Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19901 til 19920 af 152921
-
Potens - bevis
ForumindlægHej, der er lige et bevis som jeg er gået total kold i.Beviset er (a^r)^s = a^r*s men skal bruge bnoget logaritme i det tror jeg, ellers er jeg ikk helt meder der nogle der vil bevise det og skrive helt hvad de gør og hvilke ting de bruger efter lighedstegnet?på forhånd mange tak -
isolering og tal bestemmelse
ForumindlægHej, nu har jeg siddet og puslet med denne opgave i snart 20 min, og kan simpelthen ikke se hvordan jeg kan finde a i 13=a^2+(a+1)^2 jeg har forsøgt: 13=a^2+(a+1)^2 <=> 13=a^2+a^2+1^2+a*1^2<=> men kan så ikke se hvordan jeg skal komme videre og om jeg overhovedet er rigtigt ... -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Hvad skal du være når du blir´ "stor"
ForumindlægNu er det snart ved at være tid. Studentertitlen ligger lige om hjørnet, men hvad så??Hvad skal du bagefter? Hvad skal dit fremtidige arbejde være?Jeg vil selv gerne være lærer, så skal lige på seminariet i 4 år, derefter vil jeg meget gerne være politibetjent..Mit gennemsnit er ikke høj, formode... -
Mundtlig Matematik (FSA)
ForumindlægHej!Jeg går i 9.kl. og skal snart op til matematik mundtlig prøve (FSA).Niveau: plejer at få 10 i årskarakter1) Hvilke ting vil I mene ville gøre indtryk på lærer/censor? Hvad skal jeg vise at jeg kan – jeg kan jo ikke nå det hele.2)Erfaring: Da i var op til mundtlig matematik FSA, hvad gjorde I ... -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Medicin på KU - sted?!
ForumindlægHej Jeg skal starte på medicinstudiet på KU, og til det kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor man som regel har undervisning (klasse og hold) og forelæsninger på medicinstudiet? Og er der nogle, der ved, hvor man kan tjekke og læse mere om det.. For jeg har kigget på KU's hjemmeside og SU... -
Student imorgen..
ForumindlægHej, mit indtryk siger man at ikke særlig mange bliver studenter imorgen.Dog blivier jeg selv student imorgen (Sproglig) og vil da lige høre om jeg har nogle "compañeros" som også bliver imorgen?Hvad skal du op i og hvad tid?Jeg skal selv op 10.15 i religion, så kryds lige fingre ;)Venl... -
Afstemning
ForumindlægJeg kan slet ikke finde ud af at afstemme disse to, som er vedhæftet. Er der kan hjælpe? Mvh, Mogensen -
Kvinder i naturvidenskab (valg af studium)
ForumindlægI lang tid har naturvidenskab været forbeholdt mænd. Nu lader det til, at flere kvinder søger ind på naturvidenskabelige studieretninger og uddannelser. Mener I, at mænd naturligt er bedre til naturvidenskab end kvinder? Og har du som pige/kvinde nogensinde overvejet at læse naturvidenskab? Hvorf... -
medicin - forget it?
Forumindlæghej, jeg vil gerne studere lægevidenskab eller odontologi, men mit gennemsnit er på ca. 8,9 - det er jo langt fra addgangskvotienten i de studier. betyder det at jeg skal glemme alt om dem? kan jeg ikke engang blive optaget via kvote 2? -
Hvorfor skal vi have et samfund?
ForumindlægHvorfor skal vi have et samfund? -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Kan slet ikke komme igang med uni-lektierne :(
ForumindlægNogle gode rååååd, hvad jeg kan gøøøøør, for jeg er lidt lost her på starten af mit studie..... Al de bøger skræmmer mig væk, og kan slet ikkkkkkkee koncentere migg...... -
Ingen kommentare :(
ForumindlægHej Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden. Er det generelt, eller? -
Acetatpuffer - ethansyre og ethanoat
ForumindlægHej! Håber at man kan få noget hjælp herinde, plejer mest at bruge opgaver som inspiration og "facitliste" for min egne rapporter. Men jeg kan simpelt han ikke forstå at der ikke er nogle rapporter omkring Acetatpuffer! Er der slet ingen som har lavet sådan et forsøg? Acetatpuffer - eth... -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
Prøver en sidste gang!
ForumindlægHar siddet siden klokken 4 i dag og knoklet med en forholdsvis simpel mataflevering bestående af 3 opgaver, men er nu så smadret, træt og sur at jeg ikke gider! Hvad mener i burde jeg ikke bare anderkende at jeg bare ikke duer til mat? Eller skal jeg knokle endnu? -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :)
