Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19881 til 19900 af 117955
-
hjernens belønningsystem
ForumindlægJeg har undret mig over noget: hvordan kan det være, at det altid er søde ting, man har lyst til frem for fx en gulerød? Altså hvorfor er det lige fedt og sukker, som hjernens belønningssystem bliver afhængig af fremfor sunde ting??? -
Hvad søger i?
ForumindlægEr nysgerrig....så vil lige spørge hvad folk derude søger/har søgt? Selv har jeg kun søgt Jura, da jeg er sikke på optagelse. -
Homozygot
ForumindlægJeg har en opgave der lyder "hvis vi krydser en sort hingst med en rød hoppe (begge homozygoter) hvordan vil det forventede udspaltningsforhild så være i F2-gerationen?" Kan nogen fortælle mig hvad homozygot er ? Det som jeg har læst mig frem til er at det er en hest med dobbelt gen. Dv... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og har lige været oppe til C-niveau musik eksamen. Det gik desværre ikke særlig godt, og endte med at gå hjem med et 02.. Tilgengæld fik jeg 10 i årskarakter i C-niveau fysik. Hvad ligger mit gennemsnit på lige nu? Jeg vil gerne studere Jura når jeg er færdig med gy... -
Eksamensspørgsmål - Væksmodeller og tangent?
ForumindlægJeg sidder og øver op til mundtlig eksamen. Spørgsmålet er vækstmodeller og jeg skal redegøre for lineær vækst Jeg skal komme ind på a og b samt skæring mellem rette linjer, men til sidst står der at jeg skal komme ind på ligning for tangent Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen, ... -
Fysik hjælp til desperat studerende!
ForumindlægHej alle! Jeg har en fysik eksamen på vej og har knoklet med en masse spørgsmål, men sidder dog tilbage med en del som jeg ikke kan finde ud af. Hvis i vil hjælpe mig med denne opgave ville det være en stor og værdsat hjælp! Kræfter og arbejde En klods med massen M bliver påvirket af en kons... -
Eksamentræning - uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle. Sidder og terper matematik, da jeg skal til eksamen mandag! Er virkelig død i denne opgave - er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg ville tro at det er noget med tangents ligning - men kan det overhovedet være det, når jeg ikke får f(x) oplyst? Graften for en funktion f er en ret linje... -
Areal af punktmængden...!! Please VIGTIGT!!!!
ForumindlægGoddag.. Jeg fik spørgsmål, som er: "Redgøre for, hvorledes arealet af punktmængden {(x,y) | a ≤ x ≤ b ∧ g(x) ≤ y ≤ f(x)}, hvor f(x) og g(x) er kontinuerte funktioner, bestemmes.".. Hvordan vil ( g(x) ≤ y ≤ f(x) ) se ud, som graf.. Ka' én viser mig en teg... -
reducer
Forumindlægreduver udtrykket (2a+3b)^2 - 3b(4a+2b)-(2a+b)*(2a-b) nogen der kan hjælpe! ! ! ! -
HF eller STX ??
ForumindlægHej derude! Jeg er i en situation nu hvor jeg skal beslutte om jeg vil tage HF eller STX efter sommerferien. Jeg er virkelig usikker og ved ikke hvilken en jeg skal tage. Det er sådan at jeg faktisk er optaget på STX nu men kan først begynde i august. Jeg har været i udlandet i de sidste ... -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
Karaktergivning på gangen
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil høre jer om i kender til nogle regler, der siger at man ikke må give karaktere på gangen. Jeg oplevede nemlig dette til min afsluttende eksamen, som finansøkonom. Så derfor vil jeg høre om i kender til nogle juridiske regler for at man ikke må dette, ud over at det er al... -
Eksamenskarakterer i skr. musik 2004
ForumindlægHey!Er der nogen der ved hvor man kan se hvad elever, der var oppe i skriftlig musik eksamen i 2004, fik i gennemsnit? Ikke et generelt gennemsnit, men et gennemsnit for hver enkelt af de stillede opgaver: Koralharmonisering, viseudsættelsede, jazz arrangement, pop/rock arrangement, delopgaven.Fo... -
Mundtligt engelsk!!
ForumindlægEn der kan hjælpe mig, jeg sidder og skal aflevere den opgave jeg skal fremvise til eksamen, jeg har valgt og snakke om tøj i danmark og tøj i england. skal jeg lave en billede side, og skrive lidt tekst der på ? og så lave en seddel hvor jeg skriver på hvorfor jeg har valgt det emne , eller ... -
Disposition til mundlig fysik C
ForumindlægHej.. jeg er ved at læse op til fysik C eksamen, og min lære har sagt til os at vi burde lave dispositioner til alle emner. men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lave de her dispositioner.. jeg har fået alle emner og spørgsmål at vide. Så håver der er nogen som vil hjælpe med at fortælle... -
betragt andengradspolynomiet
ForumindlægHej. Jeg har et eksamens spørgsmål i mundtligt mat b som lyder. Betragt andengradspolynomiet f(x)=a(x-s)^2+t og undersøg virkningen af s og t hvordan griber jeg det an og hvor meget skal jeg have med? på forhånd tak. -
Differentialregning og funktioner
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
opskrive udsagn i mængder
ForumindlægJeg har lidt problemer med hvordan opgaven kan skrives op i mængderne A, B og C. Er der nogen der vil hjælpe med at skrive det op i mængder? Om tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på m... -
HJÆLP TIL OPTAGELSE
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds...
