven, men det er ikke særligt præcist og... -
Metodeafsnit?
ForumindlægSkal man lave et metodeafsnit?? Kan lærerne godt lide det ?? -
Hjælp til ny højre-venstreskala
ForumindlægJeg sidder med en opgave i den ny højre-venstreskala, men jeg forstår ikke helt hvad der kendtegner et parti hvis den er venstre eller højr på værdipolitikkens aksen. Håber at der er nogen der forstår mit spørgsmål da det er lidt svært at forklare. -
AT-emne
ForumindlægEr der nogen der ved om man må skrive i Biologi og Idræt ved dette års AT.. Desuden er det er meget tight emne! -
AT skæres ned?
ForumindlægJeg har lige læst i avisen at eksperter foreslår en beskæring af faget AT. Nu har jeg aldrig selv haft faget, og min umiddelbare holdning er at det er noget diffust pjat. Hvad synes I der har haft faget? -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
Multietnisk samfund?
ForumindlægEr der nogle af jer der kan komme med en fyldest gørende bud på hvad et multietnisk samfund egentlig er? Der bliver snakket meget om det i medierne, men det forekommer mig stadig uklart, hvad der definere sådanne et samfund. Om det fx er kvantitateten på nationaliteter eller om hvor mange der e... -
Læse op til HTX start :)
ForumindlægHejsa :) Jeg starter på HTX her efter sommerferien, og vil gerne holde min hjerne super skarp :P Men hvad kan jeg forvente at møde i det halvårige startforløb? Jeg vil være lykkelig (virkelig lykkelig), hvis nogle har nogle gamle opgaver fra 1.g, fag er ligegyldigt :D På forhånd tak :) -
Spørgsmål, til mund. høj. samf
ForumindlægI min forberedelse er jeg kommet i tvivl, om 3 emner, så hvis man skulle trække følgende, hvad skulle man så komme ind på:1)Risikosamfund (noget med Ulrik Beck, men hvad er det lige han siger?)2)Eu udvidelsen(hvad kan man komme ind på her, noget med konsekvenserne, eller hvad?)3)Og hvad indeholde...
