Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19901 til 19920 af 23609
-
Dominant og recessiv
ForumindlægHvis bare du kan svare på et spørgsmål vil det være en stor hjælp! (Det er til en bioteknologi rapport) Overemnet er: Klorofylmutanter hos byg - vi lavede forsøg med byg hvor nogle blev grønne, andre gule og andre igen hvide 1) Hvorfor slår en egenskab igennem, når blot et enkelt af... -
Oxygen - Reaktioner
ForumindlægJeg er ved at lave kemi rapport, og har brug for noget hjælp til diverse spørgsmål. Der kommer måske flere i løbet af dagen, så håber nogle kan hjælpe. Er rimelig lost til reaktionskemaer, så det går de første par spørgsmål på. Når carbon (kul), svovl og fosfor brænder, dannes der henholdsvis CO... -
ligevægt og redoxkemi
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ved at skrive en rapport om syrer og baser, om fortæller noget om carboxylsyrer. problemet er dette at jeg er tvivl om, hvis der indstiller sig ligevægt, er det så det samme som at der sker redoxkemi, altså at der oxideres og reduceres... -
Akut hjælp ønskes --> afleverer i morgen!
ForumindlægSidder her med SIDSTE del af min rapport (weee!Me happy), men er desværre gået død, ved godt at det ikke er nogen undskyldning, men jeg var der ikke de dage hvor vi åbenbart har lært om det, så er lidt på bar bund, har ikke end fået compendium! :S MEn har et par målinger: - Gitterkonstanten: 30... -
Konduktometrisk titrering
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en rapport om konduktometrisk titrering af hhv. HCl og eddikesyre. Jeg mangler at svare på nogle spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om. De er som følger: - er konduktometrisk en let og sikker måde til at bestemme ækvivalenspunktet ved syre-basetitrering? - er der fo... -
Søde,rare og dejlige mennesker læs det her!
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi-rapport som skal afleveres imorgen, er gået helt i stå, skal bare lige vide hvordan jeg kan udregne koncentrationen af kobberindhold ud fra de kendte volume og Absorbans.. Det jeg ikke ved er, skal jeg tage Cu's volumen eller H2O's volumen når jeg ved at n= c*V ... -
pH - vand med syre
ForumindlægJeg sidder med en rapport omkring puffersystem. Mit spørgsmål lyder som følgende: Beregn de teoretiske pH-værdier, både før og efter tilsætningen af syre og base. Vis beregningerne (et eks. på hver "type er, dvs. en med syre i rent vand, en med base i rent vand, en med syre i en puffer ... -
Bestemmelse af Rydbergs konstant vha. emissionslinjer. Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg har lidt vrøvl med en fysikrapport. Formålet med rapporten er at bestemme Rydbergs konstant, vha. gitterligningen og emissionslinjer. Gitterkonstanten er som bekendt d * sinV = m * λ Hvor d er gitterkonstanten her er 1,667 * 10-6 m. Desuden har jeg fået af vide at alle spektrall... -
Potensfunktioner og vækst
ForumindlægHej! Jeg mangler hjælp til to opgaver i en rapport. Opgaver lyder således: Opgave 1 funktionen f(x)=b*x^a opfylder at f(2)=2 og f(4) = 16. Bestem a og b Opgave 2 Luftmodstanden af en bil afhænger af bilens fart. For en bestemt bil kan sammenhængen mellem bilens fart x (målt i km/t) og luftmod... -
PCR metoden
ForumindlægHej, har skrevet en rapport om PCR metoden hvori jeg skrevet dette: PCR står for (Polymerase Chain Reaction) eller Polymerase kædereaktion. Metoden efterligner den proces der kaldes for DNA-replikationen. Det er den proces der foregår inden en celle deler sig. Alt DNA kopieres. Metoden anvendes i... -
Blodtyper PLEASE HJÆLP !!! :(
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en rapport senest i morgen og har nogle få lette spørgsmål, for dem som er gode til biologi, og elsker at sidde og hjælpe nogle der er virkelig i krise :S Og som jeg virkelig håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har blodtypen AB negativt. Beskri... -
Boyle-Marioottes og Gay-Lussacs 1. lov
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive rapport over to forsøg vi har lavet med det formål at fremvise Boye-Mariottes lov og Gay-Lussacs 1. lov. I databehandlingen skulle vi regne gaskonstanten ud, ud fra volumen, trykket, antal mol og temperatur. Vi har brugt formlen R=(pV)/(nT) Jeg har fåe... -
Co2 konc i mikroalge dyrknings bassin ?
ForumindlægHej der. Jeg er igang med et projekt på KU omkring græsningsrater hos rejer og snegle, og har selv dyrket alger i akvarier. har brugt svag co2-bobling, gødning med N og P, og varme. Ph har ligget stabilt på omkring 6,5 til 7,2 over et par uger. Nu skal jeg så redegøre teoretisk for co2 måling i v... -
reaktionsskemaer
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang med forberedelse til eksamen i kemi, og nu er jeg så nået til en rapport hvor jeg mangler en del reaktionsskemaer som jeg ikke helt kan finde ud af at stille op: 1) TOLLENS PRØVE: Aldehyder kan med Tollens reagens oxideres til carboxylationer mens sølvionen reduceres til... -
Beregninger af fart og acceleration
ForumindlægHey, jeg har et lille problem. Jeg har fortaget mig et forsøg med et lod der falder igennem en timer (100 prikker i sekundet på en papirstrimmel) og derpå skulle vise loddets acceleration og fart. Problem er dog bare lige jeg ved ikke hvordan jeg kan bruge resultaterne til noget. Her er et link t... -
liniær regression
ForumindlægHej, er ved at lave en matematik rapport omkrin matematiske modeller og funktioner og sidder lidt fast med et spørgsmål. Jeg har følgende værdier; Højde i m: 0, 500, 1000, 1500, 2000, 2500, 3000,3500, 4000, 5000, 6000, 8000, 10000 Temeperatur i C: 15, 12, 8, 5, 2, -1, -4, -8, -11, -... -
Tykkelsen af et hår
ForumindlægHej, :) Jeg sidder og skriver en rapport omkring et forsøg, som vi har lavet, hvor vi udregnede tykkelsen af et hår ved hjælp af interferensmønsteret fra en laser. Jeg skal til at beskrive ligningen, som vi bruger i databehandlingen, men jeg er dog blevet usikker på, hvad dele af den viser. L... -
Måling af tykkelsen af et hår
ForumindlægHej, :) Jeg sidder og skriver en rapport omkring et forsøg, som vi har lavet, hvor vi udregnede tykkelsen af et hår ved hjælp af interferensmønsteret fra en laser. Jeg skal til at beskrive ligningen, som vi bruger i databehandlingen, men jeg er dog blevet usikker på, hvad dele af den viser. L... -
Energi som funktion af sted
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave en rapport om energiforholdene under en bevægelse af en rullevogn, der trækkes af et ophængt lod. Gnidningskoefficienten er sat til 0, da vognen er på hjul, men der er dog stadig en gnidningskraft. Denne gnidningskraf skal beregnes i sidste opgave, der lyder: Bereg... -
Oversættelse
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe med at oversætte: Madrid. - Omkring seks millioner af børn er mellem fem og 17 arbejder i Latinamerika. Næsten halvdelen af Allos er i udnyttende eller farlige opgaver desempañan truer deres liv, eller de ikke kan nyde grundlæggende rettigheder og vit...
