Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 19881 til 19900 af 86708
-
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der.. -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej er der nogen der ved nogenlunde hvilke formler man skal kunne uden hjælpemidler til matematik 1-årig A-niveau?? På forhånd tak -
Opgaver til eksamen
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde gamle 1 times sæt på nettet? Det er matematik B, jeg leder efter. Tak på forhånd :) -
Enhed eller ej
ForumindlægEr det korrekt, at man kun skal skrive enheder bag sine tal i fysik, kemi, biologi og så videre, men ikke i matematik? -
help
ForumindlægEr der nogen herinde der sidder med retteark/udregninger/svar til matematik maj-juni 2007. Det er den der handler om Operaen. Jeg tilbyder gerne penge for det! -
Terminsprøve
Forumindlæghej, Jeg skal op i terminsprøve snart. Og vil virkelig gerne forberede mig til matematik: problemregning. Er der nogle gode hjemmesider som i kender, så jeg kan øve mig. Det er meget vigtigt for mig. Tak ;) -
Geometri mat A skr. eksamen
ForumindlægHej, til den skriftlige eksamen til matematik på A-niveau, forventes der, at man skitserer trekanter og lign. til 1. delprøve? taaak <3 -
brøksnask
Forumindlæghar følgende som jeg hænger fast i: e = Q-c/Q => -2521/3250 = 6.500-c/6.500 => c = ?? hvordan får jeg udskildt c i ovenstående? pft. -
Integration
ForumindlægNogle, der lige hurtigt kan forklare, hvorfor: ∫1/(x(x+c))dx = ln(x/(x+c)) / c ?? -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor jeg skal bevise at y´= y*(b-a*y) har den fuldstændige løsning y(t)= m/(1+c*e^bx) Er der en der vil hjælpe mig til hvordan dette skal bevises, for er helt på bar bund -
reaktionstype sarin?
ForumindlægVedhæftede billede viser en reaktion af sarin med acetylcholinesterase, men jeg er i tvivl om hvilken reaktionstype, der er tale om? tak -
Potensfunktioner - a og b
ForumindlægHvad er betydningen af a og b i potensfunktioner, og hvad kaldes de?heeelp! -
Hjælp!
ForumindlægKan virkelig ikke det med ligninger? Hvad gør man i disse? a) 2 * x(7 opløft) = 17 b) 4 * x (3,6 opløft) = 42 C) 15 * x(12 opløft) = 197 -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej alle! I en retvinklet trekant ABC er længden af hypotenusen c = 15,6, og kateten b har læbngden 11,3. Beregn størrelsen af vinklerne A og B samt længden af kateten a. Nogen der kan hjælpe? :) -
EN SMULE GENETIK. NEMT SPØRGSMÅL MÅSKE?
ForumindlægHejsa, jeg er startet med faget genetik, og jeg sidder lidt fast med en lille detalje. Jeg har prøvet mig frem. og håber at jeg kan få hjælp :) måske skal jeg bare have et spark :) Opgaven lyder: Nedenstående figur viser en DNA-duplex, der aflæses fra venstre mod højre: 5’-A-T-T-C... -
Asienstudier - Japan
ForumindlægHej alle, Jeg har som mange andre færdiggjort min HTX, og vil nu drage videre til et universitet, så snart jeg er færdig med at arbejde som lærervikar i mit sabbatår. Spørgsmålet er dog: Er det muligt at uddanne sig som lærer i eventuelt engelsk (senere hen matematik) i Japan med denne bachelor... -
SSO, tilrådeligt?
ForumindlægHej alle.Jeg overvejer at skrive SSO i matematik. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, hvis I gad skrive jeres positive/negative erfaringer med at skrive i matematik.Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om nogen har skrevet om pi? Kan det anbefales?Mvh Sabrina -
impulsbevarelse
ForumindlægJeg har i et opgave sæt fået følgende problem:C) en ion (19^F^+9) støder ind i en fri elektron. Vis, at elektronens fart efter stødet er ca. den dobbelte af 19^F^+9-ionens oprindelige fart, hvis stødet er elastisk.dette er opgave c, og fra de foregående opgaver ved jeg at:massen af 19^F^+9 = 3,15... -
hjæælp!!
Forumindlæghej Om en eksponentielt voksende funktion f vides, at f(0)=2 og f(4)=8. a) Bestem en forskrift for f. b) Bestem en ligning for tangenten t til grafen f i punktet med førstekoordinaten 4. En funktion g er bestemt ved g(x)=kv-rod(2x+b), hvor b er en konstant. I punktet med førstekoordinaten 4 har ... -
Beregning af vinkler (trigonometri)
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp her, selvom det er en meget simpel opgave. Jeg har regnet opgaven ud, men vil gerne hører om den er lavet korrekt. Jeg skal beregne vinklerne i en trekant ABC. a= 12 b= 17 c=22 beregner man ikke vinkler ved hjælp af cosinus? f.eks cos(12) = 0,97 grader cos( 1...
