Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19881 til 19900 af 77388
-
AT-emne - hjælp!
ForumindlægHej :) Skal aflevere endelig emnevalg i morgen, og jeg skriver i Fysik (B) og Religion (C). Det jeg gerne vil skrive om er atombomben og religiøse reaktioner, men kan ikke rigtig finde materiale i Religion, så overvejer om jeg skal skifte emne. Så har I nogle gode ideer til emner? Det skal ... -
Hvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse???
ForumindlægHvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse??? Følgende linjer: Kommunikationstekniske studieretninger: Kommunikation/it A - Engelsk A Naturvidenskabelige studieretninger: Fysik A - Matematik A Naturvidenskabelige studieretninger: Kemi A - Matematik A Naturvidenskabelige stud... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen, Her til AT har jeg valgt fysik, som det bærende fag og historie som bifag og jeg skal skrive om Newtons love. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "dreje" emnet så det passer med overskriften "fremtid, visioner osv. ". Håber at I kan hjælpe, for jeg er virkelig i... -
Bestem centrum og halvakser for ellipsen med ligningen
ForumindlægHej Jeg er i gang med et par opgaver omkring keglesnit og skal i en af dem halvakser og centrum for følgende ligning: Jeg har forsøgt mig ved følgende fremgang udfra et eksempel vi har fået, men det funger ikke helt for mig 9*x^2+25*y^2-18*x-100*y-116 = 0 9*x^2+25*y^2-18*x-100*y = 116 9*(x... -
hjælp til at finde a i ligning
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg finder a i denne ligning: 21 = 7*a^9 ? dette er en ekspontialfunktion! -
Skønsmæssig beregning
Forumindlæg12 stk boller ... Kun 8,95 1 bolle koster ca.... kr. Hvordan regner jeg det ud?...?! Siger man 12 divideret med de 9 kr, eller..? -
Hjææælp!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en 16 årig pige der er færdig med folkeskolen her til sommer og har valgt at tage en 10.klasse. Mit spørgesmål er om man ikke efter folkeskolen kan få hjemmeundervisning i et år i stedet for at tage en 10. klasse. håber at nogen kan give mig svar på dette :) på forh... -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Rettelse
ForumindlægHej, nogle der har lyst til at rette?Tysk-dansk1)Realschule:Die Realschule umfaBt die Klassen 7 bis 10.Sie vermittelt die Grundlage für eine Berufsausbildung und für studien-qualifizierende Bildungsgänge.1)Dansk:Realskolen omfatter klasser mellem 7-10.De formidler grundlæggende for en erhversudda... -
Homogent elektrisk felt
ForumindlægEn pladekapacitor anbringes vandret i tyngdefeltet (+ øverst, - nederst). Der er vacuum mellem pladerne, og pladeafstanden er 9,0mm. Spændingsforskellen mellm pladerne er 450 V.a) Find den elektriske feltstyrke mellem pladerne.E = U/d = 450V/0,009m = 50kV/mEn meget lille plastickugle med massen 2... -
RADIOGRAF Kvote 2 -levnedsbeskrivelse HJÆLPPP!!!
ForumindlægKort sagt.. jeg finder nu ud af meget meget sent at jeg vil søge ind på Radiografuddannelsen i år, men fordi jeg ikke har Fysik i det hele taget, og der kræves Fysik på b, har jeg tænkt mig at tage det på enkeltfagskurser, nok om det, altså skal det så gøres under kvote 2.. Og så skal jeg jo søge... -
Hvad skal jeg gøre??? Hjælp mig, please !
ForumindlægJeg er en pige, der kæmper for alt, jeg er meget ambitiøs, kæmper for at få gode karakter, alle ved at jeg KÆMPER FOR MEGET, men jeg bliver tit bedømmet forkert. Idag skulle jeg op til fysik årsprøve, og jeg har fået 4, Jeg har det meget meget dårligt, jeg har grædt hele dagen, har det virkelig d... -
SRP emne
ForumindlægNogle forslag til et emne i SRP - med fagene matematik A og fysik B, når jeg gerne vil have, det til at omhandle noget med arealfunktioner, integralregning og sådan ? -
Kemi A eller B?
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogle, som ved, hvor stor forskellen er mellem henholdsvis Fysik og Kemi A- og B-niveau? Da jeg overvejer at vælge linjen Mat A, Fys A, Kemi A. Fortsat god aften. -
Eksponentiel funktioner
ForumindlægJeg er gået i stå med en opgave, så jeg ville høre, om nogle kunne give mit et hint til, hvad jeg kunne gøre? :) En dyrebestand fordobles i antal på 9 år. Bestem den årlige procentvise vækst. Mange tak! -
Bestem integrale
ForumindlægHej! Jeg har funktionen f(x)=kvadratrod(x) - 1. Derefter skal jeg finde det bestemte integrale fra 0 til 9. Synes det var let nok indtil min lærer sagde, at kvadratroden(x) = x^0,5??? (hvis man integere) Hvis jeg regner ud på hans måde får jeg -6, som resultat. Nogen der kan forklare mig dette? ... -
Moderne gennembrud
ForumindlægHej alle, om kort tid skal jeg til Dansk A eksamen - på gym. Dog er der en enkelt periode jeg ikke har fuldkommen styr på, nemlig det moderne gennembrud, nogen der kort kan karakterisere hvad det er ? :-) Mange tak -
kinematik
Forumindlæghej alle jeg har nogle fysik opgaver for til i aften som jeg slet ikke kan finde hoved og hale i. Er der en venlig sjæl som kan forklare mig hvor jeg skal starte fra og hvilken viden/formler jeg skal bruge for at finde svaret. Ved ærligt ikke hvor jeg skal begynde henne. jeg har vedhæftet dokum... -
Det parasympatiske og sympastiske opbygning?
ForumindlægHej allesammen ! :) Jeg skal skrive en rapport hvor jeg skal skrive om det parasympatiske og sympatiske nervesystems opbygnig nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak! :) Phillip
